FRASINUL si ARTEHNIS au inceput constructia Variantei Ocolitoare Comarnic |
Infrastructura Publicat de Elena Icleanu 07 Nov 2023 15:04 |
Companiile de constructii Frasinul si Artehnis au inceput lucrarile de constructii la soseaua de centura a orasului Comarnic, ce va avea 5,8 km si o valoare de investitie de 341,3 milioane de lei (inclusiv TVA). Potrivit ministrului Transporturilor si Infrastructurii, Sorin Grindeanu, care a participat ieri la startul lucrarilor, traseul va putea fi parcurs in 4 minute. Lucrarile vor trebui executate in aproximativ 12 luni.
Contractul semnat in luna mai 2023 cu asocierea constructori romani are o durata de implementare de 24 de luni, din care 3 luni pentru proiectare si 21 pentru executia lucrarilor. Finantarea este asigurata din Programul Transport 2021-2027. Obiectivul de investitii derulat de Consiliul Judetean Prahova prevede constructia a 3 poduri noi si dublarea podului peste raul Prahova de pe DJ101R. In acelasi timp, se va construi un pasaj peste raul Prahova si calea ferata Ploiesti - Brasov. De asemenea, pe traseul variantei ocolitoare Comarnic vor fi amenajate 15 intersectii la nivel.
Hotararea de Guvern pentru declansarea exproprierilor necesare pentru implementarea acestui obiectiv a fost emisa joi, 2 noiembrie 2023.
Varianta ocolitoare va asigura inclusiv legatura dintre DN1 si viitoarea autostrada Ploiesti - Brasov (A3) prin partea de vest a localitatii Comarnic.
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a declarat, referindu-se la parteneriatul CNAIR cu Consiliul Judetean Prahova pentru implementarea acestui proiect, ca pe parcursul anului trecut au fost semnate peste 60 de astfel de protocoale prin care lucrari de importanta majora sunt descentralizate catre autoritatile locale.
"Am semnat pe parcursul anului trecut si anul acesta peste 60 de protocoale prin care am descentralizat aceste tipuri de lucrari catre autoritatile locale. Prea putine, din punctul meu de vedere, asemenea protocoale au ajuns in stadiul in care sa fie implementate. Mai sunt exemple, dar mai sunt si altele care nu au mers cu viteza dorita. Aici lucrurile au intrat pe fagasul normal pe partea de executie, desi am inteles ca durata de executie e ceva mai mare pe la 21 de luni, daca se intampla aceste lucruri intr-un an de zile, asta e un lucru foarte bun. (...) Asta a fost ideea, de a descentraliza asemenea lucrari catre autoritatile locale, fiindca cei de la CNAIR deja au foarte multe lucrari si atunci autoritatile locale stiu mult mai bine si pot sa urmareasca mult mai bine lucrari de anvergura aceasta. Sigur, celelalte importante, cele care tin de drumuri expres, autostrazi, raman in continuare in gestiunea celor de la CNAIR", a declarat Sorin Grindeanu.
Consiliul Judetean Prahova este in etapa finala de evaluare a ofertelor depuse la licitatia pentru constructia Centurii Azuga-Busteni, un alt proiect care va conduce la descongestionarea traficului pe Valea Prahovei.
|