AKTOR progreseaza constant pe subsectiunea Apata-Cata a CF Brasov-Sighisoara Imprimare
Infrastructura Publicat de AG&F 18 Iul 2025 11:07
AKTOR Romania anunta progresul sustinut al lucrarilor de forare a celor patru tuneluri feroviare de pe subsectiunea Apata – Cata, parte a liniei de cale ferata Brasov – Sighisoara, unde compania opereaza cu utilajele TBM (Tunnel Boring Machines).
In acest moment, echipele lucreaza sustinut, cu o productie zilnica medie de 18 de metri de tunel si 12 inele de beton montate pe zi in portalul de la Ormenis. Ritmul reflecta angajamentul companiei de a avansa lucrarile conform graficului, in ciuda complexitatilor geotehnice ale terenului.

Peste 3,2 km forati la Ormenis
Pe segmentul sudic al santierului, de la Portalul 2 (Ormenis), TBM-urile Eleni si Varvara au forat impreuna peste 3,2 kilometri de tunel. Pe segmentul nordic, de la Portalul 3 (Homorod), unde TBM-urile Alexandra si Konstantina au inceput lucrarile in sezonul rece, activitatea a fost afectata temporar de conditiile de teren, insa acestea vor recupera decalajele: cele doua TBM-uri au depasit impreuna pragul de 500 de metri de foraj, ambele fiind complet intrate in munte,

 
Lucrarile la terasamente continua
Pe langa forarea tunelurilor, constructorul continua lucrarile la terasamentele de cale ferata, parte integranta a proiectului.
AKTOR Romania colaboreaza in acest proiect cu peste 200 de subcontractori si furnizori romani pentru echipamente, materiale si servicii necesare – de la prefabricate din beton, carcase de piloti, structuri metalice si hidroizolatii, pana la lucrari specializate, testari de laborator si proiectare de mediu – contribuind astfel direct si indirect la sustinerea a mii de locuri de munca in Romania.
 
 
"Toate echipele de aici lucreaza continuu pentru a asigura progresul proiectului. In lucrari atat de complexe, intarzierile pot fi inerente, mai ales in contextul provocarilor mai ales de ordin geologic. Cu toate acestea, printr-o buna organizare si mobilizare, ele pot fi depasite. Dorim sa multumim Beneficiarului si tuturor partilor implicate pentru colaborarea foarte buna”, declara Dumitru Cojocea, Director de Proiect.
Subsectiunea 2 Apata-Cata face parte din proiectul de reabilitare a liniei de cale ferata Brasov-Simeria, parte a Coridorului Rin-Dunare, pentru circulatie cu viteza maxima de 160 km/h, tronson Brasov-Sighisoara. Proiectul este cofinantat de Uniunea Europeana, iar contractul a fost semnat de Compania Nationala de Cai Ferate (CFR SA) cu consortiul AKTOR SA – Alstom Transport SA – Compania Arcada.