BOSCH Termotehnica: Vanzari mai mari cu 6% realizate in primul semestru din 2018 |
Instalatii de apa & sisteme HVAC Publicat de Cosmin Dincu 18 Oct 2018 07:11 |
Wetzlar - Bosch Termotehnica a inregistrat anul trecut o crestere a veniturilor cu patru procente si cu sase procente dupa ajustarile in functie de cursul de schimb valutar, ajungand la un nivel record de 3,4 miliarde de euro, informeaza un comunicat al companiei. Afacerile Bosch Termotehnica au continuat sa creasca si in prima jumatate a anului 2018, cand veniturile din vanzari au crescut cu trei procente si cu sase procente, dupa ajustarile in functie de cursul de schimb valutar, fata de aceeasi perioada a anului trecut.
„In ciuda contextului dificil, Bosch Termotehnica a obtinut performante excelente in ultimele 18 luni. Cheltuielile pentru materii prime si transport au crescut semnificativ si ne-am confruntat cu fluctuatii mari ale cursului de schimb valutar. Desi deprecierea unor monede, in special a lirei turcesti si a lirei sterline, ne-a generat pierderi de zeci de milioane, am reusit sa obtinem cele mai mari venituri din istoria companiei noastre in 2017”, a declarat Uwe Glock, presedintele diviziei Bosch Termotehnica.
In general, in termeni de produse, cresterea a fost impulsionata cu precadere de vanzarile de pompe de caldura si centrale termice; in termeni de piete, cresterea veniturilor s-a datorat in principal volumului mare de vanzari din Europa. Bosch Termotehnica a inregistrat o majorare rapida a veniturilor in special in Germania (principala sa piata) si in Turcia, precum si pe aproape toate pietele din Europa Centrala si de Est. In ciuda fenomenului Brexit si a efectelor adverse asupra cursului de schimb valutar, Bosch Termotehnica a inregistrat o crestere puternica pe importanta piata din Marea Britanie, unde veniturile au crescut cu opt procente in moneda locala, in prima jumatate a anului 2018.
„Vedem acum, in mod clar, rezultatele investitiilor noastre consistente si permanente in extinderea tehnologiilor inovatoare ale viitorului. In 2017, am alocat un buget de 172 de milioane de euro pentru cercetare si dezvoltare, de peste doua ori suma alocata acum zece ani”, a adaugat Uwe Glock.
Bosch Termotehnica a devenit principalul furnizor de solutii de incalzire inteligente
Potrivit comunicatului, cele peste 415.000 de echipamente conectabile vandute pana in prezent fac din Bosch Termotehnica principalul furnizor de solutii de incalzire inteligente care sa ofere confort, eficienta energetica, siguranta operationala si calitate a service-ului mult imbunatatite. Noua generatie de produse lansata in 2015 a produs o adevarata revolutie in industrie, fiind foarte bine acceptata pe piata. Echipamentele se caracterizeaza prin conectivitate, o structura modulara, lucrari de service simple si un design inovator. Intre timp, aceste produse sunt disponibile in aproximativ 30 de tari la nivel mondial. „Astfel, ne-am consolidat pozitia de lider mondial pe piata de cladiri rezidentiale si am stabilit noi standarde in industria sistemelor de incalzire”, a mai subliniat Uwe Glock.
Pentru piata din Romania, 2017 a fost un an cu o dinamica la fel de buna ca in anii precedenti. In special, dinamica optima s-a remarcat pe segmentul centralelor termice, unde atat cresterea consumului, cat si dezvoltarea imobiliara intensa au contribuit la cresterea pietei, in ansamblul sau. De asemenea, perioada 2018-2020 se anunta ca fiind una cu o dinamica buna, atat timp cat proiectele imobiliare vor avea succesul pe care l-au avut pana acum, iar segmentul de inlocuire va deveni un nou motor, pe fundalul cresterii pretului la gaz si a nevoii de reducere a consumului prin utilizarea de tehnologii eficiente energetic.
Bine pozitionati pentru cele trei mari tendinte in era tranzitiei energetice
In ultimii zece ani, dupa cum subliniaza conducerea companiei, Bosch Termotehnica a evoluat dintr-un furnizor de produse intr-un furnizor international de sisteme complete in segmentul HVAC (Incalzire, Ventilatie, Aer Conditionat). In drumul sau catre termotehnologia viitorului, Bosch Termotehnica continua sa se bazeze pe cele trei segmente de activitate: „sisteme de incalzire si managementul energiei pentru cladiri rezidentiale”, „prepararea apei calde menajere” si „sisteme de incalzire si aer conditionat pentru spatii comerciale si industriale”.
