INDEX COMPANII | Inscriere/Adaugare |
VEKA ROMANIA |
Adresa: Sos. Bucuresti nr. 55, Ciorogarla, Judet Ilfov |
Telefon: 031/860.01.00, 031/860.01.01, 031/860.01.02, 031/860.01.03 |
Fax: 031/860.01.00, 031/860.01.01, 031/860.01.02, 031/860.01.03 |
Mobil: 0744-322.113, 0744-534.572, 0741-181.282 |
E-mail: sales@veka.ro |
Web site: www.veka.ro |
Domenii: Profile, feronerie & accesorii |
Descriere activitate
Sisteme de tamplarie din PVC, sisteme de rulouri, placi din PVC. |
Prezentare companie/institutie
VEKA: Accentul se pune in continuare pe sisteme performante, din clasa A
Compania Veka Romania, subsidiara locala a grupului german Veka AG - lider mondial pe piata de sisteme de profile din PVC destinate productiei de tamplarie termoizolanta - a anuntat o crestere a vanzarilor de 25% pentru 2012 pentru activitatile din Romania. Trendul ascendent a fost vizibil inca din primele cinci luni ale anului precedent, cand societatea a inregistrat o majorare de 55% in ceea ce priveste vanzarile, fiind cel mai mare progres consemnat dintre toate filialele existente in cele 55 de tari in care grupul este prezent la nivel global. Cifra de afaceri pentru Veka in Romania a fost de aproximativ 15 milioane de euro, rezultatele respective mentinand firma in pozitia de lider tehnologic al pietei locale. Performanta este cu atat mai notabila cu cat economia locala traverseaza o perioada de recesiune ce continua sa afecteze semnificativ segmentul constructiilor din Romania. Un element care a contribuit la obtinerea acestor cresteri este acela al respectarii exigentelor de incadrare in clasa A, conform prevederilor SR EN 12608.
Gabriel Nicolaescu, director general adjunct al Veka Romania:
„Desi estimam ca 2013 va fi un an dificil pentru piata locala de tamplarie din PVC, iar precautia va fi cuvantul de referinta, obiectivele noastre vizeaza o imbunatatire de minimum de 10% a vanzarilor. In ceea ce priveste portofoliul de produse, pentru acest an ne propunem diversificarea gamei actuale de solutii, prin lansarea unor noi repere in cadrul seriilor principale. Astfel, sistemul Softline 82, conceput pentru a corespunde viitoarelor cerinte europene de izolare termica si certificat pentru folosirea inclusiv la ansamblurile instalate la casele pasive, va fi completat prin adaugarea unor noi repere principale si profile suplimentare”.
Lider mondial pe segmentul profilelor din PVC pentru tamplarie. Grupul Veka, avand sediul central in Sendenhorst - Renania de Nord (Germania), si-a inceput activitatea de productie in 1969, prin achizitia fabricantului de rulouri Vekaplast. Cu doar 8 angajati in primul an de existenta si o cifra de afaceri de 1,7 milioane de marci germane, dupa mai bine de patru decenii de dezvoltare compania a ajuns la un personal format din peste 3.700 de specialisti si o productie totala de 254.000 tone/an. Momentan, holdingul include 14 centre de fabricatie (amplasate in Marea Britanie, Spania, Polonia, Federatia Rusa, Ucraina, SUA, Canada, China, Mexic, Brazilia si Chile), in cadrul carora sunt active 348 de linii de extrudare. Din punct de vedere al distributiei regionale, societatea Veka este prezenta pe majoritatea pietelor internationale, cele mai importante livrari fiind realizate in Germania (aproximativ 150 de milioane euro), statele membre ale Uniunii Europene (circa 300 de milioane de euro), Federatia Rusa/Ucraina (180 de milioane euro), America de Nord (peste 100 milioane de euro) etc. La finele lui 2011, compania a raportat o cifra de afaceri de peste 740 de milioane de euro, ceea ce propulseaza grupul pe pozitia de lider mondial in domeniul profilelor din PVC destinate executiei de tamplarie termoizolanta. Performanta este cu atat mai remarcabila cu cat firma este prezenta de o perioada relativ scurta pe acest segment, avand o experienta de numai 43 de ani in domeniul analizat.
