Licitatie de 500 milioane euro pentru modernizare CF Bucuresti-Giurgiu-Frontiera |
Infrastructura Publicat de Elena Icleanu 24 Mai 2024 11:01 |
Compania Nationala de Cai Ferate CFR SA a lansat licitatia publica pentru proiectarea si executia lucrarilor de modernizare a liniei CF Bucuresti - Giurgiu Nord Frontiera, lotul 2, investitie finantata din Fondul de Coeziune prin Mecanismul European de Interconectare, sector Transporturi (CEF). Valoarea estimata contractului este cuprinsa intre 2,26 miliarde lei si 2,71 miliarde lei (fara TVA), iar durata pentru elaborarea proiectului tehnic si executia lucrarilor va fi de 36 de luni, din care 6 luni proiectare si 30 de luni executie.
Modernizarea liniei de cale ferata pe traseul Bucuresti Progresu - Jilava - Giurgiu Nord - Giurgiu Nord Frontiera (Lotul 2), in lungime de 93,45 km (fara intervalul Vidra - Comana, inclus in Lotul 1, aproape finalizat), cuprinde inclusiv lucrari de electrificare si de semnalizare, prin implementarea sistemului ERTMS.
"Linia de cale ferata Bucuresti Nord - Giurgiu Nord Frontiera este o linie importanta din punct de vedere economic, prin preluarea traficului international de pe cele doua coridoare centrale care strabat teritoriul Romaniei si legatura intre Coridorul Rin - Dunare si tarile din partea de sud-est a Europei (Bulgaria, Grecia, Turcia), prin traversarea Dunarii pe Podul Prieteniei, in sectorul de granita dintre Romania si Bulgaria", au transmis reprezentantii CFR SA.
Termenul-limita pentru primirea ofertelor este 1 iulie 2024.
Pentru a participa la licitatie, companiile interesate de acest proiect trebuie sa poata dovedi ca a inregistrat o cifra de afaceri medie pe ultimii 3 ani de cel putin 560 de milioane de lei si ca a realizat lucrari similare cu o valoare cumulata de 276,8 milioane de lei, prin prezentarea a minimum 1, maximum 5 contracte.
Contractul va fi atribuit pe criteriul celui mai bun raport calitate-pret, componenta financiara avand o pondere de 40% in punctaj, iar cea tehnica de 60%, astfel: experienta managerului de proiect (15%), perioada de garantie a lucrarilor (9%), experienta sefului echipei de proiectare (14%), experienta expertului proiectant de poduri (10%) si metodologia de realizare a contractului si planificarea resurselor tehnice si umane in corelare cu specificul si complexitatea activitatilor (12%).
Proiectant in etapa Studiului de fezabilitate este asocierea romano-spaniola Baicons Impex - Acciona Ingenieria Especializada Obra Civil e Industrial SA.
|