| ADURO, TECNIC, KONSENT si EGIS liciteaza servicii supevizare modernizare Gara de Nord |
| Infrastructura Publicat de Elena Icleanu 14 Nov 2025 16:14 |
Procesul de modernizare a Garii de Nord avanseaza prin etapa de evaluare a ofertelor depuse pentru serviciile de consultanta si supervizare. CFR SA a primit 5 oferte de participare la licitatia pentru atribuirea serviciilor de consultanta si supervizare a proiectarii si executiei lucrarilor de modernizare, consolidare si reabilitare a Garii de Nord din Bucuresti (Faza I). Contractul are o valoare estimata cuprinsa intre 48,2 si 57,86 milioane de lei (circa 12 milioane de euro), fara TVA, si o durata de implementare de 116 luni, perioada cuprinsa intre data semnarii contractului si data de expirare a perioadei de notificare a defectelor aferenta.Cele 5 oferte au intrat in etapa de evaluare, ce are termenul-limita stabilit la data de 19 ianuarie 2025, ora 18:00. Acestea au fost depuse de:
1. Asocierea Specialist Consulting (lider) - Eurocerad International, cu subcontractantii Pegasus Engineering, We Project Engineering si ADURO;
2. Asocierea Baicons Impex (lider) - Manens SPA - M Infra Design & Management - Daio Total Construct - ECM Group Polska;
3. Asocierea EGIS Romania (lider) - Vio-Top, avand ca terti sustinatori si subcontractanti companiile Egis Batiments International si Polarh Design;
4. Asocierea Konsent (lider) - MGGP - MGGP Engineering;
5. Asocierea TECNIC Consulting Engineering Romania (lider) - TUMAS Turk Muhendislik Musavirlik ve Muteahhitlik.
Proiectul beneficiaza de fonduri europene din Programul de Transport 2021-2027 si este propus spre finantare de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor si Infrastructurii (MTI), conform programelor de investitii publice aprobate potrivit legii. Licitatia este organizata cu clauza suspensiva, incheierea contractului fiind conditionata de asigurarea sursei de finantare de la bugetul de stat.
Interesul ridicat al companiilor specializate arata cat de amplu si complex este acest proiect de modernizare a infrastructurii feroviare. Licitatia actuala reprezinta o etapa esentiala avansul proiectului de modernizare a Garii de Nord in urmatorii ani.
Proiectul de modernizare a Garii de Nord a primit autorizatia de construire
Pe 5 septembrie 2025, Ministerul Transporturilor si Infrastructurii a emis autorizatia de construire pentru modernizarea Garii de Nord, Faza I. Conform documentelor oficiale, valoarea lucrarilor autorizate este de aproape 538 milioane lei, reflectand suma declarata de solicitant.
Contractul de proiectare si executie, atribuit inca din vara anului 2023 asocierii GDO Mov Impex - Omega Cert Sistem, are o valoare de aproximativ 420 milioane lei, fara TVA. Atribuirea a generat reactii din partea Ordinului Arhitectilor din Romania - Filiala Bucuresti, care a sustinut ca proiectul, avand in vedere statutul de monument istoric emblematic al Garii de Nord, ar fi trebuit selectat prin concurs de arhitectura.
Durata contractului in derulare este de 55 de luni (9 luni pentru proiectare, 46 pentru executie), la care se adauga o perioada de garantie de 60 de luni.
![]() Interventiile planificate in cadrul Etapei I
Etapa I a programului de modernizare a Garii de Nord Bucuresti include reabilitarea spatiilor existente in cele trei corpuri ale cladirii, unde se desfasoara activitatea feroviara, sunt asigurate servicii destinate publicului calator si activitati comerciale:
• Corp A (cladiri B-dul Dinicu Golescu);
• Corp B (central, coloane, casele d ebilete clasa I);
• Corp C (casele de bilete clasa a II-a, Calea Givitei).
Principalele lucrari de modernizare vizeaza:
• modernizarea/ consolidarea/ reabilitarea cladirilor din statia de calatori Bucuresti Nord;
• modernizarea spatiilor destinate publicului calator, inclusiv facilitati pentru persoanele cu dizabilitati;
• reabilitarea constructiilor monument cu valoare istorica;
• crearea unor spatii verzi centrale, cu zona de asteptare pentru publicul aflat in tranzit;
• regenerarea zonei aferente statiei de calatori Gara de Nord pe principiile de smart city/ creative city/ green city;
• asigurarea elementelor de siguranta si confort pentru calatori - balustrade, rampe pentru persoane cu dizabilitati, lifturi, sisteme de control acces;
• sisteme noi de ventilatie/ incalzire;
• modernizarea sistemului de iluminat si a instalatiilor electrice, sanitare, termice etc.;
• modernizarea sistemului de informare a publicului calator si a echipamentului de telecomunicatii etc.
![]() Concurs de solutii pentru regenerarea urbana a zonei limitrofe Garii de Nord
In paralel, Primaria Municipiului Bucuresti (PMB), in colaborare cu Ministerul Transporturilor si Primaria Sectorului 1, vor lansa un concurs international de solutii pentru regenerarea urbana a zonei adiacente Garii de Nord. Potrivit primarului interimar al Capitalei, Stelian Bujduveanu, scopul initiativei este de transformare a zonei intr-un nod intermodal care sa integreze eficient metroul, tramvaiul, autobuzul, troleibuzul, taxiurile si trenurile. Propunerea include construirea unei parcari subterane tip "park & ride", precum si realizarea unui parc urban suspendat intre Gara de Nord si Pasajul Basarab, cu alei pietonale si spatii de joaca. De asemenea, proiectul include si modernizarea tuturor arterelor importante si spatiilor publice adiacente: Calea Grivitei, Bd. Dinicu Golescu, Bd. Gheorghe Duca si str. Garii de Nord.
|