IZOTEC GROUP: Majorare de 25% a vanzarilor in 2010 |
Producatori & Furnizori 27 Ian 2010 19:30 |
Compania Izotec Group - Piatra Neamt se situeaza printre liderii pietei nationale de tamplarie din PVC, activand prin intermediul unui sistem de distributie bine conturat. Din punct de vedere al volumului comenzilor, Izotec Group este cel mai puternic partener al furnizorului Gealan Romania, inregistrand o dezvoltare sustenabila a vanzarilor. Ovidiu Rusu, director general al Izotec Group: "Ne asteptam ca rezultatele din 2009 sa indice realizarea unei cifre de afaceri de aproximativ 80% din cea obtinuta in 2008. Pentru exercitiul financiar din 2010, obiectivul nostru de marketing este acela de reluare a cresterii, in sensul majorarii vanzarilor cu 25%, astfel incat sa compensam parcursul relativ nefavorabil din acest an. Cauzele care au dus la trendul negativ actual sunt complexe, cele mai importante fiind: scaderea dramatica a cererii de tamplarie termoizolanta din PVC la nivel national (conform opiniei specialistilor); prudenta companiilor din bransa in selectia de noi parteneri, din cauza lipsei de lichiditati de pe piata; numarul sporit de firme care au intrat in imposibilitate de plata in aceasta perioada. De asemenea, o alta cauza ar fi concurenta neloiala a unor producatori din domeniu, care au practicat preturi de vanzare mult sub costurile de productie (politici de dumping, interzise in Romania) si i-au fortat pe cei mai multi competitori de pe piata sa-si alinieze in timp ofertele proprii la acest nivel. Toti factorii precizati anterior au avut o actiune corelata, iar rezultatul a fost constituit de reducerea semnificativa a rentabilitatii din domeniu. In acelasi timp, nu se poate spune ca au survenit modificari importante in structura cererii, beneficiarii avand acelasi tip de solicitari, indiferent de gradul de solvabilitate financiara. Dintre masurile anticriza pe care am incercat sa le implementam pentru a preveni agravarea situatiei si a crea premisele continuarii activitatii in conditii de profitabilitate, se remarca: sporirea calitatii produselor promovate; diminuarea termenelor de livrare catre beneficiari; diversificarea intensiva a gamei de produse (practic, oferta Izotec Group include ansambluri de tamplarie de la gama economica la cea premium); scaderea pretului de vanzare prin reducerea costului de productie si ajustarea valorii adaugate fata de anii precedenti etc. Totodata, am acordat o atentie sporita consolidarii parteneriatelor de traditie, atat cu firma furnizoare de profile din PVC (Gealan Romania), cat si cu clientii nostri uzuali, carora am incercat sa le oferim conditii economice favorabile pentru a-i ajuta sa depaseasca actuala criza. Efectele recesiunii, mai ales in domeniul constructiilor si, in special, in cel al tamplariei din PVC vor fi resimtite pentru o perioada mai mare de timp. In pofida acestei situatii, ne pastram optimismul la un nivel nealterat, incercand sa identificam efectele pozitive. Referitor la investitii, in 2010 urmeaza sa alocam circa doua milioane de euro pentru dezvoltarea companiei, incercand, in acelasi timp, ca - impreuna cu partenerii nostri - sa fructificam in mod optim oportunitatile pe care aceasta criza economica le va lasa in urma". Pentru informatii suplimentare, www.izotec.ro |