Infrastructura
Publicat de Elena Icleanu
26 Sep 2014 14:34
|
Contractul pentru reluarea si finalizarea lucrarilor la lotul al doilea al autostrazii Nadlac-Arad, in valoare de 25 milioane de euro, a fost atribuit asocierii dintre companiile Astaldi si Max Boegl. Constructia tronsonului a fost sistata in 2013, dupa ce Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) a reziliat contractul de executie cu compania Alpine Bau, in urma falimentului acesteia. Autostrada are o lungime de 16,6 km si in momentul blocarii lucrarilor, acestea erau realizate in proportie de 84,7%. "A fost semnat contractul Proiectare si Executie Autostrada Nadlac - Arad si Drum de legatura, Lotul 2, km 22+218 - km 38+882 pentru remedierea lucrarilor existente si finalizarea celor ramase de executat. Contractul a fost atribuit, in urma unei licitatii deschise, asocierii Astaldi SpA - Max Boegl Romania si are o valoare totala de 89,34 milioane de lei, fara TVA", se arata intr-un comunicat oficial al CNADNR. Finantarea lucrarilor este asigurata din fonduri europene (85%) si de la bugetul de stat (15%). Organizarea santierului pentru demararea lucrarilor va incepe din luna octombrie 2014. Consortiul Astaldi - Max Boegl se ocupa si de constructia primului lot al autostrazii Arad - Nadlac (22 km), realizat in proportie de 85%. Contractul a fost atribuit, initial, asocierii Romstrade - Monteadriano Engenharia e Construcao-Donep Construct, pentru 382,9 milioane de lei si a fost reziliat in 2012 din cauza intarzierii lucrarilor. La finele lui 2013, CNADNR a atribuit consortiului Astaldi - Max Boegl un contract de 308 milioane de lei (69 milioane de euro), cu TVA, pentru finalizarea primului tronson al autostrazii Nadlac-Arad, care fusese inceput de Romstrade.
|