TERAPLAST: Cifra de afaceri de 190 milioane de lei |
Instalatii de apa & sisteme HVAC Publicat de Cosmin Dincu 11 Feb 2010 13:57 |
Recent, grupul Teraplast – Bistrita a comunicat rezultatele financiare preliminare aferente anului 2009, indicand o scadere de 2% a cifrei nete de afaceri. "Practic, anul trecut, vanzarile companiei s-au situat la un nivel de 98% din veniturile consemnate in 2008 (care au insumat 194,9 milioane de lei), aceasta performanta fiind remarcabila daca se ia in calcul scaderea semnificativa a cererii de sisteme pentru constructii, tamplarie si instalatii. De altfel, consideram ca pietele pe care Teraplast activeaza au inregistrat un declin cuprins intre 20% si 35%. Profitul net, in valoare de 11,4 milioane de lei (cu 40,8% mai mic fata de cele 19,3 milioane de lei din 2008) a fost, totusi, sustinut de masurile eficiente de reducere a costurilor, in conditiile in care acest indicator a fost afectat de faptul ca pretul a reprezentat factorul determinant pentru formarea deciziei de cumparare a produselor, iar Teraplast a derulat in 2009 un amplu program de relocare si de omologare a unor noi sisteme.
In perioada analizata, investitiile s-au cifrat la 35,7 milioane de lei (fata de 44,4 milioane de lei in anul precedent) si au vizat dezvoltarea Parcului Industrial Teraplast, din Saratel (judetul Bistrita-Nasaud), extinderea gamei de produse, respectiv consolidarea unor divizii ale companiei. In prezent, programul de relocare a unitatilor de productie din Bistrita la Saratel este finalizat in proportie de 90%. Cel putin pentru prima parte a anului in curs, ne asteptam la un mediu economic dificil, in conditii de lichiditate redusa. Preconizam ca aceasta situatie va afecta principalele piete-tinta ale Teraplast, insa ne propunem continuarea programului de investitii in dezvoltare si controlul strict al costurilor, pentru a putea crea premisele favorabile realizarii cifrei de afaceri din 2010", se precizeaza intr-un comunicat al societatii.
Extindere cu 60% a fabricii de profile pentru tamplarie Potrivit documentului elaborat de conducerea grupului, datele calculate conform standardului EBITDA - Earnings Before Interest, Taxes, Depreciation and Amortisation (venituri stabilite inainte de achitarea dobanzilor si taxelor, neinfluentate de depreciere si amortizare) denota o scadere de 24% a incasarilor, de la 33,6 milioane de lei in 2008 la 25,4 milioane de lei anul trecut. Totodata, numarul mediu de angajati a ajuns la 532 de persoane (de la 540 in 2008), ceea ce arata faptul ca nu s-a impus aplicarea unor masuri de disponibilizare. "Anul 2009 a fost extrem de dificil pentru pietele specifice grupului Teraplast, din cauza lipsei de finantare din partea bancilor pentru proiectele private, precum si datorita dificultatii cu care institutiile statului au accesat cofinantarea pentru lucrarile publice. Cu toate acestea, am reusit ca in 2009 sa obtinem rezultate apropiate de ceea ce ne-am propus in bugetul de venituri si cheltuieli, aprobat de actionari. Mai mult decat atat, ca urmare a programelor de investitii derulate in ultimii doi ani, Teraplast detine un nivel ridicat de competitivitate, iar in prezent, Parcul Industrial de la Saratel este una dintre cele mai moderne unitati de acest gen din Europa. Avand cea mai noua tehnologie si capacitati de productie adecvate, ne propunem in continuare dezvoltarea sistemelor Teraplast, astfel incat sa putem oferi solutii complete clientilor si colaboratorilor actuali sau potentiali", a declarat Florin Urite, director general al Teraplast. In ceea ce priveste evenimentele semnificative, ce au influentat activitatea firmei in 2009, oficialii Teraplast precizeaza ca relocarea la Saratel a fabricii de profile din PVC pentru tamplarie si constructii s-a finalizat inca din luna ianuarie a anului trecut, ca urmare a unei investitii de doua milioane de euro. In martie, s-a definitivat si procesul de redenumire a marcii pentru divizia de ferestre Orizont. Noile produse din categoria tamplariei termoizolante realizate de Teraplast se numesc TeraGlass, iar in primul semestru din 2009 au fost deschise 12 showroom-uri in orasele Bistrita (doua spatii comerciale), Cluj-Napoca, Baia Mare, Oradea, Targu Mures, Timisoara, Suceava, Vatra Dornei, Nasaud, Deva si Sibiu. In luna mai s-a finalizat constructia si utilarea tehnologica a fabricii de poliolefine, ce include sectiile de tevi corugate si camine de vizitare. Noua unitate de la Saratel are o arie de 3.500 mp si un depozit neacoperit cu o suprafata de un hectar. Investitia totala pentru constructia si dotarea unitatii respective s-a situat la aproximativ 6 milioane de euro, iar in prezent Teraplast este singurul producator de tevi corugate PP din Romania. In noiembrie 2009, s-a definitivat si procesul de extindere cu 60% a capacitatii fabricii de profile pentru tamplarie, pentru implementarea acestui program impunandu-se o suplimentare a bugetului de investitii aferent anului trecut cu suma de aproximativ doua milioane de euro. In cadrul unitatii, Teraplast produce profile de tamplarie cu 4 si 5 camere, exclusiv ecologice, iar in acest moment se afla in probe tehnologice si sistemul cu 6 camere (avand o latime constructiva de 70 mm). Se preconizeaza o revigorare a pietei lucrarilor de infrastructura Potrivit informatiilor prezentate de managerii Teraplast, pentru 2010 se ia in calcul un caracter fluctuant al pretului la materiile prime (PVC, PE si PP), precum si al cursului mediu de schimb leu/euro. "Avand o structura financiara echilibrata si o politica prudenta de indatorare, Teraplast poate sa faca fata provocarilor actuale ale pietei, astfel incat isi continua procesul de dezvoltare si in acest an. De altfel, singura unitate de productie care mai urmeaza sa fie mutata din Bistrita la Saratel este cea de tevi si fitinguri PP (polipropilena), iar fabrica va fi operationala pana la finele lunii februarie a.c. Contractia economica se va manifesta in prima parte a anului, o revigorare fiind anticipata din al doilea semestru al lui 2010. Mizam, in special, pe sectorul de infrastructura si pe partenerii si distribuitorii nostri, in timp ce pe segmentul proiectelor ce vizeaza constructia de locuinte si imobile nerezidentiale ne asteptam la un trend similar celui de pana in prezent. In concluzie, chiar si in contextul crizei economice, Teraplast a reusit sa aiba o evolutie optima in raport cu principalele domenii in care activeaza, compania obtinand chiar o crestere la 43% a cotei de piata pe segmentul de tubulatura din PVC, unul dintre principalele segmente de business, in cadrul caruia detinea, anterior, o pondere de 40%", se mai precizeaza in comunicat. Pentru informatii suplimentare, www.teraplast.ro |