IRD: Lucrarile la lotul 2 din Autostrada A1 Lugoj-Deva avanseaza in ritm impresionant |
Infrastructura Publicat de Elena Icleanu 10 Oct 2024 13:20 |
Asocierea Spedition UMB - Tehnostrade - SA & PE Construct - Euro-Asfalt doo, sub supravegherea IRD Engineering continua in ritm sustinut constructia lotului 2 al autostrazii Lugoj - Deva (A1), dintre localitatile Margina si Holdea, singurul tronson care lipseste pentru a avea autostrada dintre Sibiu si vama Nadlac II circulabila in totalitate. La finalul lunii august 2024, constructorii au obtinut autorizatia de construire si pentru faza a doua a proiectului, respectiv pentru Subsectiunea E2 (km 52+780 - km 56+220), care include si tunelurile prevazute pentru Lotului 2 al autostrazii. Cele doua tuneluri sunt proiectate la km 52 + 841 - 53 +209 respectiv km 53 +581 -55+ 459 si vor avea o lungime totala de 3,8 km. Potrivit datelor IRD Engineering, pana in acest moment constructorii au finalizat peste 650 de piloti, iar lucrarile continua intr-un ritm impresionant si rapid, fiecare structura apropiindu-se de finalizare.
"Autostrada Lugoj - Deva nu este doar un alt proiect de infrastructura, ci reprezinta o piatra de temelie in modernizarea retelei de transport a Romaniei. Imaginati-va un coridor rutier de ultima generatie care leaga inima tarii, capitala sa Bucuresti, de granita de vest, printr-un traseu care nu numai ca reduce timpul de calatorie, dar ofera si o experienta sigura si eficienta pentru toti utilizatorii. Acest lot crucial include unul dintre cele mai remarcabile repere tehnice din tara - Tunelul T2, care va deveni cel mai lung tunel rutier din Romania", au transmis reprezentantii IRD Engineering.
Tunelul T2, cu o lungime de 1,8 km in galeria din stanga si 1,98 km in cea din dreapta, este cunoscut si sub denumirea de "Tunelul Ursilor". Datorita masurilor ecologice pe care le integreaza, structura va permite vietii salbatice sa-si continue caile naturale.
"Lotul 2 al autostrazii Lugoj - Deva include, de asemenea, doua viaducte, doua pasaje subterane, un pasaj superior, cinci canale prefabricate si sapte structuri rezidentiale. Toate aceste elemente formeaza o infrastructura rutiera bine conceputa si armonioasa, care integreaza solutii durabile pentru a minimiza impactul asupra mediului", au precizat reprezentantii IRD Engineering.
Contractul pentru constructia Lotului 2 al autostrazii Lugoj - Deva are valoarea de 1,82 miliarde lei si termenul de finalizare prevazut pana la sfarsitul anului 2026.
|