SOFTLEAD: Cererea de solutii software, influentata de contextul economic |
Digitalizarea in Constructii & Industrie Publicat de AG&F 06 Oct 2025 11:36 |
![]() "Piata software este un barometru sensibil al increderii economice si al contextului social-politic. Observam clar ca lansarea granturilor europene, perioadele electorale si concediile de vara lasa urme vizibile in nivelul cererii. Pentru companiile IT, aceste informatii sunt esentiale: ele pot anticipa momentele in care clientii sunt pregatiti sa investeasca si pot ajusta strategia comerciala si de comunicare”, Alexandra Roata, Co-Founder Softlead.
![]() Foto1: Analiza cererii software in functie de impact si de moment
Lansarea granturilor europene stimuleaza cererea
In februarie si martie, cererea a crescut cu peste 35–40% peste media perioadei. Aceasta tendinta a fost alimentata inclusiv prin deschiderea apelurilor de finantare din programele europene si nationale, care au determinat companiile sa caute activ solutii digitale. In plus, inceputul de an coincide cu aprobarea bugetelor, ceea ce creeaza un cadru favorabil investitiilor in tehnologie.
Alegerile si dezbaterile politice tempereaza ritmul
Primavara si inceputul verii au adus o reducere a cererii de pana la 25% sub medie. Perioada a fost marcata de dezbateri fiscale si de pregatirea calendarului electoral, care au generat incertitudine si au incetinit luarea deciziilor de investitie. In astfel de contexte, companiile prefera sa adopte o strategie de prudenta, amanand implementarea proiectelor digitale pana la clarificarea directiilor politice.
Sezonul concediilor de vara determina un minim anual
In iunie si august, cererea s-a situat cu 30–40% sub nivelurile de inceput de an, ajungand la cel mai redus interes in august. Acest fenomen este explicabil prin diminuarea activitatii economice, vacantele managerilor si prioritizarea altor cheltuieli operationale.
Toamna aduce relansarea
Odata cu finalul concediilor si apropierea inchiderii exercitiului financiar, companiile reiau proiectele amanate. In septembrie, cererea a crescut cu peste 20% fata de luna precedenta, ceea ce confirma ca toamna este o perioada cheie pentru investitiile in software.
Tendintele identificate
• Februarie–martie: cresteri de 35–40% fata de medie, stimulate de noi bugete si granturi europene.
• Mai–iunie: scaderi de 15–25% pe fondul dezbaterilor fiscale si pregatirii perioadei electorale.
• Iulie–august: cerere cu 30–40% sub varfuri, determinata de concedii si incetinirea activitatii economice.
• Septembrie: revenire de peste 20% dupa vara, odata cu reluarea proiectelor si obiectivelor de final de an.
Pentru companiile IT, semnalul dat de aceste tendinte ale pietei se reflecta intr-o concentrare mai mare asupra imbunatatirii strategiilor de vanzari, pozitionarii in acord cu nevoile clientilor, comunicarii intr-o maniera personalizata, in special din perspectiva adaptarii prezentarilor de vanzari si a structurarii ofertelor. Clientii finali au nevoie de mai mult timp de prospectare si de asigurarea ca solutiile software si tehnologiile alese reprezinta investitii pe minim 2-3 ani , cu asumarea minima a riscurilor de a testa optiunile pe propriul business.
|