PMB pregateste ultimul contract al proiectului de 387 milioane de euro de la Glina |
Info-Santiere Publicat de Elena Icleanu 27 Ian 2020 06:00 |
Primaria Municipiului Bucuresti (PMB) pregateste documentatia de atribuire a lucrarilor aferente ultimului contract (CL6) din cele sase ale proiectului de extindere si finalizare a statiei de epurare Glina - lucrari complementare in reteaua de canalizare pentru reducerea infiltratiilor si dimensionarea in consecinta a extinderii statiei. In acest sens, consilierii locali au probat, in sedinta din 18 decembrie 2019, un proiect de hotarare privind actualizarea studiului de solutie pentru definitivarea documentatiei de atribuire a contractului de lucrari CL6 - "Reabilitarea/ inlocuirea retelei de canalizare (in zonele Cotroceni, Regina Maria si Tineretului)". Proiectul prevede, totodata, modificarea indicatorilor tehnico-economici, conform noului deviz de lucrari, pentru intregul proiect de finalizare a statiei de la Glina si a principalelor canale colectoare.
In continuare, PMB va demara procedura de achizitie publica a lucrarilor aferente CL6, cu preluarea unor obiecte din contractul de lucrari nr. 2, care vizeaza construirea sistemului de drenare de la partea dreapta a Casetei si alte lucrari la sistemul de canalizare de evacuare din Lacurile Titan, Tineretului si Carol, potrivit Monicai Mindru, directorul executiv al Directiei Management Proiecte si Finantari Externe la PMB.
Conform indicatorilor tehnico-economici actualizati, valoarea totala a proiectului de de finalizare a statiei de la Glina si a principalelor canale colectoare (etapa a doua) ajunge la 387,15 milioane de euro (inclusiv TVA), fata de valoarea initiala de aproape 352 milioane de euro a proiectului.
Actualizarea studiului de solutie pentru definitivarea documentatiei de atribuire a CL 6 si a indicatorilor tehnico-economici ai proiectului, precum si memoriul tehnic aferent investitiei au fost elaborate de societatea Metroul SA in luna octombrie 2019.
Stadiul de implementare a proiectelor aferente celor 6 contracte de lucrari
Potrivit datelor prezentate de Monica Mindru in decembrie 2019, implementarea contractelor atribuite deja se deruleaza cu intarziere.
In ceea ce priveste CL 1, extindere SEAU Glina 2 si construirea unui incinerator de namol, amplasamentul a fost predat in prima parte a anului trecut, dupa o perioada destul de lunga pentru procedura de achizitie publica, care a durat aproape patru ani si jumatate, din care un an si opt luni a reprezentat perioada dintre elaborarea proiectului tehnic si obtinerea avizelor. "PT a trebuit sa fie actualizat cu trei norme de proiectare care au fost modificate in perioada de la lansarea proiectului si atribuirea acestuia: rezistenta la fundatie, riscul seismic si protectia la incendiu, aspecte care au generat modificarea devizului general", a declarat Monica Mindru, in cadrul sedintei de CL din 18 decembrie 2019.
Lucrarile vor fi realizate de asocierea FCC Construccion & Aqualia Intech SA & Suez International SAS si presupun extinderea capacitatii treptei mecanice de la 10 la 12 mc/s si a celei biologice de indepartare nutrienti de la 5 la 12 mc/s, amenajarea facilitatilor existente pentru apa pluviala in vederea tratarii mecanice a unui debit de 12 mc/s, extinderea capacitatii liniei de procesare a namolului rezultat din epurarea debitului de 12 mc/s si constructia unui incinerator de namol cu capacitate de 30.600 de tone de cenusa pe an.
Valoarea actualizata a acestui contract este de 188,5 milioane de euro (inclusiv TVA), durata de implementare fiind estimata la 28 de luni pentru proiectare si executie, la care se adauga 12 luni perioada de notificare a defectelor.
CL 2 - Construirea sistemului de drenare de la partea dreapta a Casetei si alte lucrari la sistemul de canalizare de evacuare din Lacurile Titan, Tineretului si Carol (I) - a fost reziliat, intrucat in perioada contractuala, constructorul nu a reusit sa finalizeze PT pentru obiectivele 4 si 5, astfel incat sa indeplineasca indicatorul fizic din proiect si conditionalitatile din certificatul de urbanism.
