MT: Semnare a contractului de modernizare a liniei ferate Bucuresti-Otopeni |
Info-Santiere Publicat de AG&F 11 Mai 2019 07:33 |
In cadrul unei ceremonii ce a avut loc la data de 11 iunie 2019, la sediul Ministerului Transporturilor (MT), oficialii CFR Infrastructura au semnat contractul pentru proiectarea si executia a trei km de cale ferata, intre Bucuresti si Otopeni, precum si pentru modernizarea statiei de la terminalul sosiri al Aeroportului Henri Coanda. Declarata prioritara, lucrarea va include si un viaduct lung de circa 1,5 kilometri, care va supratraversa DN 1 in zona aeroportului. Lucrarile ar trebui sa inceapa vara aceasta si sa fie gata in mai 2020, inainte de meciurile organizate la Bucuresti cu ocazia campionatului european de fotbal. In ceea ce priveste acest proiect, prezent la ceremonie, ministrul de resort, Razvan Cuc, a subliniat: „Obiectivul de investitii privind modernizarea liniei de cale ferata Bucuresti Nord – Aeroport International Henri Coanda Bucuresti, Faza I: Racord C.F. la Terminalul T1, Aeroport International Henri Coanda Bucuresti are o valoare de 398,16 milioane de lei, fara TVA. Actualmente, pentru proiectarea si executia liniei de cale ferata directa intre Aeroportul International Henri Coanda si Gara de Nord este asigurata finantarea, iar asocierea de firme care a castigat acest contract are tot sprijinul din partea noastra, a autoritatilor centrale, pentru a finaliza proiectul, pana cel tarziu la data de 30 mai 2020. Contractul are oficial o durata de 14 luni (din care doua luni pentru proiectare si 12 luni pentru executie), insa reprezentantii CFR Infrastructura subliniaza la randul lor ca termenul de finalizare trebuie sa fie stabilit pentru luna mai 2020, chiar inainte de meciurile organizate de Bucuresti in cadrul Campionatului european de fotbal EURO 2020. Discutand cu proiectantii, ministrul Razvan Cuc a subliniat: „Desi aveti o perioada de proiectare de doua luni, v-as ruga sa finalizati, sa ne impresionati – pentru ca s-a mai intamplat lucrul acesta si la obiectivele de infrastructura rutiera – sa finalizati cat mai repede, poate in cel mult trei saptamani, aceasta proiectare, astfel incat sa va apucati de lucrul propriu-zis”. Prezent la ceremonia de semnare a contractului pentru realizarea legaturii feroviare intre Otopeni si Gara de Nord, consilierul prim-ministrului, Gheorghe Popescu, si-a exprimat speranta ca un alt obiectiv de infrastructura (de aceasta data, aeroportuara), respectiv Aeroportul Baneasa, va fi definitivat pana la 30 martie 2020, asa cum le-a promis oficialilor de la UEFA. Anterior, Compania Nationala de Cai Ferate „CFR” SA a precizat, printr-un comunicat, ca valoarea totala estimata a contractului semnat la data de 11 iunie a.c. este de 420.113.085 lei, fara TVA, sursa de finantare fiind asigurata din fonduri de coeziune si de la bugetul de stat, aferente cadrului financiar 2014-2020. CFR mai preciza, in momentul in care a anuntat atribuirea, ca obiectul contractului „Modernizarea liniei de cale ferata Bucuresti Nord – Aeroport International Henri Coanda Bucuresti” Faza I: Racord C.F. la Terminalul T1, Aeroport International Henri Coanda Bucuresti” are drept scop asigurarea unei legaturi directe intre Gara de Nord Bucuresti si Aeroportul International Henri Coanda, prin construirea unei cai ferate duble in lungime de 2,95 km, a unui viaduct de 1,52 km care va traversa DN1, 3 podete, instalatie de centralizare electronica si o statie de calatori la terminalul T1. Lucrarile pentru Racord C.F. la Terminalul T1, Aeroportul International Henri Coanda Bucuresti(Faza I) sunt incluse in obiectivul de investitii Modernizarea liniei Bucuresti Nord - Aeroportul International Henri Coanda Bucuresti, in cadrul caruia CFR SA a semnat in luna aprilie 2019 si contractul de lucrari pentru dublarea liniei de cale ferata intre statiile Mogosoaia si Balotesti, proiect in valoare de 50,5 milioane lei, cu finantare asigurata din fonduri de la bugetul de stat. CFR SA, prin implementarea programului de modernizare a liniei Bucuresti Nord - Aeroportul International Henri Coanda Bucuresti, care cuprinde cele doua contracte de lucrari Racord C.F. la Terminalul T1, Aeroportul International Henri Coanda Bucuresti (Faza I) si dublarea liniei de cale ferata Mogosoaia - Balotesti, va asigura prima legatura directa moderna pe calea ferata intre Gara de Nord Bucuresti si Aeroportul International Henri Coanda Bucuresti, contribuind astfel la cresterea calitatii serviciilor de transport public de calatori, prin introducerea in circulatie de trenuri cu mers cadentat, cu o frecventa favorabila atat transportului de calatori spre si de la aeroport, dar si transportului de calatori de naveta spre si dinspre Capitala.
|