GEALAN: 2011 va fi un an la fel de dificil |
Producatori & Furnizori 15 Nov 2010 10:11 |
Gealan Romania reprezinta unul dintre principalii furnizori nationali de sisteme din PVC destinate executiei de tamplarie termoizolanta. Parte a grupului german Gealan Fenster Systeme GmbH, compania a realizat, in ultimii ani, cifre de afaceri importante in acest sector de activitate, atingand un nivel maxim istoric in 2008, cand valoarea vanzarilor a depasit peste 90 de milioane de euro. In prezent, firma detine o unitate de productie in Bucuresti si are peste 600 de parteneri la nivel national. In ultimul an, criza economica a afectat activitatea firmei din Romania, pe fondul scaderii drastice a investitiilor in domeniul constructiilor, insa in plan managerial au fost aplicate toate masurile pentru a fi pastrata pozitie de lider al pietei de profile din PVC. In continuare este prezentata opinia directorului general al societatii cu privire la evolutia vanzarilor din acest an, precum si estimari pentru 2011.
Aurel Vlaicu, director general al Gealan Romania: "Inceputul lui 2010 a fost foarte dificil atat pentru piata de tamplarie din PVC in ansamblul sau, cat si pentru principalii competitori care activeaza in domeniu. Situatia este similara celei consemnate anul trecut, determinand o scadere a vanzarilor cu aproximativ 40% fata de valorile normale pentru primele luni ale exercitiului financiar curent. In pofida acestor provocari, ne-am mentinut cota de piata, ocupand in continuare pozitia de lider al bransei. Performanta respectiva constituie o consecinta fireasca a investitiilor constante in inovare, tehnologie si resurse umane. In ceea ce priveste cifra de afaceri din 2010, conform estimarilor actuale aceasta se va mentine la nivelul atins in 2009. Recent, am observat o crestere a numarului de parteneri, avand o legatura stransa cu acestia, pentru a urmari toate procesele desfasurate. Am venit in intampinarea solicitarilor acestora prin implementarea unui sistem informatic inovator, de plasare a comenzilor online. Astfel, dinamica livrarilor este usor de urmarit, cu ajutorul un contor special, iar clientul primeste imediat confirmarea comenzii. Acesta reprezinta un castig important de timp si bani atat pentru compania noastra, cat si pentru colaboratori. O alta preocupare actuala este de a ne alinia obiectivelor Uniunii Europene, de reducere a emisiilor cu efect de sera cu minimum 20% pana in 2020. Astfel, am lansat recent microsite-ul www.recycling.gealan.ro, ce include informatii detaliate despre profilele reciclate. Acest proces constituie o parte a angajamentului nostru in domeniul ecologiei. Chiar daca avem costuri suplimentare pentru colectarea si reciclarea profilelor, ferestrele din acest material nu au un pret superior celor uzuale. Intr-un context economic de recesiune, este nevoie de mult optimism si angajament. Pilonii principali sunt reprezentati de strategia si tacticile care sa sustina realitatile pietei, precum si proiectiile relevante de afaceri. Nu am neglijat nici aspectele legate de pregatirea fortei de munca, investind permanent in calificare si motivare pentru a obtine performanta dorita. Primele masuri adoptate, chiar din ultimul trimestru a lui 2008 (de la prabusirea Lehman Brothers), au fost acelea de identificare a surse suplimentare de venituri, care s-au concretizat in proiecte de reabilitare termica si renovare (intrucat pe segmentul imobilelor noi au fost sistate lucrarile la cele mai multe dintre proiecte). Politica investitionala a fost prudenta, amanand unele programe si am analizat in detaliu fiecare parteneriat si oferta. Ne-am concentrat pe o mai buna comunicare cu partenerii, pentru ca aveam nevoie de un feedback din piata, in timp util. Investitiile din aceasta perioada s-au axat pe: consolidarea suportului acordat colaboratorilor in zona activitatilor de marketing, imbunatatirea seriei de produse existente pe piata si inovatii/lansari de produse noi, cu care sa putem veni in intampinarea preferintelor beneficiarilor. In ceea ce priveste estimarile pe termen scurt, intrucat piata de tamplarie din PVC s-a inscris pe un trend puternic descendent in ultimii doi ani, ne asteptam ca si 2011 sa fie, in continuare, un an dificil din punct de vedere economic, mai ales ca se vor resimti masurile de austeritate luate recent de autoritati. Am observat o prudenta excesiva din partea consumatorilor in ceea ce priveste cheltuirea banilor, din cauza ca s-a creat o bariera psihologica in randul populatiei. Indiferent de momentul revenirii pietei (la sfarsitul lui 2011 sau inceputul lui 2012), cand speram ca se vor relansa programele de creditare si vor deveni disponibile fonduri suplimentare pentru reabilitarea termica, nu vom mai putea vorbi despre cresterile inregistrate inainte de inceputul crizei financiare".
|