Focalizare pe consolidarea relatiilor cu partenerii viabili. Veka activeaza cu subsidiara proprie in Romania din anul 2000, unitatea de stocare, cu o suprafata totala de 14.000 mp, fiind inaugurata cinci ani mai tarziu, in urma unei investitii de 1,5 milioane de euro. Inca din 2005, odata cu lansarea centrului logistic din localitatea Ciorogarla, principalele obiective ale Veka in Romania au fost constituite de largirea stocurilor si marirea capacitatii de depozitare. De atunci, in fiecare an au fost depuse eforturi sustinute in directiile respective, ajungand, in prezent, la gestionarea unui sistem unic in domeniul livrarii de profile. De asemenea, compania are intotdeauna pe stoc o gama diversa de produse atat in variante albe, cat si in nuantele cel mai des utilizate pe plan autohton. Referitor la masurile luate pentru prevenirea aparitiei unor efecte negative cauzate de recesiunea actuala, Veka Romania a beneficiat permanent de cateva avantaje majore in gestionarea problemelor financiare generate de criza. „Faptul ca reprezentam o afacere de familie, activa la nivel mondial, ne-a acordat acel avantaj financiar care ne-a permis sa nu luam in calcul adoptarea unor solutii de compromis. De asemenea, stabilitatea financiara cumulata cu diversitatea relatiilor de parteneriat derulate pe plan national ne-a dat posibilitatea sa ne respectam promisiunea de mentinere a calitatii la un nivel ridicat, pastrand astfel angajamentul luat fata de colaboratorii nostri. Mai trebuie precizat faptul ca, utilizand experienta acumulata pe alte piete, am implementat si in Romania solutii de sprijin al activitatii interne si de suport destinat firmelor de tamplarie”, a declarat Gabriel Nicolaescu, director general adjunct al reprezentantei locale. Expertii Veka Romania considera ca, dupa patru ani de dificultati economice manifestate pe pietele internationale, situatia economica generala a fost stabilizata. Totusi, firmele din tara noastra mai au un drum lung de parcurs pana cand vor reveni la o crestere sustinuta. „In ceea ce ne priveste, fiind o companie puternica, credem ca am optat pentru o strategie de afaceri corecta. Rezultatele financiare nu constituie singurii indicatori anuali care trebuie analizati, imbunatatirea parteneriatelor pe care le avem cu societatile din bransa reprezentand mereu un obiectiv de baza. Astfel, firmele de tamplarie colaboratoare ocupa pozitii fruntase pe pietele regionale, demonstrand ca lipsa compromisurilor duce la cresterea considerabila a sanselor de a «invinge» recesiunea. In contextul dat, activitatea de marketing va ramane cea aplicata de la infiintarea companiei-mama, concretizandu-se prin acordarea de suport activ firmelor partenere carora le asiguram solutii tehnice de calitate superioara si prin prestarea de servicii cu valoare adaugata mare. Referitor la investitii, dorim ca, in continuare, sa alocam fonduri pentru adaptarea si extinderea constanta a stocurilor, diversificarea politicilor de dezvoltare a fortei de vanzari a partenerilor si imbunatatirea dotarilor logistice. In relatia cu beneficiarii finali, vom intensifica, de asemenea, eforturile de educare a pietei prin intermediul propriilor canale de comunicare, inclusiv prin website-ul www.fereastraveka.ro”, a reiterat oficialul companiei.
