STRABAG Romania deschide centura ocolitoare Fagaras cu 5 luni inainte de termen |
Infrastructura Publicat de AG&F 31 Iul 2025 11:01 |
![]() Proiectul a inclus servicii de proiectare si de constructie. Faza de proiectare a fost finalizata in doar trei luni, in timp ce lucrarile de constructie au inceput la 21 noiembrie 2023 si au fost finalizate la 31 mai 2025, cu mult inainte de termenul initial de 24 de luni.
"Varianta de ocolire Fagaras este o investitie de infrastructura vitala pentru regiune, reducand presiunea traficului in centrul orasului si imbunatatind semnificativ siguranta rutiera. Finalizarea proiectului cu luni inainte de termen este o dovada a profesionalismului si angajamentului echipei si partenerilor nostri", a declarat Richard Steinacher, Technical Business Unit Manager, STRABAG Romania, echipa Large Scale Projects.
![]() ![]() Varianta de ocolire, care are o lungime totala de 5,9 km si o latime a carosabilului de 7 m plus largiri suplimentare, include trei sensuri giratorii moderne si doua poduri noi care traverseaza un afluent al raului Olt si paraul Berivoi. Ambele poduri au fost construite folosind cadre din beton armat cu deschideri unice de 21,5 m si, respectiv, 30 m. Pentru a asigura cel mai inalt nivel de siguranta, pe poduri si pe intregul traseu au fost instalati stalpi de iluminat cu LED de 8 m inaltime.
Toate cele trei sensuri giratorii au fost proiectate in conformitate cu standardul romanesc AND 600 si sunt situate la iesirea din DN1, la intersectia cu DJ104D si la punctul de reintrare in DN1. Sensurile giratorii au fost construite cu insule centrale identice pentru o perceptie clara a drumului, dispunand de zone amenajate cu gazon, pavaj contrastant si inele interioare montabile pe camion. De-a lungul variantei de ocolire, au fost instalate 970 m de bariere de reducere a zgomotului pentru a proteja zonele rezidentiale din apropierea noului traseu.
Lucrarile tehnice pentru proiect au fost ample si au inclus operatiuni de excavare si terasament, asternerea mai multor straturi de balast si asfalt proiectate pentru trafic foarte intens, constructia a 13 canale de scurgere si a doua canale de scurgere din beton armat, precum si peste un kilometru de ziduri de sprijin din beton armat. Sistemul de drenaj a fost, de asemenea, complet refacut, cu peste 13 km de santuri si canale trapezoidale care duc la camere de cadere a canalelor de scurgere, asigurand colectarea eficienta a apelor de suprafata. Au fost instalate marcaje rutiere, semnalizare rutiera verticala si orizontala si iluminat complet cu LED-uri pentru a oferi siguranta maxima tuturor utilizatorilor drumului.
![]() ![]() Pentru a mentine accesul rezidentilor locali, drumurile secundare au fost reconstruite si reconectate la noua varianta de ocolire. In plus, au fost instalate bariere de zgomot in zonele urbane sensibile si toate retelele de utilitati afectate, inclusiv liniile de gaz, apa, electricitate si telecomunicatii, au fost protejate sau relocate.
Utilizarea tehnologiei Building Information Modelling (BIM) de catre echipa STRABAG a sprijinit planificarea si coordonarea eficienta pe tot parcursul proiectului. Aceasta abordare a fost, de asemenea, recunoscuta cu premiul intai, categoria ”Infrastructura” la BIM Con 2024, cea mai importanta conferinta pe tema digitalizarii in constructii din Romania.
|