Constructii Erbasu, CDS si Bog’Art demoleaza planseul peste Dambovita, in zona axe 1-3 |
Infrastructura Publicat de Elena Icleanu 06 Aug 2025 16:56 |
![]() "Lucrarile au trecut intr-o noua etapa, odata cu finalizarea devierii cursului raului Dambovita. Pentru a permite lucrul in albie, au fost decupate si extrase segmente din planseul existent, s-au montat conducte de transfer, iar barajele temporare (batardouri) amonte si aval au fost instalate si testate cu succes pentru etanseitate. Aceste interventii au deschis calea catre lucrarile de fundare, unde primii piloti au fost deja forati si turnati pe ambele maluri. Sapatura a ajuns la cota planseului existent, retelele edilitare au fost deviate, iar lucrarile la caminul pluvial «Cosbuc» sunt in desfasurare. In paralel, sistemul de monitorizare geotehnica si structurala este deja activ, asigurand controlul permanent al conditiilor din teren. In perioada urmatoare, ne concentram pe noi tronsoane de piloti de fundare, testarea pilotilor de proba si inceperea demolarii planseului existent peste Dambovita, in zona axelor 1-3", au transmis reprezentantii companiei lider de proiect - Constructii Erbasu.
![]() "Lucrarile evolueaza constant si au inregistrat pana acum urmatoarele progrese: devierea cu succes a cursului raului Dambovita, demolarea selectiva a planseului existent pentru a permite lucrul in albia raului, instalarea si testarea cu succes a etanseitatii batardourilor provizorii montate amonte si aval, finalizarea forajelor initiale si turnarea pilotilor de fundatie pe ambele maluri ale raului, excavarea pana la nivelul planseului existent, cu devierea retelelor de utilitati, activarea si punerea in functiune a sistemului de monitorizare geotehnica si structurala. In perioada urmatoare, vom continua cu forarea unor noi sectiuni de piloti de fundatie, testarea pilotilor de proba si demararea demolarii planseului existent de deasupra raului Dambovita", au detaliat si reprezentantii companiei Bog’Art, asociati in echipa de proiect.
"Refacerea Planseului urmareste nu doar consolidarea unei structuri-cheie din reteaua rutiera a Bucurestiului, ci si transformarea acesteia intr-un spatiu urban modern, sigur si functional. Proiectul va avea un impact pozitiv semnificativ la nivel urbanistic, social si economic, contribuind la cresterea calitatii vietii si la dezvoltarea durabila a zonei centrale. Printre obiectivele majore se numara aducerea planseului la standardele actuale de rezistenta si siguranta, modernizarea circulatiei rutiere si pietonale, reducerea poluarii si imbunatatirea aspectului zonei prin crearea unui aspect vizual unitar si modern. Interventia va sprijini economia locala printr-o infrastructura adaptata nevoilor actuale si va facilita o mobilitate mai eficienta in centrul orasului", au adaugat reprezentantii Concrete & Design Solutions, asociati in echipa de proiect si responsabili cu proiectarea lucrarilor.
Lucrarile de refacere a Planseului Unirii au demarat pe 10 iunie 2025. Proiectul, cu in valoare de 800 de milioane de lei, este coordonat de Primaria Sectorului 4 si beneficiaza de finantare prin Programul National de Investitii "Anghel Saligny".
![]() Lucrarile vor fi impartite in 4 etape
Conform autorizatiei de construire, lucrarile de refacere din temelii a planseului de beton, vechi de aproape 100 de ani, vor consta in regenerarea spatiilor publice din zona Piata Unirii, refacerea structurii cuvei raului Dambovita, refacerea din temelii a Planseului Unirii (denumit pod), refacerea retelelor edilitare, semnalizare si marcaje rutiere, sistematizari pe verticala, executarea unor drumuri temporare, executarea unor instalatii de irigatii si interventii temporare asupra fantanilor arteziene.
Lucrarile vor fi impartite in 4 etape, respectiv in 4 zone distincte, astfel incat disconfortul pe care acestea il vor crea in traficul rutier si pietonal sa fie redus cat de mult se poate. Astfel, zona 1 va insemna portiunea din parcul aflat in fata magazinului Unirea, zona 2 - portiunea din fata Hanului lui Manuc, zona 3 - zona fantanilor arteziene, iar zona 4 vizeaza portiunea dinspre Pasajul Unirii, acolo unde raul Dambovita iese de sub placa de beton ce constituie planseul in sine.
In prima etapa de lucru, constructorii vor interveni in zonele 1 si 2, asa cum sunt delimitate in documentatia aprobata de Primaria Capitalei. Astfel, in zona parcului din fata magazinului Unirea, in asa numita prima faza se va face "organizarea de santier", in care se vor regasi utilaje si materiale de constructie, si, totodata, vor incepe lucrarile efective. Imediat dupa inceperea vacantei de vara, constructorii vor demara lucrari si in etapa 2, in fata Hanului lui Manuc.
Structura, ce are dimensiuni semnificative (latime de 32 de metri si lungime de 360 de metri) si care dirijeaza in subteran cursul raului Dambovita, are grinzile fisurate, cu armaturi corodate si rupte pe alocuri, dar si infiltratii, defecte de executie si mucegai.
![]() Proiectul, avizat si implementat in procedura de urgenta
Pentru implementarea proiectului de refacere a Planseului, Guvernul Romaniei a acordat finantare in procedura de urgenta. Totodata, a fost atribuit si contractul de executie a lucrarilor, asocierii formate din companiile Constructii Erbasu (lider), Concrete & Design Solutions si Bog'Art, cu o valoare de 800 de milioane de lei. Din asociere mai fac parte, ca subcontractanti si terti, societatile Erbasu Edil Construct SA, Erbasu Total Construct SA, Aquaproiect, Concelex, CES Consulting Services, DP Proiect Instal, Prospect Drill, Invest Servicii Comerciale, Drum Concept si MC General Construct Alfa.
Documentatia de avizare a lucrarilor de interventii a fost elaborata de asocierea Concrete & Design Solutions - Yardman - Bau Stark - Euro Building Ideea.
Lucrarile aferente planseului, care ar urma sa se desfasoare pe parcursul a 24 de luni, vor urmari si marirea capacitatii de tranzitare a apelor fata de situatia actuala, realizarea unei platforme in vederea asigurarii lucrarilor de intretinere, mentinerea caminului de la nivelul carosabilului sau realizarea unuia nou pentru acces la sifoane, in zona parcului.
Suprafata de interventie va fi de 69.480 mp, din care suprafata de spatiu verde afectata va fi de 36.744 mp, iar aceasta va fi reamenajata in totalitate.
|