CDS, SETEC si UrbanScope: Studiu de oportunitate pentru Aeroportul Bucuresti Sud |
Info-Santiere Publicat de Elena Icleanu 20 Mai 2024 16:06 |
Concrete & Design Solutions (CDS), impreuna cu partenerii SETEC si UrbanScope, anunta finalizarea Studiului de oportunitate pentru noul Aeroport Bucuresti Sud, ce urmeaza a fi construit la sud de Capitala, in urma unui parteneriat ce va reuni autoritati locale si centrale cu atributii in domeniu. Valoarea investitiei va ajunge la aproximativ doua miliarde euro, potrivit estimarii proiectantilor.
Conform specialistilor, Studiul de prefezabilitate ar urma sa fie finalizat in luna august 2024, iar un an mai tarziu, in septembrie 2025, sa fie disponibile atat Studiul de fezabilitate, cat si Planul Urbanistic Zonal. In octombrie 2025 este estimat debutul procedurilor de proiectare si executie, proiectul urmand a fi finalizat in termen de cel mult trei ani de la emiterea ordinului de incepere a lucrarilor.
Noul aeroport va fi construit in imediata apropiere a localitatii Adunatii Copaceni (judetul Giurgiu), fiind dimensionat astfel incat sa poata deservi peste 11 milioane de pasageri, intr-o prima faza, cu posibilitatea de extindere pentru a acomoda peste 20 de milioane de pasageri in etapa a doua si sa permita transportul pe cale aeriana a cel putin 30.000 de tone de marfuri.
"Acest proiect ambitios vine sa raspunda cererii tot mai mari de transport aerian in regiunea Bucuresti si sa decongestioneze Aeroportul International Henri Coanda (Otopeni). Noul aeroport va avea o capacitate initiala de 11,5 milioane de pasageri anual si va include facilitati moderne si sustenabile. Valorificarea potentialului de dezvoltare a Capitalei Romaniei depinde de implementarea unor astfel de proiecte majore, care deschid catre investitori si societate noi viziuni strategice, recuperand din decalajele economice acumulate intre zona de Nord si cea de Sud. Multumim SETEC si UrbanScope pentru parteneriatul de succes si pentru contributiile valoroase la acest proiect inovator. Suntem mandri sa facem parte din aceasta initiativa care va aduce beneficii semnificative pentru Romania", a declarat Alexandru Fulga, proprietarul CDS.
"SETEC, o companie internationala de inginerie multidisciplinara, UrbanScope, expert in solutii de infrastructura si transport si CDS isi combina experientele si expertiza pentru a crea un aeroport modern si functional. Suntem mandri sa lucram alaturi de SETEC pentru a aduce solutii inovatoare si durabile care vor transforma experienta de calatorie a pasagerilor", a precizat Radu Dragomir, CEO UrbanScope.
Traficul ar putea ajunge la 65 milioane de pasageri anual, in 2050
Conform specialistilor, estimarile arata faptul ca in urmatorii ani, traficul de pasageri ar putea creste semnificativ (pana la aproximativ 65 de milioane de pasageri anual, in 2050).
"Primul lucru la care trebuie sa ne uitam atunci cand realizam un aeroport este, bineinteles, raportul dintre cerere si oferta si acest lucru ne va ajuta sa dimensionam capacitatea viitorului aeroport. Pentru aceste calcule, ne bazam pe studii econometrice care ofera o perspectiva pana in anul 2050, pentru Bucuresti, de 40 de milioane de pasageri, intr-un scenariu prudent, si de 65 de milioane de pasageri, intr-un scenariu optimist. Amplasamentul este unul strategic, in partea de sud a Bucurestiului, pentru a maximiza impactul socio-economic, pentru ca este o activitate care va reprezenta un punct nevralgic pentru oras si care trebuie conectat cu toate celelalte infrastructuri deja existente. Va fi, de asemenea, un punct de legatura si cu tara vecina, Bulgaria, de asemenea noua membra a Spatiului Schengen si am observat in studiile pe care le-am facut ca sunt deja pasageri in aceasta tara care folosesc Aeroportul Otopeni si care se vor putea bucura in viitor de noul aeroport", a precizat Aurélien van Hecke, manager de proiect SETEC pentru Aeroportul Bucuresti-Sud.
Suprafata terminalului va depasi 80.000 mp
Avand in vedere noul statut al Romaniei, ca proaspat membru al Spatiului Schengen, se estimeaza ca noul terminal va avea o suprafata redusa pentru controlul vamal. In cele din urma, luand in considerare toate aceste aspecte, precum si numarul de standuri de contact, suprafata terminalului necesara este estimata la aproximativ 81.000 mp, dintr-un total de aproximativ 700 de hectare de teren cat se estimeaza ca este nevoie pentru constructia aeroportului. Suprafata terminalului urmeaza a fi distribuita pe mai multe etaje pentru a reduce amprenta la sol a acestuia.
Aeroportul din sudul Bucurestiului va mai include spatii pentru depozite si o infrastructura logistica de ultima generatie. Vor fi manipulate diferite tipuri de marfuri, de la cele perisabile la cele mari, pentru un transfer rapid si sigur catre diverse destinatii. Spatiul noului terminal cargo este estimata la minimum 3.000 mp. De asemenea, obiectivul va mai include turn de control, facilitati de securitate aeroportuara, statie de salvare si stingere a incendiilor la aeronave, facilitati proprii de deszapezire si de intretinere aeroportuara, dar si o parcare pentru pasageri, cu aproape 4.500 de locuri. Totodata, aici se vor regasi si o serie de facilitati oferite companiilor aeriene care vor opera zboruri, intre care se regasesc: hangar de intretinere aeronavelor, echipamente de sprijin la sol, facilitati de catering pentru zboruri, facilitati de alimentare cu combustibil pentru aeronave si facilitati de degivrare aeronavelor, plus centrale solare si statii de epurare a apelor uzate, pentru un control sustenabil al resurselor si pentru impact minim asupra mediului inconjurator.
|