IRD Engineering va supraveghea lucrarile pe Lotul 2 al Autostrazii Bacau - Pascani |
Infrastructura Publicat de Elena Icleanu 22 Mar 2024 17:31 |
Compania de consultanta si inginerie IRD Engineering va asigura supervizarea lucrarilor de proiectare si executie pe lotul 2 al autostrazii Bacau - Pascani, parte a Autostrazii Moldovei (A7). Sectiunea va avea o lungime de 19 km si va asigura legatura dintre localitatile Trifesti si Gheraesti. Valoarea contractului de consultanta este de 52 milioane de lei (fara TVA), iar durata de implementare a acestuia este de 164 de luni (40 de luni supervizarea pentru etapa de executie a lucrarilor si 124 de luni supervizarea pentru perioada de garantie a lucrarilor).
Proiectul de constructie a Lotului 2 (Trifesti - Gheraesti) are o valoare totala de investitie de aproximativ 1,6 miliarde lei, fondurile urmand a fi asigurate din Planul National de Redresare si Rezilienta (PNRR). Constructia este planificata pentru finalizare in anul 2026, dupa care urmeaza o perioada de garantie si notificare a defectelor de 10 ani. Lucrarile de constructii au fost contractate de asocierea SA&PE Construct - Spedition UMB - Tehnostrade. Santierul a fost deschis in 2023, dar pana la finalul anului trecut stadiul ajunsese la numai 1%, conform datelor Companiei Nationale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) SA.
Serviciile de supervizare pentru celelalte doua loturi (1 si 3) ale autostrazii Bacau - Pascani, respectiv Lotul 1 Bacau (Saucesti) - Trifesti (30,3 km) si Lotul 3 Mircesti - Pascani (28,09 km) au fost adjudecate de asocierea Septembrie Consulting (lider) - Peyco Proyectos, Estudios y Construcciones SA. Valoarea totala a lucrarilor contractate este de aproape 72,5 milioane de lei (cate 36,23 milioane de lei pentru fiecare lot), contractul avand o durata de implementare de 164 de luni. Constructor este tot asocierea SA&PE Construct - Spedition UMB - Tehnostrade, care lucreaza si pe lotul al doilea, median, pe sectiunea Trifesti - Gheraesti.
Proiectul tehnic al A7 Bacau-Pascani a fost elaborat de compania Acciona, din Spania.
IRD Engineering opereaza in Romania printr-o sucursala cu sediul in Bucuresti. Compania gestioneaza, in prezent, 9 contracte majore de supraveghere a lucrarilor pentru autostrazi noi sau reabilitate.
Printre acestea se afla cele 3 tronsoane ale autostrazii Focsani-Bacau, respectiv Lotul 1 (Focsani - Domnesti Targ, 35,6 km), Lotul 2 (Domnesti Targ - Racaciuni, 38,78 km) si Lotul 3 (Racaciuni - Bacau, 21,52 km), Lotul 2 al autostrazii Sibiu-Pitesti (A1), la Lotul 2 al Autostrazii Lugoj - Deva (A1), precum si la doua tronsoane ale autostrazii Buzau - Focsani (A7).
Recent, compania a contribuit la finalizarea cu succes a lucrarilor la tronsonul Chetani - Campia Turzii din cadrul Autostrazii Transilvania, care a fost deschisa circulatiei cu opt luni inainte de termen.
La nivel international, grupul IRD Engineering, cu sediul in Italia, activeaza de peste 20 de ani in domeniul consultantei in infrastructura civila, avand, in prezent, sucursale, sau, dupa caz, filiale, in 34 de tari din estul Europei si Asia, un numar aproximativ de 150 de angajati permanenti si peste 200 de colaboratori, specialisti in inginerie.
|