Agenda Constructiilor
Vineri, 19 Aprilie 2024
hilti
Home - Stiri - Info-Santiere - ORADEA: Investitii in regenerare urbana si retele rutiere catre zona metropolitana
ORADEA: Investitii in regenerare urbana si retele rutiere catre zona metropolitana
Info-Santiere Publicat de Elena Icleanu 01 Mar 2024 12:22
Primaria municipiului Oradea va aloca 124,8 milioane de lei (fara TVA) pentru regenerarea urbana a cartierului Nufarul 1, pe intregul perimetru cuprins intre strazile Constantin Noica, Nufarului, Bumbacului si Morii, pe o suprafata de circa 25,6 hectare. Totodata, in parteneriat cu Consiliul Judetean (CJ) Bihor, administratia locala implementeaza un proiect major de infrastructura rutiera, care are ca obiectiv conectivitatea orasului Oradea, respectiv a Zonei Metropolitane Oradea, cu drumurile judetene si marile magistrale de transport din judetul Bihor.
Consiliul Local din Oradea a aprobat, astfel, indicatorii tehnico-economici rezultati din studiul de fezabilitate pentru lucrarea de utilitate publica "Regenerare urbana Nufarul 1". Referitor la acest proiect, primarul Florin Birta a precizat: "Asa cum stiti, am aprobat un masterplan si urma sa facem sa facem un studiu de fezabilitate. Acum acest studiu a fost finalizat. Avem si o sursa de finantare pe Programul Operational Regional pe partea de regenerare urbana de 11 milioane euro, bani rezervati pentru Municipiul Oradea, cu posibilitatea de a supracontracta pana la 200%. Asta inseamna ca avem pe axa respectiva 22 milioane de euro disponibili. Practic, tot ce inseamna Nufarul 1 va fi reabilitat, de la spatii verzi, trotuare, asfalt, piste de biciclete, iluminat public si asa mai departe. Aici se desfasoara in acest moment lucrarile de finalizare a implementari proiectului Nufarul 1 Geotermal, lucrari care se vor incheia pana la finalul lunii mai. Astfel, dupa aprobarea SF-ului, dorim sa dam drumul la licitatie si sa incepem cat mai repede executia lucrarilor. Acest cartier va fi regenerat de la zero si cred ca va deveni un model de regenerare urbana, mai ales ca nu stim ca un cartier dintr-un municipiu sa mai fi trecut printr-un astfel de proces".
Potrivit administratiei locale, in cartier exista 5.657 apartamente, cu 16.971 utilizatori (o medie de 3 locuitori/apartament). In momentul de fata, parcarile amenajate sunt in numar de 1.529, ceea ce arata ca in zona exista un deficit de locuri de parcare. Prin regenerarea zonei, se va refunctionaliza spatiul verde din zona rezidentiala, astfel incat acesta sa corespunda nevoilor utilizatorilor, se vor moderniza 10 km de strazi, se vor amenaja 2.664 locuri de parcare la sol, trotuare, dar si piste pentru biciclete in lungime totala de 1,7 km, care sa lege strazile Constantin Noica, Bumbacului, Onisifor Ghibu, Forajului si Morii.
Totodata, se va realiza un nou sistem pluvial de colectare si evacuare a apelor meteorice cu descarcarea in Paraul Peta, dar si un sistem modern de iluminat corpuri tip LED pentru iluminarea strazilor, parcarilor, aleilor, trotuarelor, pistelor de biciclete si trecerilor de pietoni.
Intreaga zona va fi supravegheata video cu 59 de camere care vor fi montate pe stalpii de iluminat, la locurile de joaca sau de socializare.
 
 
Legaturi mai bune cu zona metropolitana, cu autostrada si drumul expres
Primaria Oradea implementeaza impreuna cu CJ Bihor un proiect major de infrastructura rutiera, care are ca obiectiv conectivitatea orasului Oradea, respectiv a Zonei Metropolitane Oradea cu drumurile judetene si marile magistrale de transport din judetul Bihor. Cele cinci obiective de investitii care se realizeaza pe baza acordului de colaborare dintre cele doua institutii sunt:
  • Asigurarea conectivitatii drumurilor judetene, respectiv conectarea nodului rutier major realizat prin noile proiecte de investitii din municipiul Oradea (Drum Expres Arad - Oradea si legatura Centura Oradea - Autostrada A3) cu zona centrala a municipiului Oradea, pe o axa ce cuprinde strazile Mestesugarilor, Lapusului, Onestilor, bulevardul Decebal si strada Tudor Vladimirescu;
  • Asigurarea conectivitatii comunei Paleu si a zonei de dealuri cu Soseaua Borsului (DN 1), prin cartierele Oncea, Soarelui, respectiv prin strada Uzinelor din municipiul Oradea;
  • Realizarea Inelului Metropolitan de Nord, menit a asigura conectivitatea DN 1 cu DN 19, astfel: Centura Osorhei (sensul giratoriu de pe DN 1, spre Fughiu) - municipiul Oradea, prin cartierele Tineretului, Podgoria, respectiv zona Gheorghe Doja - comuna Paleu, localitatile Saldabagiu de Munte si Paleu - Centura Biharia;
  • Asigurarea conectivitatii zonei Baile Felix - Baile 1 Mai cu DN 1, in municipiul Oradea, cartierele Nufarul si Velenta, prin zona strazilor Iancu de Hunedoara - Seleusului - Razboieni - Calea Clujului.
  • Conectivitatea Inelului Rutier Metropolitan cu municipiul Oradea, intre Nojorid si Sanmartin, prin realizarea unui drum de legatura pe relatia comuna Sanmartin/ localitatea Cihei - municipiul Oradea, strada Apateului - Centura Oradea.
 
