Agenda Constructiilor
Sambata, 21 Decembrie 2024
Home - Stiri - Arhitectura & Proiectare - Infra Consulting Hub: Atragerea fortei de munca inalt calificate ramane o provocare
Infra Consulting Hub: Atragerea fortei de munca inalt calificate ramane o provocare
Arhitectura & Proiectare Publicat de Ovidiu Stefanescu 16 Iul 2024 06:20
Identificarea si atragerea fortei de munca inalt calificate ramane principala problema in domeniul consultantei in constructii, avand in vedere faptul ca specialistii trebuie sa cunoasca foarte bine limba romana, sa aiba cunostinte solide de inginerie, experienta in proiectare sau executie, cunoasterea in detaliu a specificului pietei, a abordarii autoritatilor contractante si a comportamentului constructorilor in diverse situatii. Astfel, in cazul acestei specializari companiile nu pot apela la forta de munca din afara tarii, cum se intampla tot mai mult in sectorul constructiilor, spune Athanasios Stigas, directorul executiv al companiei Infra Consulting Hub (ICH), companie de consultanta multi-disciplinara, ce asigura servicii de consultanta antreprenorilor, subantreprenorilor, investitorilor, beneficiarilor, dezvoltatorilor, firmelor specializate in proiectarea si supervizarea lucrarilor de constructii, agentiilor guvernamentale, institutiilor financiare, companiilor de asigurari si caselor de avocatura. Managerul precizeaza, insa, ca ICH a reusit sa pastreze in Romania specialisti care aveau in plan relocarea in alte tari.
In 2023, grupul a inregistrat o cifra de afaceri de 7,5 milioane de lei, in crestere fata de nivelul din 2022, iar pentru perioada urmatoare, este vizata extinderea activitatilor in alte tari, dar si diversificarea ofertei de servicii.

- La ce proiecte lucrati in aceasta perioada si ce tipuri de servicii asigurati?
- Serviciile pe care le asiguram clientilor nostri sunt cele de administrare si planificare a contractelor de proiectare si/sau executie lucrari de constructii, precum si elaborarea revendicarilor. Administrarea eficienta a unui contract complex presupune o comunicare buna intre partile contractante, care sa acopere atat actiunile referitoare la implementare, cat si identificarea si aducerea la cunostinta in timp util a riscurilor care ar face ca implementarea proiectului sa fie afectata. In acest sens, misiunea noastra este de a pregati corespondenta relevata pentru clienti, pe baza prevederilor contractului, tinand cont de obligatiile asumate prin contract de catre fiecare parte contractanta. In acelasi timp, urmarim evolutia implementarii proiectului din punct de vedere al timpului si al costurilor indirecte nerecuperabile prin executia contractului, in cazul in care acestea apar din cauza intarzierilor inregistrate.
Clientii activeaza intr-o varietate de domenii in constructii si suntem implicati in proiecte mari de autostrazi, drumuri expres, nationale si judetene, cai ferate, aeroporturi, porturi, spitale, apa/ canal, cu diferite termene de executie, unele fiind aproape de finalizare, iar altele avand termen peste 2-3 ani.

- Cum a evoluat activitatea companiei in prima jumatate a acestui an si ce estimari aveti pentru urmatoarele 6 luni si in perspectiva (2025-2030)?
- Compania noastra este in crestere in primul semestru al acestui an si datorita calitatii serviciilor oferite, care au determinat fidelizarea clientilor pe parcursul anilor, dar si pentru ca piata de profil este intr-o crestere majora. Dintotdeauna am masurat succesul prin gradul de multumire al partenerilor, confirmat in special prin reluarea colaborarii pentru noi proiecte.
Cifra de afaceri inregistrata in anul 2023 a fost in crestere fata de anul 2022 pentru grupul nostru de firme si a ajuns la aproximativ 7,5 milioane lei si ne asteptam ca cel putin pentru anul 2024 acest trend pozitiv de crestere sa continue. Totusi, anul 2023 a adus si provocari, in principal din cauza modificarilor fiscale aduse in ultimul an in domeniul constructiilor, reprezentand o schimbare majora care nu a putut fi prevazuta la momentul incheierii contractelor si care a afectat considerabil costurile. Aceasta a fost una dintre problemele majore care a afectat activitatea tuturor companiilor din domeniu sau cel putin pentru cei care, ca si noi, au incercat sa minimizeze impactul astfel incat venitul net al angajatilor sa nu fie afectat. Speram ca 2024 si anii ce vor urma nu vor aduce alte surprize legislative si vom avea stabilitatea si predictibilitatea anilor precedenti, care este foarte importanta pentru dezvoltarea unei firme, indiferent de dimensiunea acesteia. 

