INDEX COMPANII | Inscriere/Adaugare |
SIGM - HOME PROJECTS |
Adresa: Str. Insula Verde nr. 5, Com. Valea Lupului, Judet Iasi |
Telefon: +04 0741 628 853 |
Fax: +04 0332 730 586 |
E-mail: office@sigm-projects.eu |
Web site: www.sigm-projects.eu |
Domenii: Proiectare si inginerie | Arhitectura & design | Consultanta tehnica |
Descriere activitate
Solutii integrate in domeniul proiectarii si consultantei tehnice in constructii. |
Prezentare companie/institutie
SIGM-HOME PROJECTS: Obiectivul major - cresterea calitatii serviciilor
Dr. Ing. Irina Elena Teslarasu
Functia/Firma: administrator/director general, Sigm-Home Projects;
Experienta profesionala: 13 ani in domeniul proiectarii si consultantei in constructii.
Sigm-Home Projects, compania care a proiectat viitoarea Sala Polivalenta "Regina Maria", inspirata de coroana reginei Romaniei, si a elaborat conceptul noului Stadion Municipal "Ferdinand I", din Iasi, activeaza inca din anul 2011 pe piata constructiilor. In 2023, societatea a inregistrat o cifra de afaceri de 12 milioane de lei, ceea ce a insemnat o crestere de aproximativ 50% fata de anul precedent, estimarile pentru anul in curs fiind, de asemenea, favorabile. In aceasta perioada, compania lucreaza la proiecte importante pentru comunitatile din judetele Iasi si Suceava, oferind consultanta si proiectare pentru constructia de retele de transport si distributie a gazelor naturale, extinderea retelei de canalizare, renovarea energetica moderata a cladirilor de locuinte si extinderea pietei Alexandru cel Bun, din Iasi. In continuare, planurile Sigm-Home Projects pe piata locala, pe langa contractarea de proiecte noi, vizeaza cresterea continua a calitatii proiectelor si adaptarea acestora la cele mai noi exigente de rezilienta si sustenabilitate.
- Ce proiecte aveti in lucru si in ce stadiu de implementare se afla acestea?
- Proiectele pe care le avem in lucru sunt dintre cele mai diverse. Avem in executie construirea unor retele de transport si distributie a gazelor naturale, proiecte avand ca beneficiari Asociatia de Dezvoltare Intercomunitara (ADI) Fantana Mare - Boroaia - Bogdanesti si ADI Radaseni - Cornu Luncii, din judetul Suceava. Proiectele tehnice aferente acestor obiective au fost predate anul acesta, executantul avand la dispozitie 36 de luni pentru a finaliza lucrarile. In domeniul infrastructurii edilitare, urmeaza sa proiectam "Extinderea retelei de canalizare in comuna Vladeni, judetul Iasi". Contractul de proiectare si executie a fost semnat recent, urmand ca dupa constituirea garantiei de buna executie sa fie demarate serviciile de proiectare, pentru care avem la dispozitie o perioada de aproximativ 3 luni, iar lucrarile de executie vor trebui finalizate in cel mult 2 ani de la emiterea ordinului de incepere.
In ceea ce priveste constructiile civile, putem aminti de revizuirea proiectului tehnic aferent Salii Polivalente "Regina Maria" din municipiul Iasi. Actualizarea documentatiei a fost necesara ca urmare a concluziilor studiului de coexistenta cu Spitalul Regional de Urgenta (SRU) Iasi, initiat de Ministerul Sanatatii, ce a impus translarea cladirii la o distanta minima de 345 m fata de institutia spitaliceasca. Proiectul tehnic a fost revizuit si predat beneficiarului in luna iulie, iar din informatiile pe care le detinem, acesta se afla in faza de verificare a respectarii cerintelor fundamentale prevazute de legislatia in vigoare. De asemenea, mai lucram la renovarea energetica moderata a 5 cladiri rezidentiale multifamiliale din Iasi si la extinderea Pietei Alexandru Cel Bun. Obiectivul vizat de autoritatea locala include construirea unei parcari supraterane etajate, ce va deservi atat publicul, cat si comerciantii, precum si extinderea si modernizarea cladirii. Proiectul tehnic al Pietei Alexandru cel Bun are termen de predare la sfarsitul anului 2024, iar lucrarile de executie vor avea o durata de 24 de luni. - Sesizati preocupari sau initiative noi, in mediul in care lucrati, legate de conceptele de circularitate, cladiri NZEB, sustenabilitate sau "zero emisii"?