 
"De realizarea celor trei studii de fezabilitate: inelul rutier metropolitan intre Nojorid si Sanmartin prin strada Apateului, asigurarea conectivitatii zonei Baile Felix - Baile 1 Mai cu DN 1, in municipiul Oradea, cartierele Nufarul si Velenta, prin zona strazilor Iancu de Hunedoara - Seleusului - Razboieni - Calea Clujului precum si asigurarea conectivitatii comunei Paleu si a zonei de dealuri cu Soseaua Borsului (DN 1), prin cartierele Oncea, Soarelui, respectiv prin strada Uzinelor din municipiul Oradea se ocupa Primaria Oradea, iar de celelalte doua: Drum Expres Arad - Oradea si legatura Centura Oradea - Autostrada A3 precum si de studiul de fezabilitate eferent realizarii Inelului Metropolitan de Nord, se ocupa CJ Bihor", a precizat primarul Florin Birta.

Studiu de fezabilitate pentru Inelului Rutier Metropolitan
Administratia locala a realizat studiul de fezabilitate pentru realizarea Inelului Rutier Metropolitan cu municipiul Oradea, intre Nojorid si Sanmartin, prin realizarea unui drum de legatura pe relatia comuna Sanmartin/localitatea Cihei - municipiul Oradea, strada Apateului - Centura Oradea, studiu care a fost inaintat azi Consiliului Local. Conform detaliilor prezentate de catre Florin Birta, acesta va fi un drum de aproximativ 6 km lungime, valoarea lucrarilor fiind de 35 milioane lei. Traseul a fost stabilit in colaborare cu primariile din Sanmartin si Nojorid si el nu afecteaza nicio constructie, doar terenuri care vor fi expropriate. Drumul va avea doua benzi de circulatie, vor fi doua podete pe traseu care vor fi realizate prin proiect, plus o portiune de 350 de canal anif care va fi intubata pentru a se putea finaliza constructia acestui drum. Durata de executie este 12 luni, care se adauga inca doua luni pentru proiectare.
"In perioada urmatoare vom incerca sa scoatem la licitatie partea de proiectare si executie si sa dam drumul la lucrari, astfel incat in momentul in care va fi finalizat si Inelul Metropolitan al municipiului Oradea, acest drum de legatura sa poate fi folosit de toti cei care vor tranzita orasul Oradea sau inelul metropolitan", a mentionat Florin Birta.
De asemenea pana la finalul lunii aprilie, administratia locala va inainta consilierilor locali si ceilalti doi indicatori tehnico-economici aferenti investitiilor.
In ceea ce priveste proiectele de care se ocupa Consiliul Judetean, Ilie Bolojan a declarat ca in decurs de o luna vor fi gata variantele care vor fi trimise spre avizare in comisiile de specialitate ale Companiei Nationale de Autostrazi.
Unitatile administrative din Zona Metropolitana Oradea care vor beneficia de implementarea acestui proiect major sunt: Oradea, Biharia, Bors, Cetariu, Girisu de Cris, Ineu, Nojorid, Osorhei, Paleu, Sanmartin, Santandrei si Toboliu.
 
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel/Fax: 021-336.04.16, 031-401.63.88
 
RAWLPLUGSISECAMABONARE REVISTEALLBIM
ROCKWOOL 196
Editia
MARTIE/APRILIE 2024!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 181 (Martie-Aprilie 2024)
 

Autentificare

romania fara hospice
GHID de INSTALARE
MAKITA
theda mar
noark
Ubitech
viarom
Acvatot 2019
ness project
ERBASU CONSTRUCT
concelex
rigips
leviatan
CDS
strabag nivel 1
quadratum
siniat
EDIT-Structural
CONCEPT STRUCTURE

Parteneri

AHK 2022
HABITAT
top 500
FPSC_2019
ef-de-n
econet
ROGBC 2016
top 500
AICPS_30
top 500

pereti cortina si tamplarie aluminiu exigeretamplarie aluminiu Termopan Salamander