CONTINUA litigiul dintre PMB si PS4 privind proiectul de refacere a Planseului Unirii |
Info-Santiere Publicat de Elena Icleanu 04 Mar 2025 13:54 |
![]() In cadrul unei conferinte de presa, Daniel Baluta a reluat prezentarea avizelor solicitate de catre Nicusor Dan, cu exceptia celui ce necesita semnatura acestuia si care este deja redactat inca de la finalul anului trecut.
"Astazi, fac un nou apel la Primarul General, Nicusor Dan. (...) Maniera in care Primarul General trateaza siguranta oamenilor si urgenta refacerii Planseului Unirii (...) este un dezinteres total din partea domniei sale fata de oamenii care l-au ales. Altfel, nu-mi pot imagina niciun motiv pentru care Primarul General refuza in continuare sa semneze avizul Comisiei Tehnice de Circulatie, de care avem neaparata nevoie. Avizul este redactat inca de anul trecut. Se afla, la ora la care vorbim, la mapa Primarului General, care de mai bine de o luna de zile se pregateste sa-l semneze. Pur si simplu, nu mai exista niciun argument care sa stea in picioare pentru tergiversarea acestui aviz", a declarat Daniel Baluta.
"Asa cum am mai spus, noi suntem pregatiti. Avem finantare, avem contractul semnat, toata documentatia e pregatita. Toate expertizele, studiile, avizele cerute de Primaria Capitalei sunt aici. Fara folos, insa! In lipsa semnaturii Primarului General, stam pe loc, desi degradarea Planseului Unirii nu se opreste", a mai afirmat Daniel Baluta.
![]() PMB a transmis pe 15 februarie ca avizul CTC va fi semnat dupa verificarea documentelor necesare
La jumatatea lunii februarie, in urma apelului Primariei Sectorului 4, Primaria Municipiului Bucuresti (PMB) a transmis ca este nevoie de verificarea conformitatii tuturor documentelor si avizelor necesare inainte de semnarea avizului CTC, pentru ca "este esential ca un proiect de o asemenea complexitate sa fie tratat cu responsabilitate".
"Primaria Capitalei este pe deplin constienta de importanta lucrarilor de la Piata Unirii si sustine realizarea acestora in conditii de maxima siguranta si legalitate. Avizul de circulatie, necesar pentru emiterea autorizatiei de construire, va fi semnat in perioada urmatoare de catre Primarul General, Nicusor Dan, dupa verificarea conformitatii tuturor documentelor si avizelor necesare. Este esential ca un proiect de o asemenea complexitate sa fie tratat cu responsabilitate. Lucrarile implica un perete comun cu infrastructura metroului si se desfasoara in proximitatea unui canal de evacuare a apelor uzate, ceea ce impune o analiza riguroasa din partea tuturor institutiilor competente. Prioritatea noastra este siguranta bucurestenilor si respectarea cadrului legal, astfel incat aceasta investitie sa fie realizata corect si durabil", au transmis atunci reprezentantii Primariei Municipiului Bucuresti.
Pentru implementarea proiectului de refacere a Planseului, Guvernul Romaniei a acordat finantare in procedura de urgenta. Totodata, a fost atribuit si contractul de executie a lucrarilor, asocierii formate din companiile Constructii Erbasu (lider), Concrete & Design Solutions si Bog'Art, cu o valoare de 800 de milioane de lei. Din asociere mai fac parte, ca subcontractanti si terti, societatile Erbasu Edil Construct SA, Erbasu Total Construct SA, Aquaproiect, Concelex, CES Consulting Services, DP Proiect Instal, Prospect Drill, Invest Servicii Comerciale, Drum Concept si MC General Construct Alfa.
Documentatia de avizare a lucrarilor de interventii a fost elaborata de asocierea Concrete & Design Solutions - Yardman - Bau Stark - Euro Building Ideea.
![]() Lucrarile se vor desfasura in etape
Lucrarile vor fi derulare etapizat, constand in desfacerea completa si refacerea, intr-o solutie noua, a structurii de rezistenta, conform expertizei tehnice, inlocuirea rosturilor de dilatatie, refacerea hidroizolatiilor si a sistemului de drenare si de scurgere a apelor, refacerea sistemului rutier si a spatiilor verzi.
Lucrarile prevazute in proiect constau, astfel, in:
• desfacerea straturilor rutiere, umpluturile de pamant din zona parcului Unirii, pavaje decorative, bazine de apa, hidroizolatii si rosturi existente pana la structura de rezistenta;
• transplantarea (pe cat posibil), dar si defrisarea arborilor din zona parcului Unirii;
• demolarea completa a planseului existent pana la nivelul terenului pentru culee si pana la nivelul albiei pentru pile;
• demolarea podurilor boltite din beton inglobate in planseu (Calarasi si Serban Voda);
• inlocuirea structurii existente cu o structura noua, moderna si performanta, care sa raspunda tuturor cerintelor de trafic, fiabilitatii si capacitatii de tranzit a debitelor de pe raul Dambovita.
Lucrarile aferente planseului, care ar urma sa se desfasoare pe parcursul a 24 de luni, vor urmari si marirea capacitatii de tranzitare a apelor fata de situatia actuala, realizarea unei platforme in vederea asigurarii lucrarilor de intretinere, mentinerea caminului de la nivelul carosabilului sau realizarea unuia nou pentru acces la sifoane, in zona parcului.
Suprafata de interventie va fi de 69.480 mp, din care suprafata de spatiu verde afectata va fi de 36.744 mp, iar aceasta va fi reamenajata in totalitate.
Pentru protectia antizgomot, amplasarea unor constructii provizorii ale santierului se va face in asa fel incat sa constituie ecrane intre santier si zonele riverane, si se vor utiliza panouri fonoabsorbante in vecinatatea locuintelor. De asemenea, in vederea limitarii disconfortului creat de praful provenit din excavatii, se vor utiliza materiale (folie de plastic, plasa etc.) pentru acoperirea pamantului excavat, pana la reutilizarea sau transportarea lui, dupa caz.
|