„In era tranzitiei energetice, obiectivul nostru este de a furniza solutii digitale de climatizare si energie, inclusiv operatiuni de service si urmarim sa obtinem venituri mai mari cu cel putin cinci procente in fiecare an”, a afirmat Uwe Glock, referindu-se la obiectivele ambitioase stabilite de companie pentru viitor. In consecinta, cele trei mari tendinte din industria sistemelor de incalzire - decarbonizare, digitalizare si descentralizare (mai multa energie electrica generata local) - vor constitui cele mai mari provocari cu care se va confrunta Bosch Termotehnica pe termen lung. „De aceea, este important sa intelegem ca acum este momentul sa promovam extinderea sistemelor electrice, cum ar fi pompele de caldura in combinatie cu ventilatia controlata a incaperilor sau solutii electrice pentru prepararea apei calde menajere. Alte prioritati pe agenda noastra in urmatorii ani includ solutii de sistem complete pentru cladiri rezidentiale noi, proiecte in segmentul comercial si industrial si patrunderea in noi domenii de activitate, cum ar fi purificarea aerului”, a explicat Uwe Glock.
Portofoliul diviziei Bosch Termotehnica include deja un numar mare de produse care implementeaza in mod inovator cele trei tendinte mentionate anterior, disponibile pentru dezvoltatorii si clientii din domeniul sistemelor de incalzire.
Sistemele cu acumulatori stationari asigura o furnizare mai flexibila a energiei
Piata pentru sisteme cu acumulatori stationari de inalta performanta continua sa se dezvolte in mod dinamic, sistemele eficiente de acumulatori stabilizand sursele de energie regenerabila si compensand decalajul de timp dintre generarea si cererea de energie, dupa cum se mai precizeaza in comunicat. Bosch Termotehnica ofera sisteme de stocare a energiei electrice cu o capacitate suficienta atat pentru aplicatiile industriale mai mici, cat si pentru centrale electrice. Sistemele cu acumulatori Bosch sunt prevazute cu un sistem de racire sofisticat, care reduce costurile de functionare si previne uzarea prematura a acumulatorilor. Un astfel de sistem de stocare de mare capacitate este disponibil la centrul Bosch Termotehnica din Wernau. Containerul, cu o lungime de 12 m, este echipat cu 432 de module de acumulatori care poate furniza energie electrica timp de o saptamana pentru 40 de gospodarii cu patru persoane si un consum anual de energie de 3.500 kWh. Sistemul este conectat la reteaua publica de alimentare cu energie si este incarcat si descarcat pe baza cererii si ofertei de pe piata energetica. „Suntem convinsi ca sistemele noastre cu acumulatori vor deveni rentabile, deoarece sunt mai eficiente si mai rapide decat alte solutii”, a declarat Uwe Glock.
Conectare inteligenta cu sistemul descentralizat Bosch de management al energiei
Prezentat la targul SHK din Essen in luna martie 2018, noul software de management al energiei Bosch ii ajuta pe cei care locuiesc in case inteligente sa devina independenti din punct de vedere energetic. Tot mai multi proprietari de locuinte aleg o solutie ce include o pompa de caldura si un sistem fotovoltaic. Software-ul de management al energiei combina in mod inteligent cele doua unitati, facilitand astfel utilizarea energiei generate intern si generarea eficienta a caldurii. Software-ul de management al energiei este integrat in Bosch Smart Home - aplicatia permite utilizatorilor sa controleze toate datele si sa isi integreze cu usurinta electrocasnicele. Cei care locuiesc in case inteligente isi pot reduce costurile cu pana la 80 de procente la electricitate, datorita controlului digital eficient si energiei solare regenerabile in combinatie cu un sistem cu acumulatori.