Demersuri active pentru realizarea corecta a reabilitarilor termice. Conform unei analize elaborate de expertii Veka Romania, programul de reabilitare termica a blocurilor de locuinte din tara noastra, desi se afla inca intr-o faza incipienta, a generat o serie de efecte nedorite asupra pietei locale de tamplarie termoizolanta. Printre acestea se numara blocarea vanzarilor de ferestre, intarzierea cu pana la un an a platilor catre unii producatori, precum si stabilirea unor preturi de achizitie situate cu mult sub cota adjudecata initial prin licitatie. De aceea, expertii companiei sustin ca o solutie de optimizare a programului ar fi constituita de redimensionarea si simplificarea procesului birocratic de decontare, ceea ce ar conduce indirect la o diminuare a costurilor de executie si, implicit, la reducerea costurilor finale. „In alte tari care deruleaza programe similare a fost implementata o varianta mult mai flexibila si rapida, care, printre altele, consta in crearea unei baze de date online, destinate reabilitarii termice. Aceasta cuprinde informatii exhaustive despre produsele disponibile pe piata, producatori, institutii de finantare, evaluarea cladirilor privind utilizarea energiei, comparatii ale cladirilor similare si chiar si un instrument pentru calcularea efectelor ecologice ale reabilitarii termice in sistem online. Un asemenea program permite accesul rapid la informatii suplimentare despre produsele destinate reabilitarii termice, gasirea partenerului potrivit pentru colaborare, identificarea pretului optim, facilitarea contactului intre producatori si partile interesate, precum si compararea celor mai potrivite oferte. Din nefericire, de multe ori acest program a avut pe plan local o functionare deficitara, inclusiv din cauza alegerii unor solutii inferioare calitativ. Cu toate acestea, suntem optimisti si ramanem consecventi promovarii solutiilor de inalta calitate, anul trecut demonstrand ca putem raspunde cu brio solicitarilor specifice, prin implicarea in programul de reabilitare termica derulat in Bucuresti”, a mentionat Gabriel Nicolaescu.
Softline 70 AD, un sistem recomandat pentru lucrarile de reabilitare termica. Unul dintre sistemele recomandate pentru astfel de proiecte este reprezentat de Softline 70 AD, care constituie o solutie eficienta, adaptata climatului din Romania, oferind, in plus, siguranta clasei A, ce asigura ferestrei o functionare indelungata. Mai mult, seria se incadreaza in standardele de cost recomandate de legislatia in vigoare si respecta cu usurinta indicatorii de performanta energetica solicitati in cadrul normativelor aferente programului national de reabilitare termica. Potrivit legislatiei curente, o tamplarie performanta din punct de vedere energetic, realizata din repere PVC, care are rolul de a spori confortul utilizatorilor si de a scadea costurile la intretinere, trebuie sa indeplineasca o serie de caracteristici. In mod ideal, un asemenea ansamblu trebuie sa aiba minim 70 mm adancime de incastrare, cel putin cinci camere de izolare, sa includa pachet de sticla termoizolanta de 24 mm grosime (Low-E + argon) si sa respecte o serie de caracteristici fizico-mecanice ale ferestrei, care sa-i mentina in timp performantele energetice prin functionalitate. Se poate afirma ca Softline 70 AD indeplineste cu succes toate aceste cerinte.
Performante deosebite de termoizolare, prin Softline 82. Softline 82 reprezinta un sistem necoplanar din PVC, cu o latime constructiva de 82 mm, avand sapte camere de izolare pe profilul de rama si sase pe cel de cercevea. Reperele sunt prevazute cu variante de doua sau trei garnituri de etansare (amplasate in zonele de suprapunere si in cea mediana), fapt ce asigura imbunatatirea performantelor de etansare a ferestrelor realizate din acest material. Din punct de vedere static, specialistii germani garanteaza executia, in conditii de maxima performanta, a unor ferestre oscilobatante intr-un canat cu suprafata maxima de 2,25 mp (1,4 m x 2,4 m), pentru ansamblurile albe, respectiv cu o arie de 2 mp (1,3 m x 2,4 m), pentru modelele colorate. Performantele de termoizolare sunt deosebite, coeficientul de transfer termic atingand Uw = 0,92 W/mpK pentru ferestrele cu vitraje asamblate prin metode mecanice si de Uw = 0,67 W/mpK pentru cele realizate prin lipirea sticlei. Grosimea peretilor exteriori ai profilelor este de 3 mm, fiind respectate cu strictete prevederile standardului german de calitate RAL si cele ale normei europene armonizate SR EN 12608. Reperele de ranforsare au o grosime de minim 1,5 mm, asigurand ferestrelor un grad ridicat de stabilitate mecanica si o functionalitate indelungata in conditii optime. Configuratia faltului permite instalarea de panouri vitrate cu gabarituri cuprinse intre 24 mm si 52 mm. Sistemul este disponibil in varianta alba sau infoliata (in 50 de nuante din gama RAL, incluzand imitatii de lemn, culori metalice termorefractare etc.). De asemenea, este posibila placarea exterioara cu aluminiu. Prin intermediul Softline 82 pot fi executate toate modelele de tamplarie termoizolanta, inclusiv sortimentele cu actionare plan-paralela.