- Cum vedeti evolutia investitiilor in infrastructura? Credeti ca sunt suficiente finantarile europene pentru finalizarea proiectelor promise si incepute?
- Romania a reusit, si in anii precedenti si in prima parte a acestui an, sa mentina ritmul de dezvoltare a infrastructurii. In ultima perioada au fost initiate si finalizate multe proiecte majore de infrastructura. Foarte multe dintre acestea sunt in faza avansata de executie, dar cel mai important este ca ritmul nu a scazut si vedem, in continuare, un efort sustinut de incepere a unor obiective mari, care vor contribui la dezvoltare atat la nivel local, cat si national. In ceea ce priveste intarzierea unor proiecte, in unele situatii, lucrurile treneaza sau se blocheaza de multe ori din lipsa unor decizii din partea autoritatilor contractante, acestea preferand sa lase instantele de judecata sau arbitraj sa se pronunte. Sunt si situatii, desigur, in care constructorii nu pot asigura resursele necesare implementarii unor proiecte, ajungand chiar in situatii de insolventa sau faliment, pe care din pacate le-am tot vazut in ultima perioada. In ceea ce priveste asigurarea fondurilor europene sau componenta de cofinantare, nu vreau sa imi imaginez ca acestea pot deveni o problema, fiindca in acest caz dezastrul ar fi garantat.

- Ce investitii si planuri de dezvoltare aveti stabilite la nivel de companie?
- Ne gandim permanent la diversificare, pentru a minimiza impactul unor riscuri pe care inevitabil piata le aduce in timp. Am inceput extinderea geografica si am reusit deja sa semnam si sa oferim serviciile noastre in doua proiecte internationale, in Norvegia si Danemarca, precum si diversificarea paletei de servicii, prin extinderea portofoliului nostru cu alte specializari pe care le oferim clientilor (cum ar fi pregatirea situatiilor de lucrari). Pe termen mediu si lung, dorim sa ne consolidam pozitia pe piata din Romania si sa dezvoltam cat mai mult componenta internationala, urmarind pietele care fac investitii masive in proiecte de constructii. 
 
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel/Fax: 021-336.04.16, 031-401.63.88
 
ALLBIMSISECAMhiltiRAWLPLUGABONARE REVISTETotalEnergies
ROCKWOOL 196
Editia
NOIEMBRIE-DECEMBRIE 2024!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 187 (Noiembrie-Decembrie 2024)
 

Autentificare

Editia
OCTOMBRIE 2024!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 186 (Octombrie 2024)
 
Editia
SEPTEMBRIE 2024!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 185 (Septembrie 2024)
 
romania fara hospice
GHID de INSTALARE
AED
SIGM
CDS
VEGO
rigips
MAKITA
BogArt
konsent
noark
Ubitech
strabag nivel 1
CONCEPT STRUCTURE
EDIT-Structural
SSAB
GEWISS
concelex
ELECTROGRUP
EURO BUILD
Acvatot 2019
quadratum
leviatan
theda mar
DRS
ERBASU CONSTRUCT
Arduro

Parteneri

HABITAT
top 500
FPSC_2019
top 500

pereti cortinatamplarie aluminiu Termopan Salamander
urmarirea comportarii in timp a constructiilor<