INDEX COMPANII | Inscriere/Adaugare |
REHAU POLYMER |
Adresa: Sos de Centura nr. 14-16, Tunari, Judet Ilfov |
Telefon: 021/266.51.80 |
Fax: 021/266.51.81 |
E-mail: bucuresti@rehau.com |
Web site: www.rehau.ro |
Domenii: Profile, feronerie & accesorii |
Descriere activitate
Furnizor de profile din PVC. |
Prezentare companie/institutie
REHAU: Sectorul de tamplarie va creste odata cu economia nationala
Compania Rehau Polymer reprezinta unul dintre principalii furnizori de profile din PVC destinate executiei de tamplarie termoizolanta. Prezenta pe piata locala de profil de 13 ani, firma si-a conturat, in mod consecvent, o imagine puternica. In ultimii ani, in pofida instalarii unei recesiuni care a afectat profitabilitatea celor mai multe companii ce activeaza in bransa, Rehau a optat pentru imbunatatirea portofoliului de produse, lansand pe piata locala sistemul de profile Geneo, caracterizat prin proprietati de performanta care il recomanda pentru utilizarea la executia ansamblurilor de tamplarie termoizolanta destinate echiparii imobilelor din categoria caselor pasive.
Adin Tabacu (50 de ani)
Functia/Firma: director al departamentului de profile PVC din cadrul Rehau Polymer;
Experienta profesionala: 16 ani in domeniul sistemelor din PVC.
- Care considerati ca sunt elementele definitorii pentru situatia sectorului de profile PVC din Romania?
- Din pacate, asistam, in prezent, la o acutizare a competitiei, „batalia” firmelor concurente din bransa ducandu-se, in continuare, la nivelul preturilor de livrare. Cei mai agresivi sunt furnizorii mai putin cunoscuti pe piata internationala, care insa in Romania au optat pentru o abordare foarte ofensiva. O alta cale de obtinere a unor costuri mai reduse este constituita de fabricarea profilelor destinate executiei de tamplarie termoizolanta inclusiv din material PVC reciclat.
- In aceste conditii, cum a evoluat cifra de afaceri a departamentului a carui activitate o coordonati? - In 2011 am realizat o cifra de afaceri de 31 milioane de euro, in usoara scadere fata de nivelul de 34,5 milioane de euro, cat au reprezentat vanzarile raportate in exercitiul financiar anterior. Pentru 2012, estimam chiar o usoara crestere, ce va fi in stricta concordanta cu sporul care se va inregistra in ceea ce priveste economia nationala, in ansamblul sau.
- Identificati principalele elemente ce ar putea sustine sectorul in care activati. - O influenta hotaratoare va fi exercitata de programul national de reabilitare a imobilelor existente, care a primit, recent, un impuls suplimentar, prin sustinerea cu ajutorul fondurilor europene disponibilizate din alte domenii. Este necesar de mentionat faptul ca inclusiv instalarea constituie o problema care ar trebui rezolvata, la nivelul firmei noastre fiind organizate, in mod periodic, cursuri de scolarizare pentru specializarea echipelor de montaj.
- Cum evaluati rezultatele pe segmentul seriilor din categoria premium? - Este clar ca profilele din seria Geneo au un succes real pe piata locala. Am sustinut puternic produsul printr-o campanie de promovare atent gestionata, care a dat rezultatele scontate. Actualmente, sistemele din categoria celor cu adancimi constructive de 86 mm (Eurodesign 86, respectiv Geneo), au atins o cota de 5 % din totalul livrarilor pe care Rehau le are in Romania. Avand in vedere cererea masiva pentru profilele Geneo, existenta pe plan european, la nivel de grup a fost luata decizia dezvoltarii acestui sistem, cu ocazia targului international Fensterbau/Frontale 2012 lansandu-se un dispozitiv special de aerisire.
- Care sunt perspectivele pe termen mediu, in ceea ce priveste sectorul local de tamplarie termoizolanta? - Se poate afirma in mod cert ca in urmatorii cativa ani exista sanse mari ca acest domeniu sa creasca puternic, insa totul va fi in corelatie directa cu dezvoltarea economica a Romaniei si cu puterea de cumparare a populatiei. Legislatia europeana favorizeaza tendinta de eficientizare energetica a imobilelor, dar se impune ca prevederile acesteia sa fie transpuse la nivel local si sa fie aplicate in mod corect si unitar. (articol aparut in TOP-Fereastra, editia martie 2012 )
|