Assa Abloy: 65% din spatiile horeca sunt echipate cu sisteme smart de securitate |
Instalatii Electrice & Automatizari Publicat de Stelian DINCA 28 Iul 2022 13:58 |
Gradul de digitalizare al industriei ospitalitatii din Romania depaseste 65%, conform estimarilor ASSA ABLOY Romania, confirmand o tendinta in crestere pentru implementarea de solutii smart de acces si securitate in hoteluri si alte spatii de cazare non hoteliere.
Analiza realizata de ASSA ABLOY Romania, filiala a grupului suedezo – finlandez cu acelasi nume, dar si unul dintre jucatorii de top ai pietei de solutii de acces, configureaza totodata perspectivele din domeniul industriei ospitalitatii legate de digitalizarea securitatii si sigurantei. Astfel, rezultatele arata ca, pentru jucatorii din acest domeniu, controlul accesului inseamna convenienta, acces via smartphone, rapoarte de date si activitate prin punctele de acces, eficientizare operationala in materie de energie, costuri si timp, conectivitate si solutii cloud-based.
“Evolutia in domeniul industriei ospitalitatii din perspectiva digitalizarii securitatii si sigurantei a fost pronuntata inca de acum 10 ani si a cunoscut o reasezare in timpul pandemiei. Astfel, in 2021, peste 10% din vanzarile companiei au provenit din segmentul solutiilor dedicate industriei ospitalitatii. Dintre acestea, aproximativ 90% au mers strict catre segmentul hotelurilor versus categoria non-hoteliera (apartamente, spatii de cazare tip Airbnb), accesul cu cardul fiind deja implementat in aproape toate hotelurile medii si mari. In acelasi timp, din ce in ce mai multi proprietari se gandesc sa faca upgrade la solutiile de acces online cu PIN sau smartphone, ceea ce ofera confort maxim pentru oaspeti si economii substantiale la nivel de business. Pentru 2022, preconizam o dublare a vanzarilor pe acest segment”, a declarat Florin Tihulca, Managing Director ASSA ABLOY Romania.
Digitalizarea industriei ospitalitatii din Romania aduce o serie de avantaje atat pentru unitatile de cazare cat si pentru clientii acestora. Astfel, check-in cu smartphone-ul reduce timpul petrecut la receptia hotelului si confera rapiditate cazarii, un contact social redus necesar in special in contextul pandemiei, flexibilitate check-in 24/7, fara costuri suplimentare cu personalul sau taxa turist de late check-in.
Pe de alta parte, asteptarile clientilor in materie de securitate vizeaza in special ca datele lor personale sa fie criptate, protejate de atacurile hackerilor, sa nu fie partaje tertelor parti neautorizate. In acelasi timp, clientii vor sa se bucure de acces rapid, usor, intuitiv, fara prea multe cunostinte tehnice complicate.
Ca prognoza, in viitor, accesul cu smartphone-ul va fi utilizat pe scara larga, fiind unul sigur, facil, rapid. “Smartphone-ul este mereu la indemana, folosit intens pentru banking, cumparaturi, iar in curand va deveni facilitatorul de acces favorit si in industria ospitalitatii, inclusiv pe segmentul inchirierilor private pe termen scurt si mediu, cu avantaje evidente care exclud pierderile sau copierea neautorizata a cheilor fizice”, a mai precizat Florin Tihulca.
Dincolo de solutiile de acces, vor castiga din ce in ce mai mult teren cele care furnizeaza economie de energie, precum economizoarele, actionate cu cardul de acces in camera, cu un beneficiu categoric in privinta risipei de energie, ajutand totodata proprietarii sa economiseasca din costuri.
TESA Hotel si Yale Linus - cele mai utilizate sisteme smart pentru acces si securitate
Cel mai frecvent implementate solutii ASSA ABLOY raman TESA Hotel, un sistem usor de utilizat pentru hoteluri, apartamente turistice, case de vacanta, campinguri, ferme si multe altele, iar pentru categoria apartamentelor private, inchiriate in regim hotelier (tip airbnb) - Yale Linus, incuietoarea inteligenta care permite sa incui si sa descui usa, de oriunde, oricand, prin intermediul aplicatiei Yale Access.
Dintre sistemele ASSA ABLOY, TESA Hotel dedicate hotelurilor de orice dimensiune, inclusiv pensiuni cu numar mic camere, spatii comune SPA/fitness/parcare, spatii de serviciu ale angajatilor, cele mai solicitate solutii de acces sunt cele de acces cu cardul, iar ca tendinta apare frecvent optiunea pentru administrarea online wireless, prin cod PIN & smartphone.
Solutia de check-in prin PIN, de la TESA Hotel, permite turistilor sa-si acceseze camera atunci cand personalul de la receptie nu este prezent. Este solutia optima pentru hoteluri mici sau apart-hoteluri care - din motive de costuri sau logistica - nu au o receptie deschisa non-stop. In plus, proprietarul nu trebuie sa fie prezent fizic, ceea ce furnizeaza economie de timp, energie si combustibil, iar turistii nu trebuie sa mai astepte proprietarul. Incuietorile Linus ofera check-in/out de la distanta cu chei virtuale temporare, unde nu este necesara prezenta fizica la sosirea oaspetilor si nici nu mai exista posibilitatea de a pierde cheia.
|