Agenda Constructiilor
Vineri, 28 Noiembrie 2025
ABONARE REVISTE
Home - Stiri - INFRASTRUCTURA - Autostrada Unirii A8: Contracte semnate pentru loturile 1C si 1D (47 km noi)
Autostrada Unirii A8: Contracte semnate pentru loturile 1C si 1D (47 km noi)
Infrastructura Publicat de Elena Icleanu 28 Nov 2025 13:06
CNIR a semnat contractele pentru 47 km din Autostrada Unirii A8 - loturile 1C Sarateni-Joseni si 1D Joseni-Ditrau. Valoare totala aproape 6 miliarde lei, cu proiectare in 2026.

Compania Nationala de Investitii Rutiere (CNIR) SA a semnat, in prezenta ministrului Transporturilor si Infrastructurii, Ciprian Serban, contractele pentru construirea a inca 47 km din Autostrada Unirii A8. Lucrarile de proiectare si executie a loturilor 1C Sarateni - Joseni (32,4 km) si 1D Joseni - Ditrau (14,4 km) au o valoare de aproape 6 miliarde lei, finantarea urmand sa fie asigurata din fonduri europene nerambursabile si de la bugetul de stat.
"Sunt ultimele doua contracte ale sectiunii montane de pe Autostrada Unirii A8, contracte importante, care vin sa intregeasca portofoliul Companiei. In doar un an de la lansare iata ca, am reusit sa avem contracte semnate cu o valoare de 18 miliarde lei pe toate cele patru loturi de la Sarateni la Pipirig. Preconizam ca 2026 va fi, practic, anul proiectarii pentru A8 montan, iar eu imi doresc ca anul viitor sa vedem si primele utilaje in teren pentru ca unul dintre loturi are o durata de proiectare de 10 luni, Studiul de Fezabilitate fiind mult mai detaliat si cu toate investigatiile necesare finalizate" a declarat Gabriel Budescu, directorul general al CNIR SA.
Pentru ambele loturi sunt prevazute descarcari provizorii asigurand, astfel, functionarea independenta.

Lotul 1C Sarateni-Joseni - contract atribuit Grupului UMB
Contractul pentru lotul 1C Sarateni - Joseni a fost atribuit asocierii SA&PE Construct (lider) - Tehnostrade - Spedition UMB - Euro Asfalt, care va implementa proiectul alaturi de compania Pirotehnic OSB si Muzeul Olteniei Craiova, ca subcontractanti. Valoarea lucrarilor este de aproape 5 miliarde lei, iar durata de realizare este de 54 de luni, din care 14 luni pentru proiectare si 40 de luni pentru executie.
Lotul 1C Sarateni - Joseni, care se desfasoara in judetele Mures si Harghita, are o lungime de 32,4 km si include constructia a 39 de poduri si pasaje, 3 tuneluri unidirectionale, 4 polate si doua pasaje pentru permeabilitatea animalelor (ecoducte). Lungimea pasajelor si a tunelurilor este de aproximativ 16 km, reprezentand 50% din lungimea totala a acestui lot de autostrada. Cel mai lung pasaj va avea peste 1.700 de metri, urmand a fi ridicat peste DN 13A si calea ferata, iar cel mai inalt viaduct va avea 45 de metri.
Pe traseul Lotului 1C sunt prevazute doua parcari de scurta durata (stanga/ dreapta) cu 12 spatii de incarcare pentru masini electrice. Lotul Sarateni - Joseni va avea si descarcari provizorii pentru a asigura functionarea independenta.
 
 
Licitatia pentru supervizarea lotului 1C Sarateni-Joseni, in atribuire
CNIR SA are in desfasurare si licitatia pentru atribuirea contractului de supervizare pentru Lotul 1C Sarateni - Joseni. La procedura s-au inscris 10 ofertanti, documentatiile transmise fiind in etapa de evaluare, ce are termenul-limita stabilit la data de 31 octombrie 2026. Contractul de consultanta are o valoare estimata cuprinsa intre 64,23 milioane de lei si 75,87 milioane de lei (fara TVA) si o durata de 118 luni, din care 14 luni durata etapei de proiectare, 40 de luni pentru executia lucrarilor, respectiv 60 de luni pentru perioada de garantie.
Cele 10 oferte au fost depuse de:
1. Intecsa Engineering Group, SAU, avand ca tert sustinator Compañia Asesora de Construccion e Ingenieria si ca subcontractant compania Search Corporation;
2. Civil Engineering Institute "Macedonia" JSc. Skopje, avand ca subcontractant compania Smart Infrastructure Solutions;
3. Mega Mühendislik Müsavirlik AS, cu subcontractantii Urban Scope, Total Business Land Proiect si CCAT Solution Grup;
4. IRD Engineering;
5. Asocierea MGGP (lider) - MGGP Engineering - Konsent;
6. Asocierea K-Box Construction Design (lider) - Dohwa Engineering - Initiative Exclusiv Consulting Management;
7. Asocierea Ventra Project Management (lider) - Utiber Közúti Beruhazó Kft., avand ca subcontractant compania Pecta;
8. Asocierea Viadif Consult (lider) - M Install, avand ca tert sustinator compania DP Consult;
9. Asocierea Bureau Veritas (lider) - Peyco Proyectos, Estudios Y Construcciones, SA, cu subcontractantii CINFRA Development EU si Ad Astra IPP;
10. Asocierea Activ Proiectare Infrastructura (lider) - Emay Uluslararasi Mühendislik ve Müsavirlik AS, avand ca subcontractant compania Topo Design Solutions.
 
