Eren Cons va construi un garaj pentru autobuze in Brasov, cu 27 milioane euro |
Info-Santiere Publicat de AG&F 16 Nov 2023 16:20 |
Primaria Brasov a semnat contractul de executie a lucrarilor de constructie pentru „Infrastructura garaj pentru transportul public”. Obiectul contractului il constituie construirea unui ansamblu care include un garaj pentru 157 de autobuze si cladiri pentru asigurarea mentenantei parcului auto. Cladirile vor fi acoperite cu panouri fotovoltaice, iar fiecare loc de parcare va fi dotat cu statie de incarcare a autobuzelor.
Lucrarile vor fi realizate de Asocierea dintre Eren Cons SRL, lider de asociere, si IMSAT Cuadripol SA, asociat, cu tertii sustinatori: BOG ART SRL, Logosol SRL si Cuadripol SA, termenul de realizare este de 12 luni. Valoarea totala a lucrarilor este de 132.42 milioane de lei.
"Incepem lucrarile la una dintre cele mai importante investitii dedicate dezvoltarii unui transport in comun prietenos cu mediu, construirea celui mai mare garaj pentru autobuzele electrice. Aceasta infrastructura va asigura protejarea autobuzelor din parcul RATBv, inclusiv in timpul anotimpului rece, iar fiecare loc de parcare va fi avea o statie de incarcare. O parte din energia necesara o vom produce cu ajutorul panourilor fotovoltaice. Este una dintre cele mai importante elemente ale sistemului de transport, mai ales pentru ca acest garaj va permite unui numar de peste 150 de autobuze electrice, sa parcheze, sa fie incarcate si intretinute, astfel incat vor putea functiona la cei mai inalti parametri. Trecem la un transport verde, asigurand toate elementele necesare functionarii eficiente a lui”, a declarat primarul Allen Coliban.
Totodata el a reamintit faptul ca aceasta investitie, din cauza erorilor sau lipsei unor elemente necesare functionarii lui din studiul de fezabilitate, realizat in 2019, a trecut printr-o serie de imbunatatiri. Problemele majore erau legate de faptul ca nu erau prevazute instalatiile tehnice, de la cele electrice la cele de apa si canalizare, solutia de construire a garajului era cu structura metalica, deschisa, potrivita pentru un garaj pentru autobuze diesel, nu pentru autobuze electrice, care se incarca in timpul noptii. In acelasi timp, proiectul din faza SF nu indeplinea toate conditiile pentru a primi avizul ISU.
Toate aceste greseli din faza SF, au fost corectate, astfel incat, proiectul actual indeplineste conditiile optime pentru avizare, dar si pentru o functionare eficienta.
Descrierea proiectului „Infrastructura de garaj pentru transport public“
Pe amplasamentul vizat se vor executa urmatoarele interventii:
In cea de a doua etapa de construire vor fi edificate cladirile de exploatare, atelierele de mentenanta si boxele de depozitare deseuri.
|