Licitatie CNIR de 1,5 miliarde euro pentru lotul din A8 cu 19 tuneluri (Ditrau-Grinties) |
Infrastructura Publicat de Elena Icleanu 28 Oct 2024 10:42 |
Compania Nationala de Investitii Rutiere (CNIR) a transmis catre Agentia Nationala pentru Achizitii Publice (ANAP), documentatia pentru atribuirea contractului de proiectare si executie a lotului 2A Ditrau-Grinties de pe sectiunea montana a Autostrazii Unirii (A8). Durata de proiectare si executie a lotului cu o lungime de 37,9 kilometri, care se desfasoara in judetele Harghita si Neamt, este de 54 de luni (14 luni proiectare si 40 de luni pentru executie).
"Este un proiect de o complexitate tehnica ridicata, pentru ca include lucrari majore de arta (poduri, pasaje, viaducte, tuneluri) si volume considerabile de lucrari de excavare si consolidari. Lungimea totala a tunelurilor si a viaductelor (21 km) reprezinta 57% din lungimea intregului lot (19 tuneluri si 63 de poduri si viaducte). Cel mai lung viaduct, de 1.184 de metri, este proiectat la km 35 peste raul Sabau, iar cel mai lung tunel dintre cele 19 tuneluri are 850 de metri. Pe traseul lotului 2A este prevazut un nod rutier la Ditrau (conexiune cu DN 12 in jud. Harghita), iar la Est, in judetul Neamt, conexiune cu Lotul 2B Grinties -Pipirig, o descarcare provizorie pentru a asigura functionarea independenta a acestui lot. Ca element de noutate mentionam ca lotul Ditrau - Grinties va fi prevazut pe toata lungimea cu garduri ranforsate pentru a impiedica patrunderea pe carosabil a animalelor salbatice. De asemenea, lotul 2A are prevazute spatii de servicii tip S3 cu parcare securizata (suprafata totala peste 100.000 mp), parcare tip S1, parcari de scurta durata (stanga/ dreapta) si un Centru de Intretinere si Coordonare", potrivit CNIR.
Dupa validarea ANAP, CNIR va stabili termenul pentru depunerea ofertelor si va publica documentatia de atribuire in Sistemul Electronic pentru Achizitii Publice.
Sectiunea de munte Sarateni - Pipirig de pe Autostrada Unirii (A8) are o lungime de 116 kilometri si include patru loturi :
Licitatiile pentru loturile 1C Sarateni-Joseni si 1D Joseni-Ditrau au fost deja lansate si, potrivit CNIR, toate cele patru loturi dintre Sarateni si Pipirig vor fi in procedura de licitatie deschisa pana la finalul lunii noiembrie.
Finantarea proiectului este asigurata din fonduri europene nerambursabile, prin Programul Transport 2021-2027.
Sectiunea II - mediana, Miercurea Nirajului - Leghin, cea mai dificila de pe intreaga autostrada A8 deoarece traverseaza muntii, a fost impartita in 6 sectoare:
Sectiunea II face parte din Autostrada Targu Mures - Targu Neamt, al carei studiu de fezabilitate a fost actualizat de Ingenieria Especializada Obra Civil e Industrial SA (denumita anterior Acciona lngenieria SA). Din echipa de proiectare mai fac parte companiile F&R Worldwide (stiudiile geotehnice), Geo Proiect Consulting (studii topografice detaliate), EPC - Consultanta de Mediu (documentatia privind evaluarea impactului asupra mediului), Institutul de Arheologie "Vasile Parvan" al Academiei Romane (cercetari si investigatii arheologice), Integrated Road Solutions (proiectare infrastructura de transport rutier), Topovia 2002 (identificare proprietari si expropieri) si Protelco SA (suport si completare studii topografic, inclusiv aerofotogrametrie pentru stereorestitutie).
|