Henkel Romania, in topul furnizorilor de spuma poliuretanica |
Izolatii & Finisaje 16 Oct 2008 12:39 | ||||
- Care sunt rezultatele financiare inregistrate in ultimul an? - Din acest punct de vedere, situatia consemnata este satisfacatoare, in 2007 realizandu-se, la nivelul intregii companii Henkel Romania, o cifra de afaceri totala de 140 de milioane de euro. Pentru exercitiul financiar curent, ne propunem o evolutie similara a vanzarilor diviziei de adezivi, astfel incat sa se consemneze o crestere a veniturilor de circa 30%. Evident, trendurile au fost diferite, in functie de caracteristicile fiecarei grupe de produse. Se poate afirma faptul ca majorari semnificative au fost inregistrate la livrarile de adezivi pentru placari si sisteme de termoizolatii. - Prezentati situatia actuala, in domeniul spumelor poliuretanice. - Conform estimarilor proprii si in urma analizelor realizate pe baza unor studii de piata recente, Henkel Romania detine o cota de piata de 15% in acest domeniu, situandu-se pe pozitia a treia in topul furnizorilor, dupa firmele Den Braven Romania si Selena Romania. Aceasta situatie este remarcabila, avand in vedere ca vanzarile de spume poliuretanice (PU) au o pondere destul de redusa in cadrul cifrei de afaceri. Acest lucru este oarecum atipic si caracterizeaza piata din Romania, intrucat compania-mama este lider mondial in domeniu. O explicatie posibila ar fi aceea ca s-a pus un accent mai puternic pe promovarea celorlalte categorii de produse. In orice caz, strategia de marketing pe termen scurt/mediu prevede o imbunatatire semnificativa a activitatii pe aceasta piata. - Cum intentionati sa atingeti acest obiectiv? - Cel mai important instrument este - din punctul nostru de vedere - imbunatatirea permanenta a ofertei. Astfel, recent, am lansat sistemul Winteq Ceresit, care constituie o solutie profesionala completa pentru montajul ansamblurilor de tamplarie termoizolanta. Sistemul include benzi de sigilare precomprimate, folii pentru etansari la interior/exterior si spuma PU cu expandare controlata sau ridicata. Pana in acest moment, am inregistrat, deja, o reactie pozitiva a pietei, venita - in special - din partea comunitatii de arhitecti si proiectanti. Pentru intervalul urmator, principalul obiectiv il constituie continuarea promovarii acestui produs cu denumirea care ne-a consacrat, sustinuta de alocarea unor bugete de marketing cu o pondere superioara contributiei pe care sistemul Winteq Ceresit o are la cifra de afaceri a Henkel Romania. - Ati intampinat dificultati deosebite in desfasurarea activitatii? - Am incercat sa ne detasam, oarecum, de disputele care au loc pe acest segment de piata, concentrandu-ne atentia pe comunicarea avantajelor folosirii produselor proprii. De asemenea, ne axam pe implementarea rapida a exigentelor prevazute de legislatia europeana, in acest sens fiind relevant faptul ca am renuntat deja la utilizarea freonului si am demarat productia de tuburi cu gaz propulsor pe baza de propan/butan. Consideram ca problemele de concurenta neloiala nu pot fi depasite in alt fel decat prin sustinerea respectarii standardelor comunitare. In prezent, in decizia de cumparare a materialelor din categoria spumelor poliuretanice pretul are cel mai important rol si acest fapt determina o crestere a livrarilor/vanzarii de produse slabe calitativ. - Cum estimati evolutia acestei piete, pe termen mediu? - Activitatea noastra se afla in dependenta directa de gradul de solvabilitate a cererii. Cu alte cuvinte, in perioada urmatoare se vor concretiza doar acele solicitari care sunt sustinute de fondurile necesare, estimarile realizate pe baza cererii totale fiind nerealiste. Astfel, este putin probabil ca piata constructiilor sa creasca in ritmul comunicat de majoritatea analistilor (30% pe an), deoarece lipsa lichiditatilor determina intarzieri la definitivarea a numeroase proiecte. Este adevarat faptul ca anumite segmente ale sectorului materialelor de constructii, cum ar fi cel de productie a spumelor poliuretanice, sunt mai dificil de accesat, avand in vedere complexitatea tehnologiilor de fabricatie si nivelul ridicat al investitiilor. Insa, consider ca piata producatorilor de tamplarie termoizolanta va inregistra transformari profunde, pe fondul acutizarii competitiei, iar gradul de segmentare se va diminua. |