Agenda Constructiilor
Marti, 18 Noiembrie 2025
ABONARE REVISTE
Home - Stiri - INFRASTRUCTURA - CNIR si UMB initiaza proiectarea lotului montan Grinties-Pipirig pe Autostrada A8
CNIR si UMB initiaza proiectarea lotului montan Grinties-Pipirig pe Autostrada A8
Infrastructura Publicat de Elena Icleanu 18 Nov 2025 14:53
Proiectarea celui mai dificil tronson al Autostrazii A8 avanseaza odata cu emiterea Ordinului de incepere pentru Lotul 2B, unde asocierea coordonata de grupul UMB incepe activitatile tehnice. Aceasta etapa marcheaza un pas decisiv in proiectarea lotului montan de pe Autostrada A8, avand in vedere complexitatea ridicata a traseului si necesitatea unor solutii ingineresti specializate. Procesul intareste calendarul prevazut pentru executie si continua directia strategica de dezvoltare a infrastructurii rutiere.

Detalii despre Lotul Grinties–Pipirig si structurile majore
Lotul 2B, cunoscut drept Lotul Grinties - Pipirig, reprezinta cea mai exigenta sectiune tehnica a tronsonului montan. Proiectul, cu o lungime de 31,5 km in judetul Neamt, include un volum impresionant de lucrari si structuri. Traseul este unul deosebit de dificil, iar solutiile tehnice prevad constructia a 16 tuneluri, cel mai lung dintre acestea avand 940 de metri. Tot aici sunt prevazute 60 de poduri si viaducte, doua dintre ele depasind 1.000 de metri, inclusiv viaductul spectaculos peste raul Bistrita, cu o lungime de 1.275 de metri.
Lungimea cumulata a pasajelor si a tunelurilor atinge aproximativ 20 km, reprezentand aproape 70% din lungimea totala a lotului. Avand in vedere conditiile de teren, volumetria lucrarilor depaseste 12,7 milioane de mc de excavatii, iar materialul rezultat poate fi pus la dispozitia autoritatilor publice locale cu titlu gratuit, conform datelor transmise de CNIR.
 
Contractul de proiectare si calendarul de executie
Contractul de proiectare si executie a Lotului 2 Grinties - Pipirig, in valoare de 5,97 miliarde lei, a fost semnat la sfarsitul lunii octombrie si are o durata de realizare de 54 de luni, data de incepere fiind stabilita pentru 30 martie 2026, astfel incat lucrarile sa demareze din 2027 si sa respecte termenele prevazute in Legea Autostrazii A8.
Antreprenor general este asocierea SA&PE Construct (lider) - Euro-Asfalt doo - Tehnostrade - Spedition UMB, avand ca subcontractanti compania Pirotehnic OSB si Muzeul Olteniei Craiova.
Pentru conexiunea cu lotul 2A Ditrau - Grinties, aflat acum in etapa de proiectare, a fost prevazut un nod rutier langa Tulghes, iar la Est, pentru conexiunea cu Lotul 2C Pipirig - Vanatori Neamt (Leghin), o descarcare provizorie, asigurand, astfel, functionarea independenta.
Potrivit datelor CNIR, vor fi necesare 12,7 milioane mc de excavari, iar materialul evacuat din santier, care devine surplus, poate fi pus la dispozitia autoritatilor publice locale sau a oricaror alte autoritati publice, cu titlu gratuit.
Finantarea este asigurata din fonduri europene nerambursabile, prin Programul Transport 2021-2027, si din fonduri de la bugetul de stat. 
 
 
Studiul de fezabilitate a fost actualizat
Sectiunea II - mediana, Miercurea Nirajului - Leghin, face parte din Autostrada Targu Mures - Targu Neamt, al carei studiu de fezabilitate a fost actualizat de Ingenieria Especializada Obra Civil e Industrial SA (denumita anterior Acciona lngenieria SA). Din echipa de proiectare mai fac parte companiile F&R Worldwide (stiudiile geotehnice), Geo Proiect Consulting (studii topografice detaliate), EPC - Consultanta de Mediu (documentatia privind evaluarea impactului asupra mediului), Institutul de Arheologie "Vasile Parvan" al Academiei Romane (cercetari si investigatii arheologice), Integrated Road Solutions (proiectare infrastructura de transport rutier), Topovia 2002 (identificare proprietari si expropieri) si Protelco SA (suport si completare studii topografic, inclusiv aerofotogrametrie pentru stereorestitutie).
 
Licitatia pentru supervizare: 10 oferte in analiza
In paralel cu proiectarea lotului montan de pe Autostrada A8, CNIR deruleaza procedura de licitatie pentru atribuirea serviciilor de supervizare si consultanta dedicate Lotului 2B. Contractul are o valoare estimata de 66 milioane de lei si o durata totala de 118 luni, dintre care 14 luni sunt rezervate proiectarii, 40 de luni supervizarii executiei si 60 de luni perioadei de garantie.
La procedura au fost depuse 10 oferte, aflate in prezent in etapa de evaluare financiara, termenul pentru finalizarea analizei fiind 31 decembrie 2025, ora 18:00. Participantii inscrisi sunt:
1. Mega Mühendislik Müsavirlik AS, cu subcontractantii Total Business Land Proiect, Urban Scope si CCAT Solution Grup;
2. IRD Engineering;
3. Civil Engineering Institute "Macedonia" JSc. Skopje, avand ca subcontractant compania Smart Infrastructure Solutions;
4. Tecnic Consulting Engineering Romania;
5. Intecsa Engineering Group, SAU, avand ca tert sustinator Compañia Asesora de Construccion e Ingenieria si ca subcontractant Search Corporation;
6. Asocierea MGGP (lider) - MGGP Engineering - Konsent;
7. Asocierea Viadif Consult (lider) - M Install, avand ca tert sustinator compania Consitrans;
8. Asocierea Venturo Investment (lider) - AE Dozoring;
9. Asocierea K-Box Construction Design (lider) - Initiative Exclusiv Consulting Management - Dohwa Engineering;
10. Asocierea Peyco Proyectos - Estudios Y Construcciones, SA (lider) - Bureau Veritas, cu subcontractantii Ad Astra IPP si Cinfra Development EU.
***
In ansamblu, evolutia acestui segment al Autostrazii A8 confirma dinamica accelerata a investitiilor rutiere din Romania. Avansul proiectarii si implicarea UMB in lucrarile viitoare consolideaza perspectivele de realizare a unei infrastructuri moderne, care sa conecteze eficient regiunile tarii si sa sustina dezvoltarea economica pe termen lung.
 
 
ALLBIMBIMTotalEnergieshilti
ROCKWOOL 196
Editia
OCTOMBRIE 2025!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr.194 (October 2025)
 

Autentificare

romania fara hospice
GHID de INSTALARE
EDIT-Structural
Eco Garden Construct
theda mar
SIGM
quadratum
noark
Daikin
GEWISS
Ubitech
DRS
EURO BUILD
strabag nivel 1
MCA
Acvatot 2019
TECNIC
Arduro
concelex
Daikin
KADRA
leviatan
ERBASU CONSTRUCT
ELECTROGRUP
MAKITA
CONCEPT STRUCTURE
CDS
AED
BogArt

Parteneri

HABITAT
ahkawards
FPSC_2019
 

Tamplarie aluminiu Termopan Salamander Pereti cortină Tâmplărie din aluminiu urmarirea comportarii in timp a constructiilor