STRABAG si Alstom liciteaza reabilitare de 40 mil. euro, linie CF Darmanesti-Vicsani |
Infrastructura Publicat de Elena Icleanu 10 Feb 2025 18:25 |
![]() Lucrarile din etapa 1 pregatesc faza a doua a proiectului, care include reabilitarea intregului tronson de cale ferata dintre Darmanesti si Vicsani (30,3 km).
Lotul 1 vizeaza lucrarile efective de electrificare pe o distanta de peste 30 km, ce au o valoare cuprinsa intre 135,63 milioane de lei si 160,7 milioane de lei (fara TVA) si o perioada de implementare de 88 de luni, inclusiv perioada de garantie de minimum 60 de luni.
Lotul 2 vizeaza lucrarile de reabilitare a podului de la km 0+522 din statia Dornesti si relocari/ subtraversari de utilitati care interfereaza cu proiectul de electrificare. Valoarea estimata a acestora este cuprinsa intre 31,38 milioane de lei si 37 milioane de lei (fara TVA), iar durata de executie este prevazuta la 86 de luni, din care minimum 60 de luni.
La licitatie au fost depuse 4 oferte de participare, 3 pentru primul lot si una pentru lotul al doilea, astfel:
![]() 1. STRABAG (Lotul 1), avand ca terti sustinatori grupurile STRABAG Rail a.s. si ISAF - Societate de Semnalizari si Automatizari Feroviare SA si ca subcontractanti Universitatea "Dunarea de Jos" din Galati si companiile San Electroterm Grup, Rotermit, Pirotehnic OSB, Vio-Top si Electric Rail Project;
2. Asocierea ZUE (lider) - ZUE Construct (Lotul 2), cu subcontractantii EPMC Consulting, Vio-Top, Lacons, Constructii Feroviare Mures SA, Danavi si Geo-Serv;
3. Asocierea Alstom Transport SA (lider) - A&S Turism Construct (Lotul 1), cu subcontractantii Danavi, Institutul de Arheologie "Vasile Parvan", Vertatel International, ISPCF, Arcada Company si Geostud;
4. Asocierea ZUE (lider) - ZUE Construct (Lotul 1), cu subcontractantii Electric Rail Project, Constructii Feroviare Mures SA, Geo-Serv, Danavi, Lacons, EPMC Consulting, TIAB si Vio-Top.
Cele 4 oferte se afla in etapa de evaluare, ce are termen-limita stabilit la data de 29 aprilie 2025, ora 15:00.
Proiectul beneficiaza de finantare din Aplicatia comuna cu Ucraina pentru finantare din CEF-T-2022-SAFEMOBGEN, cu titlul "EU-Ukraine Solidarity Lanes - improving the rail border crossing at Vicsani (RO) - Vadu Siret (UA)", de la bugetul de stat prin Ministerul Transporturilor si Infrastructurii, precum si din veniturile proprii ale CFR SA.
Studiul de fezabilitate al proiectului a fost elaborat de compania Baicons Impex.
|