In primul trimestru al anului 2024, Ariston a raportat vanzari nete de 653 milioane de euro, ceea ce constituie o scadere globala de 14,0% fata de perioada corespunzatoare din 2023. Veniturile operationale ajustate EBIT s-au ridicat la 30 de milioane de euro, in scadere cu 58,9%, iar fluxul liber de numerar a scazut de la -36 milioane de euro la -51 milioane de euro, in vreme ce datoria neta a sporit de la 611 milioane de euro la 680 de milioane de euro, ca o consecinta alimentarii anticipate sezoniere a fondului de rulment net si a cash-out-ului pentru achizitia unei fabrici din Egipt. Conducerea grupului a subliniat ca, in ceea ce priveste situatia financiara, in raport cu performanta foarte solida inregistrata in ultimii doi ani, rezultatele curente au fost direct afectate de conditiile de piata, caracterizate prin mutatii dure. Cererea de pompe de caldura este in scadere, piata reasezandu-se dupa varfurile recente induse de masurile volatile si dezechilibrate de reglementare. In acest context, Ariston a reusit totusi sa respecte foaia de parcurs si sa-si consolideze in continuare amprenta globala, continuand sa investeasca in viitorul. Oficialii companiei au mai anticipat ca anul 2024 va fi unul de decontare pentru industria de profil. Cererea de solutii incalzire pe multe piete europene – si, in special, pe cele mai mari, cum ar fi Germania, Italia si Franta - a incetinit deja dupa o crestere puternica in ultimul an si a afectat in consecinta performanta de vanzari de pe continent. Cu toate acestea, recenta adoptare formala a EPBD vine in sprijinul decarbonizarii cladirilor si va genera oportunitati de crestere pe masura ce piata isi va reveni. Avantajul companiei italiene este reprezentat de pozitia competitiva avantajoasa, Ariston numarandu-se printre principalii jucatori la nivel mondial in domeniul solutiilor de incalzire si preparare a ACM. Cotat la bursa Euronext Milano, in 2023, grupul a raportat o cifra de afaceri de aproape 3,1 miliarde de euro, fiind prezent in 40 de tari de pe 5 continente, cu 29 de unitati de productie si 29 de centre de cercetare si dezvoltare. Principalele marci din portofoliu sunt Ariston, Elco si Wolf, la care se adauga branduri precum Calorex, NTI, HTP, Chaffoteaux, Atag, Brink, Chromagen, Racold, Thermowatt si Ecoflam. Pe piata din Romania, compania a raportat pentru 2023 o cifra de afaceri de 388,81 milioane de lei, cu 1,4% mai mare fata de cea anuntata in exercitiul financiar precedent.