Agenda Constructiilor
Marti, 18 Noiembrie 2025
ABONARE REVISTE
Home - Stiri - Info-Santiere - Imbunatatirea navigatiei pe Dunare: Licitatie de 171 mil. euro pentru FAST Danube 2
Imbunatatirea navigatiei pe Dunare: Licitatie de 171 mil. euro pentru FAST Danube 2
Info-Santiere Publicat de Elena Icleanu 18 Nov 2025 17:32
Imbunatatirea navigatiei pe Dunare devine una dintre prioritatile majore ale infrastructurii fluviale din Romania, odata cu lansarea licitatiei pentru proiectul FAST Danube 2. Interesul ridicat pentru cum se modernizeaza sectorul romano-bulgar al Dunarii arata importanta strategica a acestui coridor de transport, atat pentru economia nationala, cat si pentru conectivitatea europeana.
Regia Autonoma "Administratia Fluviala a Dunarii de Jos" (AFDJ) Galati a lansat oficial procedura pentru proiectarea si executia unui proiect evaluat la 170,67 milioane de euro (fara TVA), derulat in parteneriat cu Exploration and Maintenance of the Danube River din Bulgaria. Aceasta initiativa promite sa extinda perioada anuala de navigabilitate de la 280 de zile la aproximativ 340 de zile.
 
Proiectul FAST Danube 2 - investitie strategica pentru transportul fluvial
Proiectul FAST Danube 2 vizeaza imbunatatirea navigatiei pe Dunare pe o distanta de 470 km. Finantarea provine atat din fonduri CEF 2, cat si de la bugetul de stat.
In urma implementarii, se estimeaza o crestere de aproximativ 20% a volumului de marfuri transportate pe fluviu, consolidand competitivitatea portului Constanta si a lantului logistic aferent.
"Prin aceste investitii, Dunarea devine un coridor navigabil competitiv, contribuind direct la dezvoltarea transportului durabil si la cresterea economica a Romaniei, fructificand pozitia geostrategica a portului Constanta", a transmis Ciprian Serban, ministrul Transporturilor si Infrastructurii, dupa lansarea licitatiei.
 
Lucrari hidrotehnice complexe pentru cele 12 puncte critice ale Dunarii
Proiectul se concentreaza pe 12 puncte critice identificate de-a lungul segmentului comun romano-bulgar al Dunarii si presupune lucrari ample de dragare a fluviului.
Lucrarile vor include dragarea a 110 km de senal navigabil, constructia a 9 epiuri si 4 chevroane, stabilizarea a 5,45 km de maluri, precum si realizarea unei insule artificiale.
Faza de proiectare este una intensiva, necesitand o documentare geologica si hidrografica ampla la toate cele 12 puncte critice. Aceasta include investigatii de teren, studii de laborator, modelare numerica avansata. Noua puncte critice (Garla Mare, Salcia, Bogdan Secian, Dobrina, Corabia, Vardim, Iantra, Batin, Kosui) vor beneficia de modelare numerica 1D si 2D, iar trei puncte critice esentiale (Bechet, Belene, Popina) necesita modelare complexa 1D, 2D si 3D.
Faza de executie cuprinde lucrari de dragare si de constructii hidrotehnice.
Finalizarea acestor lucrari va fi urmata de o faza post-executie, care presupune monitorizarea si evaluarea starii constructiilor pe o durata de minim 60 de luni, conform cerintelor din Caietul de Sarcini. 
 
Conditii de participare la licitatie si criterii de evaluare
Pentru a participa la licitatie, companiile interesate trebuie sa faca dovada ca au realizat o cifra medie de afaceri de minimum 150 de milioane de lei in ultimii 3 ani fiscali incheiati (2022, 2023, 2024), dar si ca au dus la bun sfarsit, in ultimii 5 ani, lucrari hidrotehnice pe cai navigabile interioare de transport cu o valoare cumulata de cel putin 380 de milioane de lei (fara TVA), in cadrul unuia sau mai multor contracte.
Termenul limita pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare este stabilit la 16 decembrie 2025, ora 15:00. Etapa de evaluare este programata pana la finalul lunii aprilie 2026, iar semnarea contractului este prevazuta pentru luna iulie 2026.
Oferta castigatoare va fi selectata pe criteriul celui mai bun raport calitate-pret, componenta financiara avand o pondere de 40% in punctajul total, iar cea tehnica de 60%, astfel: experienta managerului de proiect (6%), experienta coordonatorului echipei de proiectare (6%), experienta expertului in modelarea hidraulica a raurilor (5%), experienta specialistilor in geomorfologia raurilor (5%), experienta expertului in geotehnica (6%), experienta expertului in masuratori hidrografice (6%) si planul de management al proiectarii si calitatii lucrarilor executate (26%).
***
Lansarea licitatiei FAST Danube 2 marcheaza un pas esential in imbunatatirea navigatiei pe Dunare, consolidand rolul Romaniei in transportul fluvial european. Proiectul aduce investitii solide, tehnologii avansate si colaborare internationala intr-o zona strategica. Pe masura ce alte proiecte similare vor fi dezvoltate, Dunarea va continua sa-si intareasca pozitia de artera logistica vitala pentru regiune.
 
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel/Fax: 021-336.04.16, 031-401.63.88
 
BIMhiltiALLBIMTotalEnergies
ROCKWOOL 196
Editia
OCTOMBRIE 2025!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr.194 (October 2025)
 

Autentificare

romania fara hospice
GHID de INSTALARE
SIGM
CDS
Daikin
Eco Garden Construct
AED
quadratum
CONCEPT STRUCTURE
TECNIC
EDIT-Structural
DRS
strabag nivel 1
Daikin
EURO BUILD
Ubitech
concelex
noark
MCA
Acvatot 2019
Arduro
theda mar
ERBASU CONSTRUCT
leviatan
BogArt
ELECTROGRUP
KADRA
MAKITA
GEWISS

Parteneri

HABITAT
ahkawards
FPSC_2019
 

Tamplarie aluminiu Termopan Salamander Pereti cortină Tâmplărie din aluminiu urmarirea comportarii in timp a constructiilor