Agenda Constructiilor
Joi, 26 Decembrie 2024
Home - Stiri - INFRASTRUCTURA - VALEAN: Proiectele PNRR angajate de Romania au ca termen de finalizare anul 2026
VALEAN: Proiectele PNRR angajate de Romania au ca termen de finalizare anul 2026
Infrastructura Publicat de Stelian DINCA 20 Sep 2021 10:15
Opinia mea legata de partea de transporturi din Planul National de Redresare si Rezilienta al Romaniei este una foarte buna, proiectele fiind solid argumentate si bine planuite, iar zilele acestea asteptam confirmarea oficiala a adoptarii documentului, a declarat, vineri, comisarul european pentru transporturi, Adina Valean, la o conferinta de presa prilejuita de sosirea in Gara de Nord a trenului "Connecting Europe Express".
"Opinia mea personala legata de partea de transporturi din PNRR, pentru ca pe aceasta o cunosc bine, este una foarte buna. Proiectele in momentul de fata sunt foarte bune, sunt solid argumentate, sunt bine planuite. Avem asa-numitele puncte de reper in derularea lor pe care in momentul in care le atingem banii de la Comisia Europeana sunt livrati. E adevarat, sunt multe puncte de reper, depinde de noi, de Romania, felul in care vom reusi sa ne tinem de aceste proiecte. Ele, in momentul de fata, sunt foarte bune, au un design foarte bun si sunt solide. Eu astept ca zilele acestea sa avem si confirmarea oficiala a adoptarii Planului Romaniei, astfel incat lucrurile sa poata incepe sa se deruleze", a afirmat Valean.
Potrivit oficialului european, exista in toata Europa probleme legate de investitii in infrastructura feroviara, iar Comisia Europeana vrea sa vina pana la finele anului cu o revizuire a regulilor privind finantarea pe reteaua de transport europeana TEN-T Core, care trebuie finalizata pana in 2030.
"Trebuie sa va spun ca in general in Europa am observat foarte multe dificultati, poate nu la nivelul care exista in Romania, dar probleme legate de investitiile in infrastructura feroviara sunt peste tot in Europa. Aceasta este si provocarea noastra, a Comisiei Europene, de aceea am si pus in conditionalitatile pentru finantarea in transporturi pentru PNRR-uri in primul rand proiectele care sunt sustenabile - cale feroviara, transport fluvial - tocmai pentru ca este nevoie. Reteaua de transport europeana TEN-T Core trebuie finalizata pana in 2030 la nivel european. Sunt foarte multe intarzieri in general in Europa. Ne propunem ca, la sfarsitul acestui an, Comisia Europeana sa vina cu o revizuire a regulilor privind aceasta retea, tocmai pentru a gasi metodele cele mai bune sa stimulam finantarile si de asemenea sa definim mai bine standardele. Vrem de asemenea sa aliniem coridoarele de cale ferata cu cele rutiere, pentru a avea un mai bun punct de pornire in ceea ce inseamna intermodalitate in general in transporturi", a mentionat ea.
In ceea ce priveste linia de cale ferata dintre Videle si Giurgiu, Adina Valean a precizat ca este prinsa in PNRR si spera ca aceasta conexiune spre sud sa fie rezolvata pana la sfarsitul lui 2026, poate si mai repede, in functie de prioritatile de lucrari pe care le are Ministerul Transporturilor.
"Proiectele care sunt angajate de Romania prin PNRR au ca termen de finalizare a partilor asumate in plan - pentru ca nu sunt, sa spunem, neaparat proiecte integrale, ci tronsoane - 2026. Pentru Brasov - Sighisoara sunt doua tronsoane, un tunel si tronsonul de cale ferata care sunt prinse in mecanismul de finantare european Connecting Europe Faciliy, care are ca termen de finalizare 2023. Si desi este foarte intarziat, sper ca acesti bani, aproape 800 de milioane de euro, sa nu ii pierdem, pentru ca stiu ca s-au inceput lucrarile sau s-au semnat proiectele, au fost intarzieri mari cauzate de contestarile in justitie, dar acum lucrurile sunt in linie dreapta si sper ca ele sa fie finalizate pana la sfarsitul lui 2023, astfel incat sa nu pierdem acesti bani", a mentionat Valean.
