UMB si Euro Asfalt vor construi lotul 2A Ditrau - Grinties al A8, cu 19 tuneluri |
Infrastructura Publicat de Elena Icleanu 11 Mar 2025 16:29 |
![]() Finantarea lucrarilor este asigurata din fonduri europene nerambursabile, prin Programul Transport 2021-2027 si de la bugetul de stat.
"Inca o procedura finalizata inainte de termen si pe aceasta cale le multumesc colegilor pentru eficienta si profesionalism. Acest lucru se intampla la toate proiectele pe care le-am demarat in aceasta perioada. Proiectele trebuie sa fie bine realizate inca de la inceput si atunci este nevoie de o analiza atenta si de multa munca specifica. Cu totii ne dorim infrastructura rutiera buna si rapid efectuata, iar noi trebuie sa tinem seama de detaliile care determina calitatea proiectului. CNIR e la inceput de drum, dar ne propunem ca proiectele bine pregatite sa devina elementul care ne defineste", a declarat directorul general al CNIR, Gabriel Budescu.
Proiectul lotului 2A Ditrau – Grinties (37,9 km) are o complexitate tehnica ridicata, deoarece include constructia a 19 tuneluri si a 63 de poduri si viaducte. Lungimea totala a tunelurilor si a viaductelor (21 km) reprezinta 57% din lungimea intregului lot.
Pe traseu este prevazut un nod rutier la Ditrau (conexiune cu DN 12 in judetul Harghita), iar la est, in judetul Neamt, o conexiune cu Lotul 2B Grinties - Pipirig, o descarcare provizorie pentru a asigura functionarea independenta a acestui lot.
In urma cu o saptamana, CNIR a atribuit asocierii SA&PE Construct (lider) - Tehnostrade - Spedition UMB - Euro Asfalt si contractul pentru proiectarea si executia lotului 1C Sarateni - Joseni, al Autostrazii Unirii.
![]() Sase oferte depuse la licitatia pentru atribuirea serviciilor de supraveghere
In paralel, CNIR are in desfasurare si licitatia pentru atribuirea serviciilor de supervizare a lucrarilor de proiectare si executie pe lotul 2A al Autostrazii Unirii (A8), Ditrau - Grinties. Contractul are o valoare cuprinsa intre 64 si 75 milioane lei (fara TVA), finantarea este asigurata din fonduri europene, prin Programul Transport 2021-2027, iar durata este de 118 luni si include 14 luni etapa de proiectare, 40 de luni durata de executie si 60 de luni perioada de garantie.
Cele 6 oferte au fost depuse de:
1. Viadif Consult, avand ca terti compania Consitrans si Societatea de Constructii Napoca SA;
2. Civil Engineering Institute "Macedonia" JSc. Skopje, avand ca subcontractant compania Smart Infrastructure Solutions;
3. TPF Inginerie, avand ca tert grupul TPF Spolka Z Ograniczona Odpowiedzialnoscia;
4. IRD Engineering;
5. Asocierea MGGP (lider) - Konsent - MGGP Engineering;
6. Asocierea Intecsa-Inarsa, SAU (lider) - Electroproiect, avand ca tert CompaƱia Asesora de Construccion e Ingenieria si ca subcontractant compania Search Corporation.
Cele 6 oferte se afla in etapa de evaluare, ce are termen-limita stabilit la data de 18 august 2025, ora 18:00.
![]() Sectiunea II - mediana, Miercurea Nirajului - Leghin, cea mai dificila de pe intreaga autostrada A8 deoarece traverseaza muntii, a fost impartita in 6 sectoare:
• Lot 1B: Miercurea Nirajului - Sarateni (km 22+000 - km 45+400);
• Lot 1C: Sarateni - Joseni (km 45+400 - km 77+800);
• Lot 1D: Joseni - Ditrau (km 77+800 - km 92+195);
• Lot 2A: Ditrau - Grinties (km 0+000 - km 37+900);
• Lot 2B: Grinties - Pipirig (km 37+900 - km 72+000);
• Lot 2C: Pipirig - Vanatori Neamt (Leghin) (km 72+000 - km 89+000).
Aceasta sectiune face parte din Autostrada Targu Mures - Targu Neamt, al carei studiu de fezabilitate a fost actualizat de Ingenieria Especializada Obra Civil e Industrial SA (denumita anterior Acciona lngenieria SA). Din echipa de proiectare mai fac parte companiile F&R Worldwide (stiudiile geotehnice), Geo Proiect Consulting (studii topografice detaliate), EPC - Consultanta de Mediu (documentatia privind evaluarea impactului asupra mediului), Institutul de Arheologie "Vasile Parvan" al Academiei Romane (cercetari si investigatii arheologice), Integrated Road Solutions (proiectare infrastructura de transport rutier), Topovia 2002 (identificare proprietari si expropieri) si Protelco SA (suport si completare studii topografic, inclusiv aerofotogrametrie pentru stereorestitutie).
|