RETTIG: Cota de 12% pe piata locala de radiatoare |
Instalatii de apa & sisteme HVAC Publicat de Elena Icleanu 12 Feb 2013 10:00 |
Piata locala de radiatoare va stagna, cel mai probabil, in acest an, un scenariu mai pesimist indicand chiar o usoara scadere, potrivit opiniei directorului general al companiei specializate Rettig, Tunde Sandor. Estimarile pentru 2013 urmeaza tendinta anilor anteriori, dupa ce in 2011 vanzarile de radiatoare din Romania au inregistrat o scadere de 6% fata de 2010, iar in 2012 s-a consemnat o usoara crestere, de aproape 1%, conform celor mai recente date disponibile, aferente primelor zece luni ale anului trecut. Rettig in Romania este subsidiara locala a grupului finlandez Rettig ICC, lider mondial in productia de radiatoare, cu 17 fabrici in 11 tari si livrari in peste 50 de state din intreaga lume. Concernul produce, anual, peste 8 milioane de radiatoare, cifra de afaceri la nivelul lui 2011 fiind de 538 milioane de euro.
- Cum au evoluat indicatorii financiari ai companiei anul trecut si ce estimari aveti pentru 2013?
- In 2012, Rettig in Romania a inregistrat o cifra de afaceri de 31,4 milioane de lei, in crestere cu 5% fata de nivelul anului precedent. Aceste cifre sunt rezultatul numeroaselor activitati de marketing, al implementarii unor sisteme de bonusare si pentru sustinerea activitatii de vanzare, desfasurate alaturi de parteneri. Ne asteptam ca si in acest an sa mentinem trendul crescator al vanzarilor, sustinut atat prin promotii si actiuni de marketing, cat si de diferite lansari de produse inovatoare. Chiar daca trendul pietei nu a fost pozitiv, noi am continuat sa ne dezvoltam: prin extinderea echipei, marirea si diversificarea stocurilor din Romania, extinderea retelei de distribuitori si mutarea punctului de lucru din Bucuresti intr-o noua cladire de birouri, unde vom deschide in curand si showroom-uri.
- Estimati evolutia pietei de radiatoare in perioada urmatoare.
- Cel mai probabil, in 2013 sectorul de profil va stagna, poate chiar va inregistra o usoara scadere, traiectorie determinata, preponderent, de diminuarea numarului de proiecte noi disponibile, industria constructiilor si domeniul imobiliar fiind inca afectate de criza financiara. Mai mult, obiectivele care totusi se afla in executie sunt de anvergura redusa, respectiv case individuale, proiecte rezidentiale mici, cateva hale industriale si lucrari de renovare, nu cartiere mari, cum se dezvoltau in perioada de boom imobiliar din 2008. Anul trecut, piata de profil a mai fost afectata de instabilitatea politica si economica ce a determinat o scadere a investitiilor straine, precum si insolventa si falimentul multor firme din sectorul constructiilor / instalatiilor si, nu in ultimul rand, de preturile mai mari la utilitati si combustibil. Statisticile arata, de exemplu, ca 90,5% din veniturile lunare ale unei familii sunt directionate catre cheltuielile uzuale, intretinere si utilitati.
- Ce pondere au diversele marci comercializate in totalul afacerilor?
- Pe o piata in stagnare/scadere, am reusit sa obtinem rezultate foarte bune, compania noastra avand o cota de 12% din livrarile nationale de radiatoare, prin marcile Purmo Radson si Vogel & Noot. Vanzarile de radiatoare-panou Purmo s-au mentinut, anul trecut, din punct de vedere cantitativ la nivelul din 2011, insa valoric am inregistrat o majorare pe acest segment, datorita strategiei pentru promovarea preponderenta a produselor speciale si decorative. Cea mai semnificativa evolutie am consemnat-o, insa, pentru gama elementelor de incalzire prin pardoseala Purmo. In ceea ce priveste marca Vogel & Noot, in 2012 am inregistrat o majorare cu 4% a vanzarilor de radiatoare panou, cele mai semnificative cresteri fiind raportate pentru sortimentele speciale. Aceste rezultate se datoreaza ofertelor personalizate, care se adapteaza foarte bine noilor tendinte de pe piata de instalatii. Aproximativ 55% din proiectele de locuinte se afla in mediul rural, in apropierea marilor orase, unde interesul este mai mare pentru radiatoarele speciale. In acelasi timp, 97% dintre acestea apartin unor investitori privati, campaniile derulate anul trecut fiind dedicate acestei nise. Printre cele mai mari proiecte pentru care am livrat echipamente (Purmo Radson si Vogel & Noot) sunt Sky Tower - Bucuresti, Spitalul Dambovita din Targoviste si Complexul de Tratament Balnear Calimanesti - Caciulata.
- Precizati ce alte obiective aveti, in contextul dezvoltarii internationale a grupului Rettig ICC.
- Anul trecut, grupul din Finlanda a preluat fabrica Hewing GmbH - Germania, unul dintre cei mai importanti producatori de conducte multistratificate folosite la sistemele sanitare si de incalzire, iar in acest an va fi lansat si in Romania un produs fabricat la Hewing Germania. Mai mult, pregatim pentru 2013 si lansari de noi produse din gama de radiatoare, o surpriza urmand sa vina de la marca Vogel & Noot, cu noua tehnologie E2, despre care mai multe detalii vor fi disponibile la momentul potrivit.
|