Drumul Expres Focsani-Braila: UMB primeste ordinul pentru inceperea proiectarii Imprimare
Infrastructura Publicat de Elena Icleanu 17 Nov 2025 11:29
Drumul Expres Focsani - Braila intra oficial in etapa de proiectare dupa emiterea ordinului de catre CNIR Romania. Acest pas reprezinta inceputul unui proiect major pentru infrastructura Moldovei si a Munteniei, pentru care sectorul de constructii urmareste cu interes toate detaliile despre proiectul Drumului Expres Focsani - Braila. Asocierea condusa de SA&PE Construct si UMB urmeaza sa demareze serviciile de proiectare in luna decembrie.

Ordinul CNIR si inceputul etapei de proiectare infrastructura rutiera
Compania Nationala de Investitii Rutiere (CNIR) SA a emis Ordinul de incepere a etapei de proiectare pentru Drumul Expres (DEx) Focsani - Braila si a stabilit data de 2 decembrie pentru inceperea serviciilor. Antreprenor general este asocierea SA&PE Construct (lider) - Spedition UMB -Tehnostrade - Arcada Company, care a castigat licitatia pentru proiectare si executie cu o oferta de 4,29 miliarde lei (fara TVA). DEx Focsani - Braila are o lungime de 73,5 km, asigura legatura intre Autostrada Moldovei (A7) - Podul peste Dunare de la Braila, DEx Braila - Galati, Tulcea si Constanta.
"Am emis Ordinul de incepere pentru contractul DEx Focsani - Braila. Dupa ce antreprenorul a constituit garantia pentru contractele semnate pe 29 octombrie, asteptam programul de lucru pentru ca, inca din etapa de proiectare ne dorim sa asiguram finalizarea spatiilor de servicii cu parcarile aferente cu sase luni inainte de deschiderea circulatiei. De asemenea, pentru acest contract, antreprenorul, un consortiu cu experienta solida, va putea permite traficul pe tronsoane functionale independent", a declarat directorul general al CNIR, Gabriel Budescu.
 
 
Structuri, noduri rutiere si componente tehnice ale proiectului
Contractul pentru realizarea DEx Focsani - Braila are o durata de 42 de luni (6 luni proiectare si 36 de luni executie) este finantat din fonduri europene nerambursabile.
Pe traseul din judetele Vrancea si Braila sunt prevazute 57 de structuri (poduri/ viaducte), 6 noduri rutiere (Nodul Focsani - intersectie A7, Milcovul, Maicanesti, Corbu, Silistea si nodul rutier Braila - intersectie DEx Buzau - Braila), precum si doua parcari de scurta durata si un spatiu de servicii prevazut cu zona rezervata pentru benzinarie si spatiu pentru comert/ alimentatie publica.
Studiul de fezabilitate al proiectului DEx Focsani - Braila a fost elaborat de Ingenieria Especializada Obra Civil e Industrial SA (Acciona).
 
14 oferte depuse pentru supervizarea lucrarilor DEx Focsani - Braila
CNIR are in atribuire si contractul pentru supervizarea lucrarilor de constructii. La licitatie au fost depuse 14 oferte, care se afla in etapa de evaluare financiara, ce are termenul-limita stabilit la data de 31 decembrie 2025, ora 18:00. Etapa de evaluare tehnica s-a incheiat. Ofertele au fost transmise de:
1. Consitrans;
2. TPF Inginerie, avand ca tert sustinator grupul TPF Spolka Z Ograniczona Odpowiedzialnoscia;
3. Civil Engineering Institute "Macedonia" JSc. Skopje, avand ca subcontractor compania Smart Infrastructure Solutions;
4. TECNIC Consulting Engineering Romania;
5. IRD Engineering;
6. Asocierea K-Box Construction Design (lider) - Initiative Exclusiv Consulting Management - Salfo and Associates;
7. Asocierea Euro Finance Advisors (lider) - Urban Connect - Pro Toby - Transprojekt Gdanski Sp. Zoo - B-ACT Spółka Akcyjna, cu subcontractantii Flarom Advertising si Gauss;
8. Asocierea MGGP (lider) - Konsent - MGGP Engineering;
9. Asocierea Madlev Cons (lider) - Romconsult AVM - Viadif Consult, avand ca terti sustinatori grupurile Holtex Grup Invest si ECM Group Polska;
10. Asocierea Peyco Proyectos - Estudios Y Construcciones SA (lider) - Bureau Veritas, cu subcontractantii CINFRA Development EU si AD Astra IPP;
11. Asocierea HILL International (Bucharest) (lider) - Tumas Turk Muhendislik Musavirlik ve Muteahhitlik - Hill International NV, avand ca subcontractant compania Proiect Consulting;
12. Asocierea Septembrie Consulting (lider) - Quadrante Engenharia E Consultoria;
13. Asocierea Activ Proiectare Infrastructura (lider) - Emay Uluslararasi Mühendislik ve Müsavirlik AS, avand ca subcontractor compania Topo Design Solutions;
14. Asocierea Venturo Investment (lider) - Yuksel Domanic Muhendislik Limited Sirketi - Liv Mühendislik Müsavirlik Insaat Ltd. STI - AE Dozoring.

 
Impactul regional si perspectiva asupra dezvoltarii
Constructia DEx Focsani - Braila va sustine dezvoltarea economica a judetelor Vrancea si Braila printr-o legatura rapida cu principalele coridoare rutiere nationale. Prin conectarea A7 cu podul peste Dunare, proiectul va reduce timpii de calatorie si va imbunatati accesul la porturile de pe Dunare si la rutele comerciale din zona Marii Negre.
Investitorii si companiile din transporturi urmaresc tot mai mult detalii despre proiectul Drumului Expres Focsani - Braila, considerat un element central in modernizarea infrastructurii rutiere regionale.