LEGRAND: Cererea de solutii smart creste cu o dinamica superioara pietei de electrice |
Instalatii Electrice & Automatizari Publicat de Ovidiu Stefanescu 10 Oct 2024 06:20 |
In prima jumatate a lui 2024, Legrand Romania a inregistrat o crestere cu 14,5% a vanzarilor totale, in comparatie cu aceeasi perioada a anului precedent. La nivel de grup, s-a demonstrat rezilienta, inregistrandu-se o foarte usoara scadere a vanzarilor si marje solide. In al doilea trimestru, Legrand a inregistrat o crestere organica de 1,5%, sustinuta de sectorul Data Center, in care a anuntat trei noi achizitii de la inceputul anului. Pana la acest moment, grupul a adaugat peste 200 milioane de euro la veniturile anuale, prin cele cinci achizitii efectuate in total in acest an. Legrand Romania si-a adus, de asemenea, aportul la buna rezilienta financiara a grupului prin propria performanta, condusa in buna parte de cresterea segmentului smart. La nivel local, exista asadar premise ca intregul an sa performeze mai bine comparativ cu precedentul, din acest punct de vedere, spune Calin Pascalau, directorul general al Legrand Romania. In acest context, obiectivul declarat al echipei locale este sa continue sa inoveze si sa aduca in Romania produse si solutii care sa reprezinte viitorul in materie de infrastructuri electrice.
Legrand Romania a fost infiintata in urma cu peste doua decenii, comercializand si la momentul actual o gama extinsa si inovatoare de produse din domeniul electric, din 15 marci de top, dintre care pot fi amintite Bticino, Netatmo, Zucchini, Cablofil sau Sarlam.
- Care sunt perspectivele de dezvoltare a segmentului de produse si sisteme electrice pe termen scurt, mediu si lung?
- Segmentul smart este intr-o crestere constanta in ultimii cinci ani in Romania si depaseste in mod constant evolutia pietei de electrice. An de an, tot mai multi utilizatori descopera si adopta solutiile de automatizare pentru locuinte, transformandu-le in case inteligente. Astfel, din perspectiva noastra, dezvoltarea segmentului pe termen scurt si mediu va urma tendinta actuala de concentrare pe solutii smart, conectate, cu o mai mare diversificare a portofoliului pentru toate categoriile de proiecte - premium, premium affordable, accesibile etc.
- Ce impact au exigentele de constructii NZEB si tendintele de digitalizare si sustenabilitate/ eficienta energetica asupra gamei de produse/ servicii ale companiei?
- In ceea ce priveste constructiile NZEB, intrarea in vigoare a noilor norme legislative privind cladirile cu consum de energie aproape egal cu zero, care extinde obligativitatea dezvoltarii acestui tip de constructii si asupra sectorului rezidential - nu numai a celor industrial si comercial, ca pana in prezent - nu poate decat sa accelereze cererea de solutii de eficientizare energetica a constructiilor. La Legrand suntem pregatiti sa intampinam aceasta cerere organica venita din piata cu solutii conectate. Portofoliul nostru include produse conectate si solutii inovatoare atat in ceea ce priveste securitatea (videointerfoane conectate, camere video inteligente, diferiti senzori), cat si confortul (solutiile conectate cu Netatmo pentru controlul iluminatului, prizelor, storurilor) si, mai ales, eficienta energetica. Toate produsele noastre au un consum redus de energie si, in plus, contribuie la eficientizarea consumului din locuinta (ca de exemplu, termostatele inteligente pentru controlul incalzirii si al racirii).
Ne mandrim cu faptul ca, pana in acest moment, solutiile conectate Legrand au fost integrate in peste 14.000 de locuinte la nivel national. Din datele pe care le avem de la partenerii nostri, putem spune ca, prin intermediul integrarii solutiilor noastre conectate, am contribuit la o crestere semnificativa de 67% a functiilor de confort in primul trimestru al 2024 comparativ cu aceeasi perioada a anului anterior. Mai mult, solutiile noastre au generat o crestere de 144% a functiilor de siguranta si securitate comparand aceleasi perioade, in timp ce la nivelul intregului an 2023, cea mai mare crestere a fost inregistrata pe segmentul eficientei energetice a cladirilor.
- Care sunt principalele marci pe care le aveti in portofoliu si ce categorii de produse au inregistrat cea mai mare cerere in ultimele 8 luni?
- Legrand are in portofoliu o mare diversitate de marci, fie ca sunt generaliste sau nisate, locale sau globale, aliniindu-se telurilor de crestere strategica ale grupului. Achizitiile au permis fiecarei marci sa se dezvolte organic, caci facand parte din ecosistemul Legrand au beneficiat de transferul de incredere din partea utilizatorilor, avand astfel posibilitatea sa devina lideri in sectorul lor. Solutiile oferite de noi sunt comercializate sub aproximativ 80 de branduri emblematice. In contextul cererii importante pentru solutiile de automatizare a locuintei si de eficientizare energetica a acesteia, inregistrate in ultima perioada in tara noastra, solutiile inteligente Netatmo au fost printre cele mai cautate in ultimele opt luni. De la termostatul inteligent si statia meteo smart, la detectoarele inteligente de fum si monoxid de carbon si pana la camerele inteligente de interior si exterior si incuietoarea Smart Door Lock (cel mai recent produs lansat), dispozitivele Netatmo au fost in topul cerintelor utilizatorilor romani. In plus, solutiile inteligente with Netatmo, bazate pe tehnologia Zigbee, au inregistrat o crestere de 60% in primele opt luni din 2024, reflectand interesul crescut al pietei pentru automatizarea locuintelor si eficienta energetica. De asemenea, solutiile MyHome de automatizare pe BUS au avut o crestere de 19% in aceeasi perioada, confirmand tendinta ascendenta a clientilor in directia caselor inteligente.
Sistemele de automatizare pentru camerele de hotel au cunoscut o expansiune semnificativa in acest an, iar previziunile indica o continuare a acestui trend pozitiv.
- Ce obiective aveti stabilite pe termen scurt, mediu si lung, la nivel national?
- Pe plan local, obiectivul nostru este sa familiarizam consumatorii locali cu inovatiile in materie de produse electrice si smart si sa ii convingem sa le adopte. In acest sens, lansam constant si pe plan local produse inovatoare, asa cum este exemplul incuietorii inteligente Netatmo, pe care am lansat-o in premiera in luna iunie a acestui an. Netatmo Smart Door Lock ofera utilizatorilor sai securitate sporita pentru locuintele lor, dar si un plus de confort, deoarece pot descuia usa de la casa, simplu, de pe telefon, folosind aplicatia Netatmo Security. Totusi, modalitatea traditionala de a descuia usa casei ramane si ea disponibila, deoarece Netatmo Smart Door Lock vine cu o pereche de chei smart fizice. In dezvoltarea acestui dispozitiv, Legrand a avut in vedere una dintre principalele directii de evolutie a domeniului de automatizare a locuintelor si anume securitatea locuintei, dar si a datelor obtinute prin intermediul acestor ecosisteme. Astfel ca Netatmo Smart Door Lock a obtinut cele mai stricte certificari din industrie in ceea ce priveste rezistenta sa la atacuri atat electronice, cat si fizice.
|