 
Lotul 1D Joseni-Ditrau are constructor romano-bulgar
Al doilea contract semnat de CNIR este pentru lotul 1D Joseni - Ditrau, cu o lungime de 14,4 km si o valoare de 820 de milioane de lei. Constructor este o asociere de firme din Romania si Bulgaria, respectiv Danlin XXL (lider) - Groma Hold-Intertranscom Impex. Din asocierea castigatoare fac parte si companiile Damiena, Mithras Build si Consitrans (terti si subcontractanti), dar si Complexul Muzeal National Neamt si companiile Vertatel International, Eckon Cei, Terra Silva, Build Instal Electric, Alcro Trade, Danavi, Roads Design, Groma Hold Ltd., Intertranscom Impex si Via Design, ca subcontractori.
Termenul de realizare este de 34 de luni (10 luni pentru proiectare si 24 luni pentru executia lucrarilor).
Pe tronsonul de 14,4 km va mai fi amenajat un nod rutier la Ditrau si o descarcare provizorie in zona de conexiune cu lotul urmator, 2A Ditrau - Grinties, pentru a se asigura functionarea independenta.
Pe traseul dintre Joseni si Ditrau va fi amenajat cate un spatiu de servicii (stanga/ dreapta) care include o zona comerciala, benzinarii, 12 spatii de incarcare pentru masini electrice si toalete.
Pentru acest sector, CNIR SA a atribuit, la jumatatea lunii noiembrie 2025, si contractul de supervizare, companiei IRD Engineering (Italia), care a castigat licitatia cu o oferta financiara in valoare de 30 de milioane de lei (fara TVA).

 
Studiul de fezabilitate a fost actualizat de Acciona
Loturile 1C Sarateni - Joseni si 1D Joseni - Ditrau fac parte din Sectiunea a II-a a autostrazii Targu Mures - Targu Neamt, al carei studiu de fezabilitate a fost actualizat de Ingenieria Especializada Obra Civil e Industrial SA (denumita anterior Acciona lngenieria SA). Din echipa de proiectare mai fac parte companiile F&R Worldwide (stiudiile geotehnice), Geo Proiect Consulting (studii topografice detaliate), EPC - Consultanta de Mediu (documentatia privind evaluarea impactului asupra mediului), Institutul de Arheologie "Vasile Parvan" al Academiei Romane (cercetari si investigatii arheologice), Integrated Road Solutions (proiectare infrastructura de transport rutier), Topovia 2002 (identificare proprietari si expropieri) si Protelco SA (suport si completare studii topografic, inclusiv aerofotogrametrie pentru stereorestitutie).
 
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel/Fax: 021-336.04.16, 031-401.63.88
 
BIMALLBIMhiltiTotalEnergies
ROCKWOOL 196
Editia
OCTOMBRIE 2025!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr.194 (October 2025)
 

Autentificare

romania fara hospice
GHID de INSTALARE
CDS
leviatan
MCA
GEWISS
Daikin
AED
theda mar
noark
Eco Garden Construct
EURO BUILD
SIGM
MAKITA
quadratum
strabag nivel 1
Daikin
Arduro
ERBASU CONSTRUCT
KADRA
Acvatot 2019
BogArt
TECNIC
DRS
CONCEPT STRUCTURE
EDIT-Structural
concelex
ELECTROGRUP
Ubitech

Parteneri

HABITAT
ahkawards
FPSC_2019
 

Tamplarie aluminiu Termopan Salamander Pereti cortină Tâmplărie din aluminiu urmarirea comportarii in timp a constructiilor