DEBUT foraje geotehnice pentru proiectare lot 2A Ditrau-Grinties din Autostrada A8 |
Infrastructura Publicat de Elena Icleanu 15 Oct 2025 15:08 |
![]() Contractul are o durata de realizare de 54 de luni, din care primele 14 luni sunt alocate pentru Proiectul Tehnic si 40 de luni pentru executia lucrarilor.
![]() "Este un proiect de o complexitate tehnica ridicata pentru ca include lucrari majore de arta (poduri, pasaje, viaducte, tuneluri) si volume considerabile de lucrari de excavare si consolidari. Lungimea totala a tunelurilor si a viaductelor (21 km) reprezinta 57% din lungimea intregului lot: 19 tuneluri si 63 de poduri si viaducte. Pe traseul lotului 2A este prevazut un nod rutier la Ditrau (conexiune cu DN 12 in jud. Harghita), iar la Est, in judetul Neamt, conexiune cu Lotul 2 B Grinties - Pipirig, o descarcare provizorie pentru a asigura functionarea independenta a acestui lot", au precizat reprezentantii CNIR SA.
Supervizarea lucrarilor de proiectare si executie pentru lotul 2A, Ditrau - Grinties al A8 au fost atribuite companiei TPF Inginerie.
![]() Lotul 2A Ditrau - Grinties face parte din Sectiunea II - mediana, Miercurea Nirajului - Leghin, cea mai dificila de pe intreaga autostrada A8 deoarece traverseaza muntii, fiind parte a Autostrazii Targu Mures - Targu Neamt, al carei studiu de fezabilitate a fost actualizat de Ingenieria Especializada Obra Civil e Industrial SA (denumita anterior Acciona lngenieria SA). Din echipa de proiectare mai fac parte companiile F&R Worldwide (stiudiile geotehnice), Geo Proiect Consulting (studii topografice detaliate), EPC - Consultanta de Mediu (documentatia privind evaluarea impactului asupra mediului), Institutul de Arheologie "Vasile Parvan" al Academiei Romane (cercetari si investigatii arheologice), Integrated Road Solutions (proiectare infrastructura de transport rutier), Topovia 2002 (identificare proprietari si expropieri) si Protelco SA (suport si completare studii topografic, inclusiv aerofotogrametrie pentru stereorestitutie).
|