AKZO NOBEL COATINGS: Evolutie financiara optima in ultimii ani |
Izolatii & Finisaje Publicat de Camelia Pantel 25 Sep 2012 09:00 |
Marius Pintea (43 de ani)
Functia/Firma: director general, Akzo Nobel Coatings Romania;
Experienta profesionala: 12 ani in domeniul constructiilor si industria de vopsele din Romania.
Firma Akzo Nobel Coatings Romania, infiintata in anul 2007, este reprezentanta autohtona a holdingului Akzo Nobel – Olanda, unul dintre cei mai importanti producatori de vopsele si lacuri la nivel mondial si un furnizor major de substante chimice speciale. Pe segmentul lacurilor si vopselelor lucreaza peste 55.000 de angajati din peste 85 de tari, subsidiara autohtona dispunand de o echipa de 43 de lucratori la nivel national. Produsele promovate pe plan local sunt importate din Marea Britanie, Polonia si Estonia, iar incepand din 2011 filiala din tara noastra a devenit furnizor oficial al Casei Regale a Romaniei. In cadrul Akzo Nobel Coatings Romania exista doua divizii, cea de produse decorative (lacuri si vopsele) si cea de produse specializate pentru industria mobilei.
-Detaliati structura activitatilor de distributie.
-Efectuam livari pe intreg teritoriul tarii in mod direct (prin intermediul showroom-ului din Bucuresti care functioneaza sub marca denumita „Culori si Idei”) precum si indirect, prin parteneriatele dezvoltate cu distribuitori specializati, retele de magazine de tip „key accounts” si cele traditionale de lacuri si vopsele. De asemenea, ne-am implicat in operatiuni de export in Bulgaria si Republica Moldova, insa acestea reprezinta o activitate adiacenta, atentia noastra concentrandu-se cu precadere catre piata autohtona. Astfel, pe termen lung, intentionam sa ne consolidam pozitia la nivel intern si sa extindem reteaua de showroom-uri proprii in marile orase din Romania. Pana in prezent suntem multumiti de evolutia activitatii pe plan national, unde promovam marcile Sadolin (lacuri pentru tratarea lemnului), Hammerite (vopsele pentru suprafete metalice) si Dulux (vopsele lavabile pentru interior/exterior).
-Precizati care este nivelul de informare a clientilor si prezentati cerintele actuale ale utilizatorilor.
-Toate sortimentele pe care le promovam fac parte din gama premium si suntem entuziasmati de faptul ca avem clienti bine informati si care isi doresc permanent sa cunoasca beneficiile reale ale produselor inainte de a le folosi. Cea mai importanta sursa de informare pentru consumatori este in acest moment internetul, care ofera date despre calitatea modelelor si asigura posibilitatea de a compara ofertele existente pe piata si de a impartasi experienta altor utilizatori. O alta sursa de documentare este reprezentata de persoanele cunoscute (mediul social al fiecaruia), grupurile de referinta avand o influenta foarte mare asupra deciziilor de cumparare ale beneficiarilor. In aceste conditii, obiectivul nostru principal este reprezentat de comercializarea unor produse care sa depaseasca toate asteptarile clientilor.
-Cum au evoluat veniturile companiei in ultimul timp?
-Daca in 2010 cifra de afaceri s-a situat la nivelul de aproximativ 30 milioane de lei, in 2011 am consemnat o crestere semnificativa, pana la 40 milioane de lei. Pentru 2012, ne-am propus obtinerea unei majorari de 10% a incasarilor, iar pana in prezent ne mentinem in parametrii stabiliti initial.
-In ce fel s-a restructurat piata de profil in perioada recesiunii?
-Piata nationala de vopsele a consemnat un declin important in ultimii ani, insa in ceea ce ne priveste am reusit sa contracaram aceasta situatie, prin adoptarea unor masuri strategice si sa consemnam in fiecare an o crestere a veniturilor. In viitorul apropiat consideram ca declinul livrarilor va inceta, intrucat am remarcat ca beneficiarii au inceput sa inteleaga care este importanta produselor premium cu un raport optim calitate-pret (ce reprezinta o investitie pe termen lung).
|