- Din pacate, la acest capitol mai este de lucru la nivelul clientilor din Romania. Ne-am lovit deseori de refuzul/reticenta beneficiarilor, care nu inteleg necesitatea includerii in cadrul documentatiilor pe care le intocmim a unor solutii care sa respecte tendinta actuala privind realizarea unor cladiri sustenabile, cu un consum redus/spre zero de energie. Totusi, avand in vedere directiile Uniunii Europene, compania noastra incearca sa traga un semnal de alarma asupra importantei introducerii acestor concepte in cadrul proiectelor pe care le realizam si, totodata, ne-am propus, pe cat posibil, sa ne indrumam/educam clientii astfel incat acestia sa constientizeze faptul ca suntem cu totii responsabili atat de protejarea mediului inconjurator, cat si de viitorul urmasilor nostri.
- Care sunt directiile de actiune viitoare, in vederea dezvoltarii companiei?
- Dezvoltarea continua a fost si este una dintre prioritatile noastre. Acest obiectiv poate fi atins doar cu ajutorul unor profesionisti in domeniu, care trebuie sprijiniti din punct de vedere atat al posibilitatilor de crestere profesionala, cat si al infrastructurii si resurselor utilizate in realizarea proiectelor. Asadar, preocuparea principala a societatii este atragerea de specialisti dispusi sa evolueze. In acest sens, investim atat in pregatirea profesionala a echipei, cat si in modernizarea societatii, prin achizitia de echipamente de ultima generatie si programe informatice dedicate proiectarii, astfel incat sa asiguram un mediu de lucru adecvat pentru desfasurarea activitatilor intr-un mod eficient. Referitor la planurile companiei, putem preciza faptul ca, pe termen scurt, ne propunem sa mentinem si sa consolidam relatiile cu clientii actuali atat in ceea ce priveste serviciile de proiectare, cat si pe cele de consultanta. Urmarim prestarea serviciilor la termenele stabilite in cadrul contractelor incheiate cu partenerii, cu incadrarea in costurile prevazute pentru fiecare obiectiv de investitie in parte, astfel incat presiunea financiara a beneficiarului sa fie redusa spre minim. Pe termen mediu si lung, avem in vedere mentinerea si cresterea nivelului de calitate a proiectelor elaborate, precum si atragerea de lucrari noi, de o complexitate ridicata, astfel incat sa ne putem asigura un portofoliu menit sa duca la cresterea prestigiului societatii si la construirea unei imagini de seriozitate, excelenta si competenta in activitatea desfasurata, acestea fiind conditii in vederea obtinerii de contracte avantajoase pentru firma.
- Cum rezolvati problema fortei de munca si ce masuri considerati necesare pentru rezolvarea acestei provocari, pe termen lung?
- Recrutarea de personal calificat ramane, in continuare, una dintre provocarile majore ale industriei. Putem afirma ca unul dintre avantajele detinute de companie este faptul ca aceasta isi are sediul social in vecinatatea imediata a municipiului Iasi, oras ce este un centru universitar important. Astfel, echipa noastra este formata preponderent din tineri, unii abia iesiti de pe bancile facultatii, altii cu zeci de ani experienta. Totodata, avand in vedere faptul ca obiectul de activitate ne-a permis, am avut posibilitatea sa angajam specialisti si din alte domenii, cum ar fi cel juridic, economic etc., aspect ce a adus o noua perspectiva asupra activitatii desfasurate in cadrul companiei. Referitor la rezolvarea problemei fortei de munca pe termen lung, compania are printre obiective demararea unei colaborari cu facultatile de profil din Iasi, astfel incat sa putem oferi studentilor sansa de a pune in practica cunostintele acumulate, precum si posibilitatea de a se forma intr-o companie ce pune pret pe calitate si profesionalism.
(articol aparut in revista Agenda Constructiilor, editia August 2024) |