Perspective realiste in ceea ce priveste relansarea productiei de ferestre. Avand in vedere prevederile noii versiuni a directivei de eficientizare energetica a imobilelor (31/2010/EC), ce impune construirea tuturor imobilelor incepand cu 2020 in regim de „cladiri aproape zero energetice”, este cert ca produsele de inalta calitate vor beneficia de avantaje competitive nete, intrucat exigentele impuse de normativul european sunt aproape imposibil de indeplinit daca nu se apeleaza la solutii tehnice extrem de performante. In conditiile date, conducerea Veka AG este convinsa ca grupul german beneficiaza de toate atuurile necesare pentru consolidarea pozitiei de lider pe care o detine in prezent si, concomitent, pentru sustinerea ferma, in continuare, a conceptului de calitate pe piata sistemelor de profile din PVC destinate executiei de ferestre termoizolante. „Pe anumite segmente, respectiv pe cel al profilelor de clasa A, cred ca deja se inregistreaza o crestere a consumului. Avand in vedere, insa, ca o mare parte din piata este dominata inca de modelele inferioare din punct de vedere al performantelor - al caror consum a scazut cel mai drastic, totusi, in ultima perioada - consideram ca domeniul tamplariei, in ansamblul sau, isi va reveni cu mare dificultate. Estimam ca segmentul produselor premium va avea o majorare constanta in urmatorii ani, ajutand, astfel, la o usoara redresare a bransei. In plus, un vector de crestere in viitor va fi reprezentat de exportul de tamplarie catre statele europene deja iesite din criza economica si spre zonele de comercializare extracomunitare. Ne-a bucurat sa observam ca tot mai multi dintre partenerii Veka si-au dezvoltat colaborari cu antreprenori sau dezvoltatori vestici”, a incheiat Gabriel Nicolaescu.
VEKA: The focus is still on the Class A performance systems.
The Veka Romania company, the local subsidiary of the German Group Veka AG - the world's market leader on PVC profile systems destined for the production of thermo-insulating joinery - announced a 25% growth of sales for 2012. The upward trend was already visible during the first five months of the previous year, when the company recorded an increase of 55% in terms of sales, marking, thus, the highest improvement out of all the existing branches from the 55 countries where the group is present at global level. Veka Romania reported a turnover around 15 million EUR and these results maintained the technological leading position of the company on the local market. The performance gains more significance if we take into consideration that the local economy goes through a recession period which continues to affect considerably the Romanian construction segment. One element that contributed to the obtaining of these increases is that of compliance with the requirements for admission to Class A, according to the regulations of SR EN 12608. As early as 2005, with the launch of the logistics center in Ciorogarla locality, Veka’s main objectives in Romania consisted in the widening of stocks and the increasing of the storage capacity. In present times, a unique system in the area of profile delivery is being managed. Furthermore, the company always has in stock a wide range of products not only in white colour, but also in shades most commonly used on the local plan. In what regards the measures taken in order to prevent the occurrence of negative effects caused by the current recession, Veka Romania benefited permanently from several major advantages in the management of financial problems caused by the economic crisis. Considering the requirements of the new version of the energy efficiency of buildings directive (31/2010/EC), which requires that all buildings must be constructed from 2020 under a "nearly zero energy" level regime, it is clear that high quality products will benefit from important competitive advantages as the requirements imposed by the European norm are almost impossible to achieve if the high-performance technical solutions are not employed.
(articol aparut in TOP-Fereastra, editia mai 2013 )
|