ANPM: Acord de mediu pentru modernizarea liniei de cale ferata Bucuresti - Craiova |
Infrastructura Publicat de AG&F 02 Dec 2024 15:34 |
“Proiectul „Modernizarea liniei de cale ferata Bucuresti Nord – Craiova, Subsectiunea 1: Bucuresti Nord – Rosiori Nord, Subsectiunea 2: Rosiori Nord - Craiova”, este propus pentru finantare din fonduri europene nerambursabile, alocate prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei CEF (Connecting Europe Facility, 2021-2027).
Obiectivul general al proiectului consta in implementarea unui mod de transport durabil intre regiunea de Sud a Romaniei (incluzand si capitala Bucuresti) si regiunea de Vest a tarii, cu contributie majora asupra dezvoltarii socio-economice a zonelor traversate, imbunatatirea competitivitatii economice a Romaniei si crearea conditiilor pentru cresterea volumelor de transport de marfa si calatori pe reteaua TEN-T central.
Tronsonul de linie analizat Bucuresti Nord – Craiova, impreuna cu celelalte tronsoane adiacente (Craiova – Calafat – Vidin, Craiova – Caransebes, Videle – Giurgiu Nord – Russe, Bucuresti Nord – Giurgiu - Russe) pot constitui o retea de transport durabil si o legatura feroviara cu o capacitate de transport considerabila intre Portul Constanta si Vestul Romaniei si apoi spre tarile din Balcani si Vestul Europei.
Proiectul are ca scop „Modernizarea liniei de cale ferata Bucuresti Nord - Craiova”, in vederea asigurarii unui grad ridicat de siguranta a traficului feroviar, cu urmatoarele rezultate si efecte asteptate:
Linia de cale ferata Bucuresti Nord - Craiova are o lungime de 95,19 km pentru Subsectiunea 1: Bucuresti Nord – Rosiori Nord si respectiv 108,53 km pentru Subsectiunea 2: Rosiori Nord – Craiova, fiind in totalitate linie dubla, electrificata. In total, proiectul format din cele doua subsectiuni are o lungime de circa 203,72 km.
Pe linia de cale ferata Bucuresti Nord – Craiova, in situatia proiectata, sunt prevazute:
“Implementarea proiectului va conduce la cresterea vitezei de circulatie a garniturilor de tren pe intreg sectorul de cale ferata cuprins intre Bucuresti Nord – Craiova, atat pentru trenurile de transport calatori cat si pentru cele de transport marfa. Viteza maxima de deplasare a garniturilor de tren va creste pana la 160 km/h pentru trenurile de calatori si respectiv 120 km/h pentru trenurile de transport marfa. Datorita cresterii vitezelor de deplasare se va reduce durata calatoriei si va creste volumul de transport al marfurilor pe sectorul de cale ferata mentionat. Proiectul va dezvolta infrastructura feroviara din zona de sud a Romaniei asigurand conexiunea cu statele vecine in conditii sigure si operationale” a anuntat Laurentiu Alexandru Pastinaru, Presedintele ANPM.
|