Comisarul european a atras atentia ca Romania a avut dintotdeauna intarzieri la absorbirea fondurilor europene pe fondul unei "oarecare instabilitati de guvernanta" a proiectelor.
"Romania a reusit sa modernizeze din 2007 pana acum 500 de kilometri de cale ferata contra sumei de 5 miliarde de euro. Un motiv pentru care Romania, spun eu, a avut intarzieri in mod traditional, dintotdeauna de fapt, in absorbirea fondurilor a fost acela legat sa spunem de o oarecare instabilitate de guvernanta a acestor proiecte. Putem observa ca acolo unde managementul de proiect, guvernanta unui proiect este stabila in timp si nu depinde de diverse modificari/schimbari lucrurile au mers mai bine. Aceasta este una dintre recomandarile pe care le facem, ca Romania sa mentina o guvernanta solida a proiectelor. (...) trebuie urmarita derularea si trebuie sa existe o transparenta foarte mare asupra pasilor intermediari in proiecte. De exemplu, proiectul Brasov-Sighisoara. Pana cand partea romana a admis ca vor exista intarzieri din cauza problemelor de contestare in justitie au trecut 4 ani. Daca se recunostea de la bun inceput faptul ca sunt niste contestatii care erau estimate ca vor dura mai multi ani atunci se putea face, cu ajutorul Comisiei Europene, o realocare a fondurilor pe alte proiecte, care ar fi putut sa mearga mai repede. Acestea sunt niste lucruri pe care noi le-am observat si pe care (...) dorim sa le urmarim si sa sprijinim autoritatile din Romania pentru ducerea la bun sfarsit a proiectelor angajate pentru urmatoarea schema financiara", a adaugat Adina Valean.
Connecting Europe Express, un tren special creat cu prilejul Anului european al cailor ferate 2021, a sosit vineri in Gara de Nord. Garnitura a plecat din gara Lisabona pe 2 septembrie. El va opri in peste 100 de orasele si orase din 26 de tari in cursul calatoriei sale de cinci saptamani, inainte de a ajunge la Paris, pe 7 octombrie.
Vineri, trenul a ajuns in Romania, intrand pe la Giurgiu, la ora 9:55, iar in Bucuresti a sosit la ora 12:21, unde va sta pana sambata, la ora 7.50. Urmatoarele opriri in Romania sunt: Brasov (sosire 18 septembrie, ora 10:08, plecare 18 septembrie, ora 10:53), Sibiu (sosire 18 septembrie, ora 13:32, plecare 18 septembrie, ora 14:32), Copsa Mica (sosire 18 septembrie, ora 15:20, plecare 18 septembrie, ora 15:41), Cluj Napoca (sosire 18 septembrie, ora 18:23, plecare 18 septembrie, ora 18:53), Oradea (sosire 18 septembrie, ora 21:21, plecare 18 septembrie, ora 22:16), Arad (sosire 19 septembrie, ora 0:24, plecare 19 septembrie, ora 8:08). La ora 8:20 trenul va ajunge la Curtici pe unde va iesi din tara la ora 8:41, conform hartii interactive.
 
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel/Fax: 021-336.04.16, 031-401.63.88
 
ALLBIMABONARE REVISTEhiltiSISECAMRAWLPLUGTotalEnergies
ROCKWOOL 196
Editia
NOIEMBRIE-DECEMBRIE 2024!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 187 (Noiembrie-Decembrie 2024)
 

Autentificare

Editia
OCTOMBRIE 2024!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 186 (Octombrie 2024)
 
Editia
SEPTEMBRIE 2024!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 185 (Septembrie 2024)
 
romania fara hospice
GHID de INSTALARE
concelex
GEWISS
Arduro
konsent
rigips
quadratum
EDIT-Structural
DRS
CONCEPT STRUCTURE
noark
SSAB
VEGO
ERBASU CONSTRUCT
AED
Ubitech
MAKITA
SIGM
strabag nivel 1
BogArt
EURO BUILD
ELECTROGRUP
theda mar
leviatan
Acvatot 2019
CDS

Parteneri

HABITAT
top 500
FPSC_2019
top 500

pereti cortinatamplarie aluminiu Termopan Salamander
urmarirea comportarii in timp a constructiilor<