Agenda Constructiilor
Marti, 19 August 2025
ABONARE REVISTE
Home - Stiri - INFRASTRUCTURA - M6: Finalizare segment de tunel de metrou dintre statiile Tokyo si Aeroportul Baneasa
M6: Finalizare segment de tunel de metrou dintre statiile Tokyo si Aeroportul Baneasa
Infrastructura Publicat de Elena Icleanu 19 Aug 2025 16:37
Scutul de forare "Sfanta Maria" a finalizat primul segment de tunel intre viitoarele statii de metrou Tokyo si Aeroport Baneasa, pe Sectiunea Sud, tronsonul 1 Mai - Tokyo, al Magistralei 6, ce va extinde reteaua de transport subteran pana la Aeroportul International "Henri Coanda", din Otopeni.
"Utilajul gigant, cu lungime de 97 de metri, care cantareste aproximativ 600 de tone si al carui cap de foraj are un diametru de 6,6 metri a realizat primul segment de tunel inceput pe 9 aprilie a.c. pe Linia 2, intre viitoarele statii de metrou Tokyo si Aeroport Baneasa. Scutul de forare «Sfanta Maria» coincide in mod fericit cu celebrarea recentei sarbatori din 15 august", a transmis Ciprian Serban, ministrul Transporturilor si Infrastructurii.
In prezenta constructorului desemnat, reprezentat de asocierea Alsim Alarko - Makyol, si a reprezentantilor supervizorul proiectului, asocierea Padeco Co., Ltd. - Oriental Consultants Global Co., Ltd. - Metroul SA, reprezentantii Metrorex SA au asistat la momentul in care TBM "Sfanta Maria" a strapuns peretele viitoarei statii de metrou Aeroport Baneasa, pe una dintre cele doua linii care duc spre 1 Mai.
Primul segment subteran realizat pe Linia 2 pana la acest moment reprezinta un traseu de tunel de 902,04 metri excavati si 602 inele de tunel montate. Acesta urmeaza sa fie completat de cel trasat pe Linia 1, actualmente in curs de excavare, pe care este operational TBM "Sfanta Ana", care a sapat pana in prezent peste 406 metri si a montat peste 265 de inele, pe directia catre Aeroportul Baneasa.
 
 
"Orice proiect major se realizeaza cu eforturi financiare, umane si tehnice considerabile, dar si cu buna-credinta si incredere in binele comun. «Sfanta Maria», simbolul protectiei divine si al ocrotirii intregii umanitati, se dovedeste un nume protector si pentru acest proiect care implica activitate zi si noapte. Ne bucuram sa marcam inca o etapa relevanta in concretizarea Magistralei 6 de metrou, un proiect major de infrastructura urbana care va imbunatati semnificativ transportul public si gradul de mobilitate a populatiei, prin extinderea retelei de metrou. Metrorex SA continua sa construiasca pentru oameni, pentru oras si pentru tara, pentru un viitor sustenabil, implementand proiecte importante finantare de la bugetul de stat, din fonduri europene si fonduri externe rambursabile JICA", a precizat Mariana Miclaus, directorul general al Metrorex.
Utilajele TBM "Sfanta Maria" si "Sfanta Ana" vor excava tunelurile subterane cu lungime de 6,6 km, pe care se vor construi cele sase statii si sase interstatii ale aliniamentului Magistralei 6, Sectiunea Sud, 1 Mai - Tokyo.
 
