PORR Romania liciteaza lucrari de 146 mil. euro pentru modernizare CF Port Constanta |
Infrastructura Publicat de Elena Icleanu 11 Mar 2025 15:51 |
![]() Valoarea financiara estimata minima a contractului este de 619,5 milioane de lei (circa 146 milioane de euro), fara TVA, sursa de finantare fiind asigurata prin Programul Transport (PT) 2021-2027. Durata de implementare a contractului, de la data Ordinului de incepere este de 37 de luni, din care 7 luni pentru proiectare si 30 de luni pentru executia lucrarilor. La acestea se adauga o luna pentru receptia lucrarilor, o perioada de garantie de 60 de luni si inca o luna pentru activitatile de necesare dupa receptia la terminarea lucrarilor. In total, pentru proiect sunt prevazute 90 de luni.
In Etapa a III-a sunt cuprinse lucrari de modernizare in Portul Constanta Sud, la Statia Agigea Sud (inclusiv linia de legatura intre Agigea Ecluza si Agigea Sud), dar si pe Linia 813B ce asigura legatura dintre Agigea Ecluza si Port Constanta Ferry Boat. De asemenea, se va sistematiza si moderniza dispozitivul de linii din Constanta Port Terminal Ferry Boat. Se va elimina breteaua existenta din capatul X si se va sistematiza capatul X al statiei. Se va reconfigura capatul Y al statiei CPT Ferry Boat, astfel incat sa existe o legatura intre fascicolul de linii 12-17 cu linia de legatura care da acces la liniile ferate de la terminalul de containere, acest lucru reducand mult timpii necesari manevrelor de regarare pentru convoaiele de manevra intrate/ iesite in/din terminalul de containere. Vor fi prevazute trei linii suplimentare de primire - expediere cu lungimi utile de minimum 750 de metri, pe partea dreapta a dispozitivului de linii existent. Se va sistematiza capatul Y al statiei pentru realizarea unui racord nou la terminalul de containere.
Lucrari suplimentare vor fi realizate si in zona de interes din afara portului (CMT Constanta) si va fi construit un Centru de Management al Traficului Feroviar, pe un teren de 2,7 hectare.
Studiul de fezabilitate a proiectului a fost elaborate de compania Baicons Impex.
Tabloul complet al participantilor la licitatie
1. PORR Construct, avand ca tert sustinator grupul Hitachi Rail GTS Deutschland GmbH si ca subcontractanti companiile Datacor, Kontron Transportation GmbH, Tema Energy, Vio-Top, Pirotehnic OSB, Proiect Consult, Salubris Waste Management, Montrepcom, Eco Geodrum, Elmet Group Metal & Electric, IMSAT, Hitachi Rail GTS Romania si Muzeul Olteniei Craiova;
2. Asocierea Arcada Company (lider) - Alstom Transport SA, cu subcontractantii ATN Market Dragalina, Geostud, Muzeul de Istorie Nationala si Arheologie Constanta, Danavi si ISPCF;
3. Asocierea Bawi Construction (lider) - Swietelsky Construct, avand ca terti sustinatori grupurile Swietelsky Vasuttechnika Kft. si Hitachi Rail GTS Deutschland GmbH si ca subcontractanti companiile SPIACT Craiova, Pirotehnic OSB, Baicons Impex, Elmet Group Metal & Electric, Kontron Transportation GmbH, Tema Energy, Datacor, Hitachi Rail GTS Romania si Muzeul de Istorie Nationala si Arheologie Constanta.
|