Valoarea initiala a proiectului, estimata la peste 20 de milioane de euro, a fost redusa la 2,57 milioane de euro in urma actualizarii proiectului, cu precizarea ca Obiectivele 4 si 5, care nu au fost realizate, vor fi incluse in contractul CL 6, a carui valoare a crescut, in consecinta, de la circa 20 de milioane de euro la 50 de milioane de euro (plus actualizarile de deviz aferente).
Proiectul prevede lucrari de drenaj colectoare in zona Magistralei 1 de Metrou, intre statia Petrache Poenaru si podul Vitan, precum si construirea unui sistem de descarcare a surplusului de apa provenit din lacurile Carol, Tineretului si Titan, in cuva superioara a albiei raului Dambovita.
In ceea ce priveste CL3 - Reabilitarea colectoarelor principale de canalizare (A0 si B0), au fost receptionate deja 9 tronsoane si 6,4 km de traseu au fost reabilitati. In integralitatea sa, contractul prevede lucrari de reabilitare a colectorului A0 pe o lungime de circa 5,2 km (sectiuni circulare, ovoide si rectangulare cu dimensiuni intre 140 cm si 300 cm), constructia unui colector nou DN 1.000 si lucrari de reabilitare a colectorului B0 pe o lungime de circa 5,3 km. Durata prevazuta pentru proiectare si executie este de 18 luni, la care se adauga 12 luni perioada de notificare a defectelor. Valoarea actualizata a contractului este de 19,84 milioane de euro (inclusiv TVA).
CL 4 - Reabilitarea Casetei si a sistemului sau principal de drenare pe partea stanga a Casetei (in sectoarele Ciurel - Unirii - Vitan) si CL 5 - Reabilitarea Casetei si a sistemului de drenare de pe partea stanga in sectorul Vitan - Glina sunt in etapa de proiectare. "In acest moment se obtin avizele prevazute in certificatul de urbanism pe cele patru contracte", a precizat Monica Mindru.
CL 4 presupune reabilitarea Casetei (doua compartimente colector casetat + un compartiment drenaj mal stang) pe o lungime de circa 10,5 km, inclusiv reabilitarea statiilor de pompare ce deservesc drenul - Eroilor, Opereta, Mihai Bravu. Valoarea actualizata a proiectului este de 88 milioane de euro (inclusiv TVA), durata de implementare fiind stabilita la 20 de luni pentru proiectare si executie, la care se adauga 12 luni perioada de notificare a defectelor.
CL5 prevede reabilitarea Casetei (trei compartimente colector casetat + un compartiment drenaj mal stang) pe o lungime de circa 7,5 km, inclusiv repararea zonelor de acces, reabilitarea/ consolidarea descarcatoarelor si reabilitarea camerelor de racord (a principalelor colectoare care deverseaza in Caseta). Valoarea actualizata a acestui contract este de 38 milioane de euro (inclusiv TVA), durata executiei lucrarilor de proiectare si executie fiind de 18 luni, la care se adauga 12 luni perioada de notificare a defectelor.
La CL 6 Reabilitarea/ inlocuirea retelei de canalizare si realizarea drenurilor secundare in zonele Cotroceni, Regina Maria si Tineretului, urmeaza organizarea licitatiei de atribuire a lucrarilor de proiectare si executie. Lucrarile includ reabilitarea colectoarelor de apa uzata prin inlocuirea/ reabilitarea colectoarelor principale din zonele Cotroceni (6,13 km), Tineretului (7,5 km) si Regina Maria (1,7 km), construirea sistemului de drenare sub colectoarele inlocuite/ reabilitate, realizarea de drenuri secundare pe partea dreapta a Casetei intre Podul Ciurel si Unirii si intre Unirii si Podul Vitan, precum si conectarea acestor drenuri secundare la sistemul de pompare ce deserveste drenul din Contractul CL2.
La acest contract se adauga si lucrarile la obiectivele 4 si 5 din CL 2, ramase de executat dupa rezilierea contractului initial.
Valoarea totala actualizata a contractului ajunge la 50 de milioane de euro (inclusiv TVA), durata de implementare fiind stabilita la 20 de luni pentru proiectare si executie, la care se adauga 12 luni perioada de notificare a defectelor.
|