Agenda Constructiilor
Vineri, 19 Aprilie 2024
hilti
Home - Stiri - Digitalizarea in constructii & Industrie - Wizrom Software: Work from Home este noua normalitate care va continua si in 2021
Wizrom Software: Work from Home este noua normalitate care va continua si in 2021
Digitalizarea in Constructii & Industrie Publicat de Stelian DINCA 22 Oct 2020 11:20
Munca remote este, la ora actuala, o normalitate pentru majoritatea covarsitoare a organizatiilor globale, iar acest trend va continua si in urmatorii doi-trei ani, considera Wizrom Software, unul dintre cei mai importanti dezvoltatori si integratori de software de business din Romania. Dezvoltatorul IT atrage atentia asupra faptului ca, intr-un context de sanatate inca plin de incertitudini, activitatea continua companiilor poate fi asigurata doar prin digitalizarea operatiunilor.
Adoptarea lucrului la distanta (numit generic “Work From Home”, dar care poate avea loc din oricare colt al lumii, cu conditia accesului la echipamentele si infrastructura IT necesare) reprezinta, astazi, o normalitate pentru 80% dintre companiile globale, in contextul crizei coronavirusului, arata cel mai recent studiu al companiei de consultanta PwC, realizat pe un esantion de 300 de organizatii la nivel global, publicat zilele trecute. Munca remote, implementata in ultimele luni, in numeroase domenii de activitate, ca urmare a restrictiilor sanitare, de distantare sociala si de circulatie, a devenit o certitudine care a fost imbratisata de multi angajati, dar si de angajatori, deopotriva.
“Vechiul normal privind modul de lucru nu mai exista. Sa asteptam fara sa actionam nu este o optiune.”
“Vechiul normal nu mai exista si nu va mai exista in urmatorii doi-trei ani. Cu cat companiile si managerii inteleg mai bine acest aspect, cu atat mai repede vom reusi sa ne asumam si sa ne obisnuim cu noua normalitate. Pandemia a schimbat numeroase lucruri, la nivel mondial, incepand cu modalitatea de lucru, obiceiurile de consum, nivelul de trai, a stimulat creativitatea in numeroase domenii si a generat transformari rapide in industrii in care operatiunile nu se putea opri. Trebuie sa fim constienti de toate aceste lucruri si sa percepem noua realitate ca fiind viitorul nostru din urmatorii ani. Cred ca toate companiile, de la cele mai mici, ar trebui sa se asigure ca le pot asigura angajatilor conditiile propice nu doar sa lucreze, dar sa fie eficienti si productivi chiar si de acasa, investind in solutii de digitalizare. Sa asteptam ca lucrurile sa revina la cum era inainte nu este o optiune”, puncteaza Anca Cirstoiu, Division Manager Small & Medium Business in cadrul Wizrom Software.
Foarte multe companii din Romania (si nu numai) au fost fortate, in ultimele luni ale anului, sa se adapteze si sa adopte digitalizarea operatiunilor, pentru a-si putea continua activitatea. “Pentru unele dintre ele, mai ales la nivelul IMM-urilor, imbratisarea noilor tehnologii a fost singura varianta pentru supravietuire. Cele care nu au raspuns rapid schimbarilor au avut de suferit, fie pentru ca au fost nevoite sa puna pauza activitatii, fie pentru ca au pierdut oportunitati de business. Nu este, insa, timpul pierdut. Contextul ramane de asa natura incat investitia in digitalizare chiar si acum poate face o diferenta semnificativa in succesul companiei. Este, insa, deosebit de important sa constientizam ca aceasta va fi noua realitate a urmatorilor ani. Tine de noi sa o transformam intr-o experienta cat mai usoara cu ajutorul tehnologiei”, adauga Anca Cirstoiu.
Potrivit PwC, peste 50% dintre companiile participante la sondajul global au creat si implementat, in tot acest timp, o politica de work from home. Din restul - de 47% - mai mult de jumatate anticipeaza ca au in plan sa introduca aceasta politica de lucru pana la sfarsitul acestui an sau au de gand sa o imbunatateasca.
Solutiile digitale de afaceri vor sprijini munca la distanta in urmatorii ani
Potrivit Wizrom Software, dat fiind noul context sanitar si dorinta de a proteja sanatatea si siguranta angajatilor, companiile vor acorda multa atentie acelor soft-uri care vor asigura productivitatea si eficientizarea muncii si vor incerca sa minimizeze efectele colaborarii si lucrului de la distanta, in conditiile in care angajatii au inceput deja sa resimta despartirea fizica de echipa si colaboratori.
Avand in vedere noul context economic dificil pe care il parcurg unele intreprinderi, in special cele din categoria IMM-urilor, dar si freelancerii sau organizatiile neguvernamentele, statul roman (Ministerul Economiei, Energiei si Mediului de Afaceri) a decis sa acorde din fonduri externe nerambursabile (fonduri europene si de la bugetul de stat) granturi in valoare de 2.000 de euro acelor microintreprinderi, persoanelor fizice autorizate, ONG-urilor si cabinetelor medicale. Totodata, autoritatile au afirmat ca, dincolo de programele de finantare si schemele de ajutor, adresate institutiilor si companiilor aflate in dificultate, este nevoie urgenta de digitalizare: atat a societatilor comerciale, cat si a administratiei publice.
In ultimele luni, multinationalele, dar si tot mai multe firme mici si mijlocii au implementat soft-uri de tip ERP, care le-au permis sa simplifice procesele de business si sa asigure o mai buna administrare a resurselor financiare, oferind totodata departamentelor interne posibilitatea unor colaborari mai eficiente si productive. In acelasi timp, numeroase firme au ales sa investeasca in solutii IT pentru administrarea activitatilor de resurse umane - salarizare, inregistrarea pontajului si altor operatiuni de HR, acoperind astfel aspectele care tin de relatia angajator-angajator si evitand eventuale sanctiuni in aceasta perioada dictata de telemunca.
Nu in ultimul rand, specialistii Wizrom Software sunt de parere ca foarte multe industrii vor alege, in urmatorii ani, personalizarea completa a solutiilor IT in functie de specificul business-urilor si de nevoile aferente - acesta fiind un trend pornit in ultimii ani, dar care va capata o amploare tot mai mare in viitorul apropiat. Solutiile digitale personalizate sunt conturate si dezvoltate in functie de numeroase criterii, pornind de la dimensiunea companiei, specificul activitatii, locatia organizatiei, pana la obiectivele de afaceri si modul de lucru, dar si soft-urile deja existente si utilizate in cadrul companiilor.
 
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel/Fax: 021-336.04.16, 031-401.63.88
 
ABONARE REVISTEALLBIMRAWLPLUGSISECAM
ROCKWOOL 196
Editia
MARTIE/APRILIE 2024!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 181 (Martie-Aprilie 2024)
 

Autentificare

romania fara hospice
GHID de INSTALARE
concelex
MAKITA
siniat
leviatan
rigips
CDS
CONCEPT STRUCTURE
strabag nivel 1
EDIT-Structural
quadratum
Acvatot 2019
ERBASU CONSTRUCT
theda mar
Ubitech
noark
viarom
ness project

Parteneri

HABITAT
AHK 2022
top 500
FPSC_2019
ef-de-n
ROGBC 2016
econet
AICPS_30
top 500
top 500

pereti cortina si tamplarie aluminiu exigeretamplarie aluminiu Termopan Salamander