GEALAN: Posibila revigorare a activitatii in 2011 |
Producatori & Furnizori 13 Sep 2010 11:25 |
Infiintata in anul 1997, compania Gealan Romania este reprezentanta locala a grupului german Gealan Fenster Systeme, unul dintre cei mai importanti producatori mondiali de profile din PVC destinate executiei de tamplarie termoizolanta. In 1999, a avut loc inaugurarea unitatii de fabricatie din Bucuresti, firma situandu-se, in ultimii ani, in topul furnizorilor de sisteme din Romania. Compania colaboreaza cu peste 600 de companii partenere pe plan local, pentru care livreaza atat componentele, cat si tehnologia necesara productiei de tamplarie termoizolanta din PVC.
Aurel Vlaicu, director general al Gealan Romania: "In anul 2009, piata autohtona de tamplarie termoizolanta din PVC s-a confruntat cu o scadere de aproximativ 50%, in comparatie cu incasarile aferente anului precedent. In primele luni din 2010, situatia in acest sector de activitate este similara celei din exercitiul financiar anterior, fiind caracterizata chiar printr-o usoara scadere. Aceasta s-a datorat faptului ca activitatea din bransa este indisolubil legata de starea inregistrata in sectorul constructiilor. Productia de ferestre constituie o ramura conexa a acestuia, iar franarea/stoparea investitiilor in domeniu a fost puternic resimtita atat de furnizorii de sisteme, cat si de companiile specializate in fabricatia de ferestre. In acest context, obiectivele principale pentru Gealan Romania au ramas aceleasi, respectiv: pastrarea pozitiei de lider pe piata din Romania si consolidarea parteneriatelor cu firmele colaboratoare. Daca dorim sa prezentam o evaluare obiectiva, aceasta ar fi ca abia din 2011 s-ar putea observa o eventuala revenire a acestui sector. Previziunea se va indeplini, insa, doar in conditiile in care vor fi identificate solutii eficiente si functionale pentru a compensa lipsa actuala de investitii, in special a fondurilor publice prin care sa fie finantat programul national de reabilitare termica. O alta resursa viabila ar putea deveni disponibila in momentul in care institutiile bancare vor relansa creditarea pentru proiectele private din domeniul imobiliar. In ceea ce priveste agregarea pietei de tamplarie, acest fenomen se manifesta in prezent, in sensul concentrarii activitatii de productie in cadrul catorva unitati mari specializate in fabricatia ansamblurilor de tamplarie. Cert este faptul ca, incepand din 2009, circa 20% din fabricanti si-au suspendat activitatea ori s-au orientat catre alte segmente de afaceri. In opinia noastra, pentru a putea depasi cu succes provocarile ridicate de actuala criza economica, firmele trebuie sa aiba o capacitate ridicata de adaptare la cerintele beneficiarilor. Totodata, se impune adoptarea unor strategii coerente si sustinute, iar managementul executiv are obligatia de a-si forma sau educa abilitatea de a fructifica fiecare oportunitate aparuta pe piata". Forma integrala a interviului este disponibila in cadrul editiei septembrie/octombrie a revistei FEREASTRA.
|