 
Stadiul lucrarilor pe Sectiunea Sud a M6
Potrivit Metrorex, pana la data de 7 august 2025, pe Sectiunea Sud, la viitoarea statie de metrou Tokyo s-au finalizat cele 52 de barete si 73 de piloti pentru Accesul A. S-au excavat 30.164 metri cubi si s-au turnat 4.375 metri cubi de beton. La interstatia Tokyo - Aeroport Baneasa s-au excavat 1.360 metri cubi. Pentru viitoarea statie de metrou Aeroport Baneasa s-au excavat 51.678 metri cubi si s-au betonat 4.668 metri cubi, iar 34.837 metri cubi au fost excavati la viitoarea statie de metrou Gara Baneasa si au fost betonati 4.347 metri cubi.
La interstatia Gara Baneasa - Piata Montreal s-au excavat 3.294 metri cubi si au fost betonati 56 metri cubi. La viitoarea statie de metrou Piata Montreal s-au executat 21 de barete si 933 piloti plastici, pentru accesul A au fost executati 118 piloti, iar pentru Accesul C, 4 piloti. Au fost excavati 3.372 metri cubi.
La viitoarea statie Expozitiei s-au executat 102 panouri de pereti mulati, 43 de barete si 699 piloti plastici si s-au betonat 3.866 metri cubi. Pentru viitoarea statie de metrou Pajura s-au executat 489 metri grinda de ghidaj, 56 de panouri de pereti mulati 13 barete si 123 piloti forati pentru Accesul C.
La statia de metrou 1Mai (existenta) continua lucrarile de relocare a utilitatilor.
 
Stadiul lucrarilor pe Sectiunea Nord a M6
Potrivit Metrorex, pana la data de 7 august 2025, pe Sectiunea Nord, tronsonul Tokyo - Aeroport Otopeni, la viitoarea statie de metrou Ion I.C. Bratianu s-au finalizat peretii plastici din zona de sud si nord a statiei precum si cei 650 mp pereti mulati de la accesurile A si B. Au fost excavati 9.500 metri cubi pentru planseul intermediar si s-a finalizat executia ultimelor doua puturi de epuizment.
La viitoarea statie de metrou Aeroport Otopeni au fost realizate cele 47 de panouri de pereti mulati aferente Ploturilor 8 si 9. Au fost finalizate 20 barete din 43 aferente Ploturilor 8 si 9. S-a betonat placa de acoperire Plot 8 pe o suprafata de 1.467 mp si s-a finalizat integral hidroizolatia aferenta acesteia. La Plotul 9 s-a realizat sapatura placii de acoperire pana la cota de -2,4 m (1.277 mp) si s-a turnat betonul de panta (115 mc). A fost inceputa excavatia sub placa de acoperire Plot 8, au fost executate 4 din cele 15 puturi de epuizment si au fost realizati 30 ml de radier canivou termoficare.
 
 
Antreprenor general al lucrarilor pe Sectiunea Nord este asocierea Gülermak Ağir Sanayi Insaat ve Taahhüt AS - Somet SA, iar proiectanti sunt 3TI Progetti si TPF Ingenieria.
Magistrala 6 de metrou va avea 12 statii noi, un traseu total de 14,2 km de cale dubla, pe care vor circula 12 trenuri noi si moderne. Sectiunea Nord (Lotul 1.2) reprezinta segmentul cuprins intre statiile Tokyo si Aeroportul Otopeni, are un traseu de 7,6 km si va cuprinde sase statii noi: Washington, Paris, Bruxelles, Otopeni, Ion I.C. Bratianu si Aeroportul Otopeni. Contractul de proiectare si executie a fost semnat in mai 2023, avand valoarea de atribuire de 1,28 miliarde lei (fara TVA).
Proiectarea si serviciile de supervizare a santierului M6 sunt asigurate de consortiul international Padeco Co., Oriental Consultants Global Co., Ltd. si Metroul SA. Proiectul Magistralei 6 beneficiaza de finantare de la bugetul de stat si fonduri externe rambursabile, printr-un credit extern JICA (Japan International Cooperation Agency).
 
ALLBIMBIMTotalEnergieshilti
ROCKWOOL 196
Editia
IUNIE-IULIE 2025!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 191 (Iunie-Iulie 2025)
 

Autentificare

romania fara hospice
GHID de INSTALARE
Arduro
GEWISS
leviatan
concelex
KADRA
EDIT-Structural
CONCEPT STRUCTURE
theda mar
ERBASU CONSTRUCT
Acvatot 2019
TECNIC
MAKITA
Daikin
strabag nivel 1
Eco Garden Construct
noark
MCA
BogArt
quadratum
CDS
ELECTROGRUP
AED
Ubitech
SIGM
EURO BUILD

Parteneri

HABITAT
FPSC_2019
 

Tamplarie aluminiu Termopan Salamander Pereti cortină Tâmplărie din aluminiu urmarirea comportarii in timp a constructiilor