Agenda Constructiilor
Luni, 22 Iulie 2024
RAWLPLUG
Home - Stiri - INFRASTRUCTURA - PNRR: Investitii de 600 milioane euro pentru liniile de metrou din Bucuresti si Cluj
PNRR: Investitii de 600 milioane euro pentru liniile de metrou din Bucuresti si Cluj
Infrastructura Publicat de Elena Icleanu 20 Mai 2021 14:53
Muncipiile Bucuresti si Cluj-Napoca vor putea beneficia de cate 300 de milioane de euro prin Planul National de Relansare si Rezilienta (PNRR) pentru constructia si extinderea liniilor de metrou. Cele doua initiative se afla in discutii si vor ajunge la Comisia Europeana pentru a fi aprobate in luna iunie 2021, potrivit ministrului Transporturilor si Infrastructurii, Catalin Drula.
"In discutiile actuale - pentru ca nu e finalizat, programul se va depune la sfarsitul acestei luni si vom avea o eventuala aprobare in iunie - sunt prevazute 300 de milioane de euro pentru Cluj si 300 de milioane pentru Bucuresti. 600 de milioane de euro in total, din discutiile pe care le-am avut cu ministrul Ghinea pentru liniile de metrou", a spus Catalin Drula, cu prilejul unei vizite pe santierul Autostrazii de Centura Bucuresti-Sud (A0 SUD), lot 2, impreuna cu vicepremierul Dan Barna.
Ministrul Transporturilor a precizat ca metroul spre Otopeni, asa cum a fost proiectat, nu conecteaza aeroportul direct si ca mai sunt de parcurs 3 kilometri cu autobuzul. In plus, magistrala ar strabate si o zona cu densitate mica a populatiei.
"Se pune problema daca aceasta investitie de 700 de milioane de euro (linie de metrou pana la Otopeni, n.r.) este utila in aceasta forma, mai ales ca Bucurestiul are mare nevoie de alte linii de metrou. E vorba de linia M5 care traverseaza de la est la vest Bucurestiul, apoi continuarea spre sud a liniilor 4, chiar si pe linia M7 din Colentina pana in Rahova. Toate acestea sunt linii necesare care unesc cartiere cu densitate de oameni. Densitatea zonei de la statia Tokyo pana la Aeroportul Otopeni este cea mai mica din Bucuresti. Sunt paduri acolo. Toate acestea ridica semne de intrebare asupra fezabilitatii. O linie de metrou nu costa doar constructia, costa operarea foarte mult. Linia deschisa in Drumul Taberei ne costa 175 de milioane de lei pe an. Recuperam 25 de milioane de lei din bilete, deci 150 de milioane de lei este subventie", a explicat Catalin Drula.
 
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel/Fax: 021-336.04.16, 031-401.63.88
 
hiltiALLBIMABONARE REVISTESISECAM
ROCKWOOL 196
Editia
IUNIE/IULIE 2024!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 183 (Iunie/Iulie 2024)
 

Autentificare

romania fara hospice
GHID de INSTALARE
ERBASU CONSTRUCT
Acvatot 2019
MAKITA
CDS
BogArt
Arduro
concelex
ness project
leviatan
konsent
SSAB
strabag nivel 1
noark
rigips
viarom
siniat
SIGM
CONCEPT STRUCTURE
Ubitech
theda mar
EDIT-Structural
quadratum

Parteneri

AHK 2022
top 500
HABITAT
FPSC_2019
econet
top 500
ROGBC 2016
AICPS_30
top 500
ef-de-n

pereti cortinatamplarie aluminiu Termopan Salamander