MAX BOEGL si TRACTEBEL castiga lucrari de 41 milioane euro pentru Canalul Sulina Imprimare
Info-Santiere Publicat de Elena Icleanu 28 Mar 2025 11:22
Asocierea Max Boegl Romania (lider) - Complex Delta - Max Bögl Stiftung & Co. Kg, alaturi de Tractebel Engineering ca subcontractant, va realiza lucrari de aparari de maluri pe Canalul Sulina (etapa finala). Contractul, in valoare de 202,7 milioane de lei (circa 41 milioane de euro), fara TVA, a fost atribuit prin licitatie publica de catre Regia Autonoma "Administratia Fluviala a Dunarii de Jos" Galati. Licitatia a fost atribuita cu clauza suspensiva, in sensul ca semnarea acestuia este conditionata de obtinerea/ aprobarea fondurilor necesare investitiei, proiectul fiind depus pentru finantare prin Programul Operational Transport (POT) 2021-2027.
Contractul are o durata de implementare de 72 de luni, inclusiv cu perioada de garantie. 
Vor fi executate lucrari de aparare de mal drept (Mm 10+700 - Mm 2+265) si stang (Mm 8+487 - Mm 1+1813; Mm 1+1813 - Mm 1+133) si vor fi construite estacade noi, respectiv Mila 2 Sulina pe malul drept - imediat in amonte de santierul naval, si in zona Semnalului de ceata, malul drept, pe bara Sulina. Estacadele noi vor avea lungimi de circa 20 de metri, cea de la Semnalul de ceata si de aproximativ 30 de metri cea de la Mila 2 Sulina. La pozitionarea estacadelor, s-a avut in vedere ca fiecare estacada, impreuna cu nava care este stationata, sa fie nu numai in afara senalului navigabil, dar si in exteriorul culoarului (mai lat decat latimea senalului navigabil) delimitat de izobatele de -8m de pe cele doua maluri. In acest fel, navigatia pe canal nu va fi impiedicata/ obstructionata in nici o imprejurare. In plus, vor mai fi executate lucrari de consolidare a jetelelor de nord si sud existente pentru directionarea senalului navigabil in Marea Neagra.
Studiul de fezabilitate al proiectului a fost reactualizat recent de compania Danema Design.