ARISTON THERMO: Stabilizare a vanzarilor, in contextul unui profit net record |
Instalatii de apa & sisteme HVAC Publicat de Elena Icleanu 12 Mai 2015 18:37 |
Grupul italian Ariston Thermo, unul dintre cei mai importanti furnizori internationali de echipamente pentru incalzirea si producerea de apa calda menajera ce deruleaza in Romania afaceri anuale de peste 22 milioane de euro, a raportat vanzari totale de 1,34 miliarde euro in 2014, in crestere cu 7 milioane de euro fata de nivelul consolidat raportat la finele lui 2013. Totodata, profitul net al companiei s-a majorat cu 17,7%, ajungand la un nivel-record de 73 milioane de euro.
In luna aprilie 2015, Ariston Thermo a celebrat doua decenii de activitate pe piata din Rusia, context in care conducerea grupului a prezentat rezultatele financiare anuale si a inaugurat un nou centru logistic, cu o suprafata de 10.000 mp in aceasta tara. Cu aceeasi ocazie, managementul companiei a anuntat inclusiv achizitia firmei Gastech-Energi AS, unul dintre liderii pietei de incalzire domestica si industriala din Danemarca. Societatea preluata are 150 de angajati si o cifra anuala medie de circa 26 milioane de euro. Potrivit datelor Ariston Thermo, achizitia va permite accesul grupului pe o piata unde nu este prezent in mod direct.
In anul 2014, producatorul italian de echipamente termotehnice a facut mai multi pasi importanti in directia continuarii planurilor de extindere atat pe pietele dezvoltate, cat si pe cele emergente. Astfel, in luna aprilie 2014, compania a inaugurat o noua unitate de productie la Hanoi (in Vietnam). De asemenea, anul trecut Ariston Thermo a finalizat doua achizitii importante prin care si-a extins activitatea in Republica Sud-Africana si in Olanda, prin preluarea companiei sud-africane Heat Tech Geysers Ltd (cu 200 de angajati si venituri de 17 milioane de euro), respectiv a grupului olandez Atag Heating (cu afaceri anuale de 50 milioane de euro).
Pentru 2015, conducerea Ariston Thermo si-a propus sa investeasca, preponderent, in diversificarea portofoliului de produse si in inovare, prin departamentul de cercetare si dezvoltare (R&D).
|