| Vlad Stanislav (29 de ani) Functia/firma: Country Manager al Geze Romania; Studii: Facultatea de Stiinte Economice, Universitatea Transilvania din Brasov; MBA in Managementul Afacerilor; Experienta profesionala: 7 ani in domeniul vanzarilor/managementului organizational; Hobby: calatorii, sporturi cu motor. | Concernul Geze GmbH - Germania este specializat in fabricatia de feronerie, amortizoare si sisteme de actionare automata a usilor. Compania a realizat, in anul fiscal precedent, o cifra de afaceri de 380 milioane de euro. Holdingul are 1.900 de angajati si detine 33 de reprezentante comerciale si 15 subsidiare, la nivel international. Productia se realizeaza in doua unitati industriale din Germania (in localitatile Leonberg si Boxberg-Schweigern), precum si in noul centru din Tianjin - China. Din anul 1996, compania activeaza si pe piata din Romania, prin intermediul unui birou de reprezentare, care coordoneaza activitatea de vanzari la nivel national, acordand, totodata, asistenta tehnica de specialitate. |
- Cum a evoluat compania, pe plan national? - Pe fondul dezvoltarii fara precedent a pietei constructiilor atat in sectorul comercial, cat si in cel al imobilelor de birouri, cifra de afaceri Geze Romania a atins, in 2007, nivelul de 1,5 milioane de euro. Compania a urmat un trend ascendent, volumul vanzarilor crescand fata de anul anterior cu aproximativ 40%. Pe baza acestor rezultate, sustinute de majorarea investitiilor destinate realizarii unor proiecte imobiliare de mari dimensiuni, putem estima pentru anul financiar 2008 un volum al livrarilor care sa depaseasca doua milioane de euro. La atingerea acestui obiectiv contribuie in mod direct si finalizarea unor proiecte imobiliare de anvergura, la care consultantii nostri participa inca din faza de planificare.
- Care au fost cele mai solicitate produse din oferta proprie? - In acest an s-au inregistrat cresteri pe segmentul de automatizari pentru usi glisante si rotative, precum si in ceea ce priveste feroneria pentru usi din sticla. Sectorul sistemelor de actionare automata detine ponderea in cifra de afaceri (45%), urmand livrarile de amortizoare, cu aproximativ 26%. Referitor la produse, la inceputul lui 2008 am lansat sistemul Powerdrive, destinat echiparii usilor glisante de mari dimensiuni. Acesta poate fi instalat la ansambluri cu unul sau doua canaturi, avand o greutate a foii mobile de pana la 200 kg. De asemenea, ne axam pe promovarea unor categorii noi de produse pe piata autohtona, respectiv sisteme de evacuare a fumului si gazelor fierbinti, in caz de incendiu (RWA) si accesorii pentru compartimentari vitrate. - Ce strategie de investitii intentionati sa implementati, pe termen scurt? - Eforturile echipei locale se axeaza - in principal - pe dezvoltarea, in premiera pentru Romania, a unui centru national de service (avand scopul declarat de a oferi asistenta tehnica in orice regiune a tarii, in maximum 24 de ore de la sesizarea eventualelor disfunctionalitati), avand in vedere, totodata, relocarea showroom-ului si a birourilor Geze din Bucuresti, precum si crearea unui stoc tampon de piese de schimb, destinat exclusiv partenerilor nostri. In cadrul noului sediu, spatiul alocat showroom-ului va creste semnificativ, cu peste 50% fata de cel actual. Totusi, preferam sa ne orientam preponderent eforturile spre activitati de marketing si promovare a imaginii companiei si produselor sale, precum si sa derulam actiuni de sustinere a partenerilor. Totodata, vizam dezvoltarea atat pe orizontala, cat si pe verticala a echipei proprii de consultanti de proiect. - Prezentati principalele probleme intampinate in activitatea cotidiana. - Noile reglementari si normative europene implementate in Romania nu sunt inca aduse la cunostinta arhitectilor si proiectantilor. In acest sens, avem in plan organizarea unor seminarii regionale, cu participarea specialistilor Geze din Germania si Ungaria, in scopul de a informa arhitectii, proiectantii de sisteme electrice si partenerii Geze despre noutatile legislative din domeniu. De asemenea, datorita cererii neasteptat de mari pentru usile rotative si accesoriile aferente, nu numai in Romania, dar si alte state din Europa de Est, intampinam dificultati legate de termenele de livrare pentru comenzile speciale. Totusi, in ultima perioada, am constatat o imbunatatire a situatiei. - Ce impact are aderarea Romaniei la UE asupra activitatii companiei? - Mediul de afaceri s-a mai disciplinat, prin aparitia marilor investitori si antreprenori imobiliari. Deoarece majoritatea proiectelor de referinta sunt concepute, supervizate si implementate de companii multinationale, cooperarea dintre reprezentantele Geze din spatiul economic european a devenit primordiala. Normativele si standardele referitoare la conformitatea materialelor de constructii au fost adoptate sau sunt in curs de implementare, fapt ce constituie un avantaj pentru sistemele Geze, care sunt fabricate si functioneaza in conformitate cu aceste norme. De asemenea, simplificarea legislatiei referitoare la importuri, eliminarea necesitatii agrementarii fiecarui produs in parte si scurtarea timpului de livrare reprezinta elemente pozitive pentru partenerii nostri locali care efectueaza importuri directe.
|