ASOCIEREA de firme locale castiga lucrarile de modernizare la Drumul Vamii Botosani Imprimare
Infrastructura Publicat de Elena Icleanu 16 Iun 2025 09:50
Asocierea Big Conf (lider) - Construct Com, cu subcontractantii Damiena, 07 CCC, Electroconstructia Elco si Loial Impex, a castigat licitatia pentru modernizarea Drumului Vamii, ce leaga localitatile Hanesti, Vlasinesti, Saveni, Draguseni, Cotusca, Radauti-Prut si are o lungime de 49 km. In cazul in care nu vor exista contestatii, in cursul acestei saptamani, reprezentantii Consiliului Judetean (CJ) Botosani vor putea semna contractul de executie, iar apoi va fi emis ordinul de incepere a lucrarilor, a anuntat Doina Elena Federovici, presedintele PSD Botosani si fost presedinte al CJ Botosani.
Licitatia a fost demarata in iulie 2024, iar finantarea europeana a fost obtinuta in luna septembrie a aceluiasi an. Valoarea totala a proiectului este de 68 milioane de euro, din care 60 de milioane de euro provin din fonduri europene, iar 8 milioane de euro din bugetul judetean.
"Drumul Vamii, cu o lungime totala de 49 km, este parte integranta a proiectului Drumului Strategic si va contribui semnificativ la conturarea unei axe Nord-Sud a judetului, menita sa lege Vama Radauti Prut de judetul Iasi", a precizat Doina Elena Federovici.
 
 
Proiectul este structurat in trei loturi:
• Lotul 1 (10,5 km), pe ruta Hanesti - Vlasinesti - Saveni;
• Lotul 2 (22,7 km), intre Saveni, Podriga, Draguseni si Cotusca;
• Lotul 3 (15,4 km), de la Cotusca pana la Radauti-Prut.
Pe langa asfaltarea drumului, proiectul prevede si o serie de lucrari complementare care vor transforma aceasta ruta intr-o infrastructura moderna si completa. Vor fi construite 5 poduri si 80 de podete, vor fi amenajate 26 de parcari si statii de autobuz, trotuare pe o lungime de 25 km, precum si piste pentru biciclete pe 16 km. De asemenea, vor fi instalate statii de incarcare pentru vehicule electrice, vor fi realizate zone consolidate si sisteme de drenaj pentru siguranta si durabilitatea lucrarilor.
Documentatia tehnica a proiectului a fost elaborata de compania Proiect Construct Regiunea Transilvania, din Oradea.