Instalatii de apa & sisteme HVAC
Publicat de Elena Icleanu
07 Iul 2011 07:05
|
Compania Köber (din Turturesti, sucursala Vaduri) - producatorul centralelor termice marca Motan, a inregistrat, in primul trimestru al acestui an, o cifra de afaceri de un milion de euro, pentru intregul an fiind estimata o crestere de 8%-10% a veniturilor fata de 2010. Majorarea va fi, insa, sustinuta cu precadere de exporturile pe care societatea le realizeaza in cele 14 tari in care produsele sunt promovate. "La nivel national, estimam mentinerea cifrei de afaceri la valori similare celor din 2010. Cele mai solicitate centrale termice Motan in 2011 au fost modelele Start si Kplus, din gama economic. Acest fapt denota o caracteristica predominanta pe piata in acest an si anume faptul ca populatia inca se ghideaza dupa pret in achizitia de centrale. De asemenea, constatam o crestere de aproximativ 4% a vanzarilor de centrale termice cu sistem de condensare MKDens 25 si MKDens 36", a declarat Sebastian Enache, director de marketing al Köber - Sucursala Vaduri. Printre obiectivele companiei pentru anul in curs se afla eficientizarea proceselor de productie si imbunatatirea gamei de echipamente, pentru a oferi solutii de incalzire si furnizare de apa calda adaptate tuturor categoriilor de utilizatori. Referindu-se la piata de centrale termice, oficialul Köber este pesimist in ceea ce priveste evolutia in acest domeniu, in pofida demararii etapei a doua a programului «Casa Verde» si a eliminarii subventiilor acordate de autoritati pentru incalzire. "Preconizam, astfel, o scadere a numarului total de centrale care se vor vinde pe piata autohtona, in comparatie cu nivelul inregistrat anul trecut. Motivele sunt multiple, insa cel mai important este reprezentat de scaderea nivelului veniturilor populatiei si, implicit, de lipsa de lichiditati de pe piata. In ceea ce priveste programul «Casa Verde», consider ca este un proiect bun, mai ales pentru ca incurajeaza instalarea de echipamente care nu polueaza, fiind una dintre cele mai utilizate metode de stimulare a livrarilor specifice la nivel european. Totusi, pentru a avea o influenta notabila asupra pietei de centrale termice, este necesar ca acesta sa fie dublat de o crestere a veniturilor populatiei si a nivelului de informare a potentialilor cumparatori in ceea ce priveste solutiile alternative de incalzire", a precizat Sebastian Enache. Pentru informatii suplimentare, www.motan.ro
|