Instrumentele digitale ajuta dezvoltatorii din industria sistemelor de incalzire
„Solutiile digitale reprezinta cheia succesului in ceea ce priveste viitorul industriei sistemelor de incalzire. In viitorul apropiat, o mare parte din veniturile noastre vor proveni din solutii conectate. Dorim sa fim un partener puternic pentru dezvoltatorii din industria sistemelor de incalzire si sa ii sprijinim in drumul lor spre lumea conectata, astfel incat acestia sa se poata concentra pe activitatea lor de baza si sa le ofere clientilor finali cele mai bune servicii posibile”, a afirmat Uwe Glock, subliniind care va fi impactul digitalizarii in domeniul HVAC. In aprilie 2018, compania a lansat o noua solutie digitala sub forma aplicatiei EasyContact, care permite dezvoltatorilor sa contacteze direct prin telefon specialistii Bosch Termotehnica. Cu doar trei clicuri, acestia pot lua legatura simplu si rapid cu departamentul dorit. Mai multe functii vor fi adaugate pe parcursul anului. De exemplu, dezvoltatorul din industria sistemelor de incalzire va putea utiliza aplicatia pentru a trimite direct rapoarte de erori catre serviciul de relatii cu clientii, astfel incat consultantul tehnic sa poata gasi o solutie mult mai repede ca pana acum. Aplicatia EasyContact este integrata in instrumentul digital EasyService, ceea ce inseamna ca toate instrumentele digitale referitoare la intretinerea si punerea in functiune a sistemelor de incalzire sunt combinate intr-o singura aplicatie. Aceasta are ca avantaje: un control imbunatatit, accesul mai rapid si gradul mai mare de satisfactie a clientilor.
***
Bosch Termotehnica este unul dintre cei mai mari producatori europeni de echipamente de incalzire eficiente din punct de vedere energetic si solutii de preparare a apei calde menajere. In anul fiscal 2017, compania a inregistrat vanzari de aproximativ 3,4 miliarde euro (o cota de 67 de procente s-a realizat din vanzari in afara Germaniei) si avea un numar de aproximativ 14.400 de angajati. Bosch Termotehnica are marci internationale si regionale puternice si comercializeaza o gama diversa de produse in Europa, America si Asia.
Grupul Bosch este prezent pe piata din Romania de aproximativ 25 de ani si numara peste 6.500 de angajati in cinci entitati. In anul 2017, Bosch a inregistrat un volum de vanzari de 416 milioane de euro pe piata din Romania. Pe langa centrul de cercetare-dezvoltare din Cluj si unitatile sale de productie pentru solutii de mobilitate din Cluj si din Blaj, Bosch mai opereaza si o unitate de productie de tehnica industriala, localizata de asemenea in Blaj, precum si un centru de servicii de externalizare a proceselor de afaceri (BPO) in Timisoara. In Bucuresti, Bosch opereaza un birou de vanzari pentru produsele diviziilor ce furnizeaza solutii de mobilitate, bunuri de larg consum, respectiv tehnologie pentru constructii si energie. In plus, o filiala a BSH Hausgeräte GmbH, activa pe piata electrocasnicelor, are sediul, de asemenea, in Capitala Romaniei.
Grupul Bosch este un lider global in furnizarea de tehnologii si servicii. Acesta are aproximativ 402.000 de angajati in intreaga lume (la 31 decembrie 2017). Compania a generat vanzari de peste 78,1 miliarde euro in 2017. Operatiunile sale sunt structurate in patru sectoare de activitate: Solutii de mobilitate, Tehnologie industriala, Bunuri de larg consum si Tehnologie pentru constructii si energie. Lider in IoT, Bosch ofera solutii inovatoare pentru case inteligente, orase inteligente, mobilitate conectata si industrie conectata. Compania isi foloseste expertiza in tehnologia de senzori, software si servicii, precum si propriul cloud IoT, pentru a oferi clientilor solutii conectate integrate dintr-o singura sursa. Obiectivul strategic al grupului Bosch este de a furniza inovatii pentru o viata conectata. Bosch sporeste calitatea vietii la nivel mondial prin produse si servicii inovatoare si care starnesc entuziasm. Pe scurt, Bosch creeaza „Tehnica pentru o viata.” Grupul Bosch cuprinde Robert Bosch GmbH si cele aproape 440 de filiale si companii regionale din aproximativ 60 de tari. Prin includerea partenerilor comerciali si de service, reteaua globala de productie si vanzari a Bosch acopera aproape toate tarile din lume. Baza pentru viitoarea crestere a companiei este puterea sa inovatoare. Compania Bosch are aproape 64.500 de asociati in cercetare si dezvoltare, in cele aproximativ 125 de centre din intreaga lume.
|